Hond krabt aan deur, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia85

Hond krabt aan deur, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 15:36

Onze hond krabt als hij naar binnen of buiten wil aan de deur. Afgezien van dat het hoog tijd wordt hem dit af te leren (hoe?) Vraag ik me ook af of er manieren zijn de deur netjes te houden . Bestaat hier iets voor om de lak netjes te houden of iets om op de deur te maken wat er netjes uit ziet?

Hannanas

Re: Hond krabt aan deur, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 15:41

Spraak button naast de deur installeren? En dan aanleren dat het indrukken van de button (met het geluid woord “deur”) betekend dat de deur open gaat.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 15:46

Hannanas schreef:
Spraak button naast de deur installeren? En dan aanleren dat het indrukken van de button (met het geluid woord “deur”) betekend dat de deur open gaat.

Cool! ooit wel eens aan gedacht om een soort deurbel te maken, maar nooit echt concreet. ik ga me hier eens in verdiepen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:07

Je kunt ook een soort belletje of een streng met belletjes aan de deur hangen.
Ik denk dat je beter gewenst gedrag aan kunt leren, dan ongewenst gedrag af kunt leren.

Hou er rekening mee dat de hond iets wil, maar het zelf niet kan, dus jou om hulp vraagt op deze manier. En dit werkte kennelijk om de deur open te krijgen.

Als je hond succes zal hebben met een andere methode en jij dan het krabben gaat negeren, zal het waarschijnlijk snel afgelopen zijn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:48

Heb je een afgesloten tuin? Is het een idee een hondenluik te installeren?
Doet hij het alleen als je weg bent of ook als je thuis bent

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:57

Je zou eens kunnen kijken naar trappenlak, verf waarmee je een trap kan schilderen of aflakken die slijtvaster is dan de gemiddelde verf. Deze is in een neutrale kleur te krijgen dus kan over de bestaande kleur heen.

Als alternatief zou je inderdaad aan een spraak button of touwtje met belletje eten kunnen denken. Ik zou dat mee beginnen en de deur pas gaan verven als de nieuwe methode duidelijk is anders blijf je aan de gang.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 18:00

Kabayo schreef:
Heb je een afgesloten tuin? Is het een idee een hondenluik te installeren?
Doet hij het alleen als je weg bent of ook als je thuis bent

Beide, hij is alleen in de tuin als we thuis zijn en met dit weer is de deur dan dicht. Hij meldt zich als hij weer binnen wil dus per ongeluk hebben we dit zo aangeleerd.
Aan de tips tot nu toe heb ik al heel veel

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 20:53

Wij hebben een hondenbel op de deur voor onze herder.
Maakt hij goed gebruik van. :j