Mijn hond geeft over en eet niet meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Mijn hond geeft over en eet niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:07

Ik ben vandaag met mijn teckel van 8 bij de dierenarts geweest omdat hij sinds vrijdagnacht overgeeft en niet veel wil eten. Hij drinkt al die tijd wel (wat) water. Hij eet zijn brokken niet, ook niet meer dan een likje aan zachtvoer. Wilde wel graag een plakje grillworst.

Heel sloom vond ik hem niet, maar hij gedraagt zich ook niet als anders.
Na 2 dagen bijna niet eten, wel overgeven, beetje water drinken dus naar de dierenarts.

Hij had een temp van 39 (net geen koorts) en idd heel gevoelig op de buik. Hij heeft 2 injecties gekregen; 1 tegen misselijkheid en 1 voor zijn darmen.
Ik heb ook nog tabletjes meegekregen tegen misselijkheid.

Nu zijn we een paar uur verder en nu eet hij helemaal niets meer :-( Hij wil ook geen plekje worst en ik krijg dus ook de tabletjes niet bij hem binnen. Ik vind het nu ook wat slomer, maar dat vind ik niet gek als je dagen amper eet. Hij voelt zich wel duidelijk beroerd en gaat moeizaam liggen (pijnlijke buik?)

Ik weet niet goed waar ik goed aan doe zo op de zondagavond terwijl ik om 12u nog bij de da ben geweest. Zal ik het aankijken vannacht of toch nog even bellen om te overleggen?

Charaz

Re: Mijn hond geeft over en eet niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:09

Ik zou zeker even bellen om te overleggen!

Met de medicatie zou hij toch juist wat moeten verbeteren ipv verslechteren

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:10

Ik ga mee met zeker even bellen. Overleggen mag altijd en zij hebben de hond gezien.
Veel beterschap met hem!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:15

Ja even bellen kan nooit kwaad. Ik hoop dat het snel beter gaat.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:19

Bellen, beter 20x voor niks dan 1 x te weinig

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:21

Als hij na een misselijkheidsprikje niet opknapt maar juist achteruit gaat dan zou ik zeker bellen, zoiets moet vrij snel gaan werken. Sterkte met je hondje!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:24

Absoluut bellen! Dit wil je niet nog langer aankijken. Heel veel beterschap!

Kaaskoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:27

Ik zou ook bellen en vraag bloedonderzoek voor eventueel nierfalen voor de zekerheid.

Bij één van mijn honden begon dit zo...
met niet eten, wel drinken, sloomheid en steeds hogere temperatuur. Allerlei overleg gehad met da, dagen aankijken ander eten proberen en uiteindelijk is het helemaal mis gegaan helaas...

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

zeker weten bellen.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:32

Is er ook een foto/echo vd buik gemaakt? Zou iig wel bellen

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:35

Ik zou ook bellen met verhoging. Het is bijna koorts.
Ik zou echt niet wachten.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:35

Ik zou ook zeker bellen als het alleen maar slechter gaat.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:48

Gebeld, maar niet echt iets mee opgeschoten. Arts wil me straks nog wel een keer bellen om even te overleggen.
Hij vroeg of hij misschien een tak oid heeft gegeten.. tja ik weet het niet.
Met veel moeite heeft hij net wel een half plakje grillworst gegeten, maar makkelijk ging het niet.

Ik heb mijn dekbed naar beneden gehaald en ga op de bank slapen, bij de honden. Als ik het over een uur nog niet vertrouw, ga ik wel een andere arts bellen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:49

Zeker bellen !

Na de injectie zou hij zich beter moeten voelen. Dat is niet het geval, dus mss is er wat anders aan de hand.
Heb je zijn koorts nog gemeten?

Veel beterschap voor je hondje !

Edit: ik lees net je update …. Euh idd, daar schiet je niets mee op. Je hebt geen röntgen ogen, mss had die DA wel even kunnen checken op vreemde voorwerpen?! En mocht je opnieuw naar de DA gaan, zou ik ook om een bloedonderzoek vragen.
Laatst bijgewerkt door Lukasje op Gisteren, 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:50

Ik zou een andere dierenarts bellen, dit klinkt echt niet goed.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:50

Lukasje schreef:
Zeker bellen !

Na de injectie zou hij zich beter moeten voelen. Dat is niet het geval, dus mss is er wat anders aan de hand.

Ja ik heb zelf zijn temp nog gemeten, nog steeds 39.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:53

Koekie73 schreef:
Lukasje schreef:
Zeker bellen !

