Kat overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Kat overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 05:24

Onze kat van bijna 12 is helaas afgelopen week overleden. Een htk kat van groot formaat

Wat denken jullie dat de doodsoorzaak is geweest?
Hij had schildklier problemen en kreeg hier medicatie voor. Dit is verhoogd in overleg met de dierenarts.
Ook zijn we overgestapt naar ander voer.
Zijn gedrag was de laatste tijd rustiger maar nog wel actief. Liep weer meer als ik de hond ging uitlaten etc

Nu was hij donderdag rond 20 uur voor het laatst gezien en om 20.45 was hij weg toen ik hem riep. Normaal komt hij direct als we hem roepen.

Zaterdag eind van de middag is hij gevonden en door de dierenambulance meegenomen en naar ons gebracht.
Waarschijnlijk natuurlijke dood aangezien er geen bloed te zien was.

Ik kan het moeilijk accepteren omdat ik bang ben iets over het hoofd gezien te hebben.
Hij ging nooit ver van huis en is ook in een straat achter ons huis gevonden.
Op een doorgaande weg waar je 30 rijd
Maar het was altijd een verstandige kat en lette goed op zijn omgeving. Dus een aanrijding zou ik ook gek vinden maar niet onmogelijk

Misschien toch een hartaanval? Maar hij leek verder helemaal in orde die avond. Niet extra onrustig of juist rustig, niet kortademig, gewoon normaal.

Ik voel me ook schuldig omdat hij voornamelijk in de schuur en serre leefde aangezien ik hem niet in huis kon hebben. Hij at en dronk alles op en 2 jonge kinderen was dat heel lastig.
In de nacht had ik de bijkeuken open.

Ik voel me gewoon heel schuldig, iemand die me kan geruststellen of juist het tegenovergestelde?

We hebben nog een poes en die lijkt wat op te bloeien. Die kan wel binnen zijnz jaagt niet op alles (in tegendeel, zou blij zijn als die juist wat meer at)

Ben ik tekortgeschoten?

Renske_W

Re: Kat overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:26

Sterkte met het verlies van je kat. :knuffel:

Ik denk dat het heel lastig word om een doodsoorzaak vast te stellen zonder een autopsie.
Sluit een aanrijding trouwens niet uit. Hier ook een keer een kat gehad die aangereden was en geen schrammetje had.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:55

Sterkte, ik heb overigens ook katten gezien die er nog goed uitzagen na een aanrijding. Ik ben bang dat je er niet achter gaat komen wat het was.

Er zijn genoeg katten die het prima vinden om buiten te leven, die van probeert ook weleens te ontsnappen maar dat mag niet (we hebben wel een grote ren). Daar voel ik me ook weleens schuldig over maar je doet wat je kunt toch.

purny

Re: Kat overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:32

Allereerst sterkte met het verlies van je kattenvriendje.
Ik denk dat de doodsoorzaak niet zo 1,2 is achter te halen zonder idd een autopsie.

Mijn ouders hadden een kat, deze was weliswaar 16 jaar. De dag voordat ik op vakantie ging kwam hij nog bij mij voor zijn kambeurt, en was er niets aan de hand. Dezelfde avond kreeg hij een hersenbloeding en de volgende dag hebben ze hem laten inslapen.

Het kan dus snel gaan, wie weet had hij iets onder de leden wat je niet aan hem zag. Misschien is dit bij jouw kat ook zo geweest.