Houtsnip tegen het raam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Houtsnip tegen het raam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 06:13

Gut wij hadden gisteren zoiets bijzonders. We wonen midden in een woonwijk en opeens hoorden we echt keihard * pok * tegen het raam. M'n vriend keek naar buiten en zei meteen het is iets aparts dus hup naar buiten. Lag daar een houtsnip! Oogjes nog open en volledig in shok, beetje bloed bij de snavel maar verder leek er zo op het oog niets stuk. Handschoentjes aan (wij hebben zelf pyrrhuras dus toch beetje voorzichtig voor ziektes) en houtsnip op een doekje in een doosje. Vogel opvang gebeld en houtsnip daarheen gebracht. We hebben onze gegevens achtergelaten en ze zouden nog iets laten weten of ie overleeft of niet. Wel heel bijzonder om zo'n vogel van zo dichtbij te kunnen zien. Ik hoop dat ie blijft leven en ze 'm weer vrij kunnen laten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Nelleke_

Re: Houtsnip tegen het raam

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:18

Dat is inderdaad bijzonder! Hopelijk overleeft hij het

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:26

Wat bijzonder !

Ik hoop dat die het redt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:31

Ach gossie, hebben wij hier ook eens gehad! Ik had hem op een donker plekje gezet en hij vloog zelf weer weg naderhand.
Ze zijn meestal s nachts actief, vliegen vrij laag en kunnen niet zo goed diepte zien. Dus ze klappen vrij regelmatig tegen ramen, vooral in het najaar als het trektijd is. Hopelijk gaat hij weer opknappen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:44

Ik hoop dat ze binnenkort iets laten weten hoe het gaat, maar ik mocht ook zelf bellen om te informeren.
Omdat ie toch een beetje bloed had en het echt een harde klap was en veel katten in de buurt durfden we het niet aan om te kijken of ie zelf weer zou gaan vliegen.
Dit was begin van de middag dus volop daglicht. Midden in de woonwijk. We wonen er nu 2 jaar en dit was de eerste keer dat ik een vogel tegen het raam had. Nu heb ik vanwege het gure weer ook wel altijd voer en water buiten dus zie ik steeds meer tuinvogels ons tuintje vinden, maar dit was toch wel heel bijzonder.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:17

Ahgossie, de arme schat, die moet wel heel versuft zijn geweest als je hem zo kon oppakken :(:)

Wat goed dat je hem naar de vogelopvamg hebt gebracht! Ik hoop dat hij snel weer de oude is :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:25

Ah wat zielig, zal een beste klap geweest zijn

Heb je m naar Ecomare gebracht? Meestal gaat ie dan naar Den Helder volgens mij, daar zit dacht ik een grote vogelopvang

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:01

wat een mooie vogel! jullie hebben goed gehandeld, ik hoop dat hij het overleeft.

hier vliegen wel af en toe vogels tegen het raam.. helaas kennen de katten het geluid en die vliegen er vaak op af. Zijn sneller dan ik.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

Oh wat bijzonder!! Hopelijk haalt hij het.

Ik heb ooit een gansje naar de opvang gebracht en zou ook op de hoogte gehouden worden, maar hoorde maar niks. Ben toen gaan bellen en niemand wist iets van een gansje. Dus dacht, die heeft het dan denk niet gehaald. Was jammer, hele nacht voor dat beestje gezorgd zodat ik hem in de ochtend naar hun kon brengen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Wat een mooi bijzonder diertje <3

Breken die hun snavel nooit als ze zo hard tegen een raam klappen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:13

Ach jee, arm dier :(:)
Wat bijzonder wel! De 100 gulden vogel, ik heb er nog nooit een in het echt gezien.

Goed dat je de vogelopvang hebt gebeld.
Zo had ik laatst een bonte specht tegen het raam, die zag er heel zielig uit maar was een uurtje later toch uit het doosje gevlogen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:16

Wat een mooie vogel zeg! Inderdaad de 100 gulden vogel.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:19

Oskarrino schreef:
Oh wat bijzonder!! Hopelijk haalt hij het.

Ik heb ooit een gansje naar de opvang gebracht en zou ook op de hoogte gehouden worden, maar hoorde maar niks. Ben toen gaan bellen en niemand wist iets van een gansje. Dus dacht, die heeft het dan denk niet gehaald. Was jammer, hele nacht voor dat beestje gezorgd zodat ik hem in de ochtend naar hun kon brengen.

Het is wel jammer als ze dat beloven en je niks hoort ja. Maar die stichtingen draaien op vrijwilligers en er komen tientallen/honderden dieren binnen in de week. Hun prioriteit is natuurlijk de verzorging van de dieren en niet het informeren van al die vele mensen die een dier komen brengen. Maarja dan moeten ze het niet beloven, das wel jammer.

Goed gehandeld TS :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 34 min geleden

Houtsnipje <3 Die heb ik ook regelmatig verzorgd toen ik nog bij een vogelopvang werkte. Ik heb nooit gebroken snavels gezien, wel versufte vogels met bloedende snavels (zoals die van TS). Ze zijn heel mooi om te zien, de individuele veertjes hebben ook heel mooie patronen.

Voor wie het leuk vindt, online staan veel filmpjes van dansende exemplaren. Vaak met muziekjes eronder gemonteerd :+ <3