Ja ik heb zelf zijn temp nog gemeten, nog steeds 39.

Oke …. dat blijft stabiel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:55

Ik zou terug bellen en vragen of je op spoed langs mag komen.

Je zou als het echt niet lukt. Een beetje honing op het lipje kunnen smeren daar krijgen ze trek van dan ongeveer na een half uurtje iets anders proberen te geven. En dan wat hij maar lust.

En dan morgen zorgen dat je een afspraak hebt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:00

Mag hij yoghurt?
Dat is wat onze hond ooit door een nare tijd heeft geholpen.
Wilde ook de medicijnen niet maar wel door volle yoghurt.

Mag niet altijd dus wel controleren.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Hoe lang heeft je hond nu echt niets gegeten?
Drinkt hij nog wel? Heeft hij nog gebraakt, braken ondanks injectie zijn alarmbellen. Plast hij nog? heeft hij ontlasting? hoe ziet dit eruit? Hoe zien zijn slijmvliezen eruit (tandvlees, binnenkant oog) heeft hij versnelde ademhaling?

Je kunt proberen met natvoer (kattenvoer vinden ze nog lekkerder ) mengen met warm water en dit laten opdrinken, zodat hij iig vocht binnenkrijgt.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:14

Desi_2409 schreef:
Hoe lang heeft je hond nu echt niets gegeten?
Drinkt hij nog wel? Heeft hij nog gebraakt, braken ondanks injectie zijn alarmbellen. Plast hij nog? heeft hij ontlasting? hoe ziet dit eruit? Hoe zien zijn slijmvliezen eruit (tandvlees, binnenkant oog) heeft hij versnelde ademhaling?

Je kunt proberen met natvoer (kattenvoer vinden ze nog lekkerder ) mengen met warm water en dit laten opdrinken, zodat hij iig vocht binnenkrijgt.

Hij drinkt nog wel wat en toen ik om 19u met hem buiten liep ging hij ook plassen. Wel minder dan normaal, maar hij drinkt natuurlijk ook iets minder. Slijmvliezen zijn in orde, hartslag ook geluisterd bij de da. Niet uitgedroogd (voor nu) Ontlasting heeft hij vandaag niet meer gehad, maar ja hij eet ook vrijwel niets.

Zijn brokjes heeft hij sinds vrijdagavond niet meer gegeten. Dus vanaf toen eigenlijk vrijwel niets.

Hij is nooit ziek, heeft nog nooit niet gegeten. Hij ligt de hele tijd tegen me aan. Ik vind het helemaal niets, zieke dieren |(

De yoghurt had ik nog niet aan gedacht! Hij is altijd dol op mijn kwark, wil altijd mijn kom uitlikken. Dat kan ik nog even proberen.

Sinds de injecties heeft hij niet meer overgegeven. Maar vind ik hem dus wel minder actief. En hij kreunt heel zachtjes bij het uitademen.
De afgelopen dagen hoorde ik geen darmgerommel oid maar dat hoor ik nu, sinds de injecties, wel ineens.
Laatst bijgewerkt door Koekie73 op Gisteren, 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:15

Omdat dit tekenen van ernstige dingen kan zijn) draai in maag of darm, verstopping door iets) zou ik gaan voor een second opinion

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:19

Dan gaat het al de goede kant op, goed in de gaten houden, hij moet blijven drinken en plassen en temp moet niet onder de 38 en niet boven de 39.5 komen. Yoghurt proberen kan ook.
Loos braken (dus zonder dat er iets uit komt) of bloed bij braaksel en ontlasting zijn ook alarmbellen. Ook persen op ontlasting zonder dat er iets komt zijn alarmbellen.

Wat slomer en trillen is logisch bij flinke maag/darmontsteking, hij is er niet lekker van. kijk naar jezelf als je dat hebt, dan ben je ook stuk slomer.
Dus bij verslechtering direct bellen met je dierenarts, bij stabiel aankijken of morgen weer laten checken bij je dierenarts.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:20

girlyggirl schreef:
Omdat dit tekenen van ernstige dingen kan zijn) draai in maag of darm, verstopping door iets) zou ik gaan voor een second opinion

Dan zie je verhoging van temperatuur, slijmliezen die donkerder zijn, loos braken, apatisch gedrag en dan eet en drinkt hij niet meer. + extreem pijnlijk in buik bij invaginatie en opgezette borstkas/buik bij maagkanteling

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:37

Het is lastig. Het kan zijn dat je een beetje gas in de maag heeft maar ook iets veel ernstigers.

Ik zou er niet gerust op zijn.