Vibrerende halsband voor kleine hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Vibrerende halsband voor kleine hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-26 23:46

Iemand suggesties voor vibrerende halsband voor kleine hond (2.5kg)

Helaas begint mijn chihuahua toch echt doof te worden :( Altijd super recall gehad en dus erg benieuwd of dit een oplossing kan zijn

Levita

Re: Vibrerende halsband voor kleine hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 08:09

ik denk dat je hond dan eerder denkt dat hij wat fout heeft gedaan dan dat hij moet komen. Mijn oude hond was ook op het laatst super doof en toen moest ik zwaaien en toen kwam hij :D .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 08:20

Ik heb een hondje van 17 die 100% doof is en nu ook blind begint te worden. Zwaaien helpt dus ook niet meer. Soms ontsnapt hij uit huis; hij weet de weg en komt wel terug, maar ik ben dus ook op zoek naar iets om zn aandacht te trekken. Zo'n halsband is geen raar idee, Dus ik lees even mee

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 08:30

Ik weet een dove hond die getraind is met zo’n dergelijke halsband en dat werkt super. Je moet alleen dan wel zo’n band zonder pinnen hebben. De meeste banden worden gebruikt tegen blaffen en dan zitten er van die pinnen aan die tegen de stembanden aan trillen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 08:58

_Nelleke_ schreef:
Ik weet een dove hond die getraind is met zo’n dergelijke halsband en dat werkt super. Je moet alleen dan wel zo’n band zonder pinnen hebben. De meeste banden worden gebruikt tegen blaffen en dan zitten er van die pinnen aan die tegen de stembanden aan trillen.

dat soort banden zijn toch verboden?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:08

juval schreef:
_Nelleke_ schreef:

dat soort banden zijn toch verboden?

De stroombanden zijn verboden. Die met trillingen volgens mij niet.
Je hebt ook banden die werken met een afstandsbediening, die gaan niet op geblaf af maar wanneer je zelf iets doet.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:10

Wat een goed idee.... Ik denk als je in het begin ook doet
Trillen=snoepje dat ze het ook zo door hebben.

Verder kan ik je niet helpen helaas...

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:19

Wij hebben een dove hond. We hebben die van sompets met de oranje afstandsbediening. Maar dat kastje vind ik wel erg groot voor een chihuahua.
Je hebt idd blaf banden die zelf af gaan geloof ik, das niet handig. En met een afstandsbediening. Op sommige zit ook nog een piep (leuk maar heb ik niks aan haha), en op sommige ook nog schokfunctie. Dat is inderdaad verboden dus kies er een die alleen vibratie (en evt geluid) heeft.
Op die van ons zaten overigens ook pinnetjes. Denk dat het kastje gewoon universeel gemaakt is voor meerdere producten. Hij schokt absoluut niet. De pinnetjes konden we er ook afdraaien.
Onze hond heeft niet een heeeeele goede recall haha, alleen als hij er zin in heeft, maar als die van jou dat al heeft heb je het zo geleerd!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:06

Afhankelijk van hoe ver weg je hond gaat kun je op de grond stampen aanleren als commando. Die trillingen voelen ze ook.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:12

Ook de trilhalsbanden zijn verboden en van af 2027 ook in belgie...Vind het wel bijzonder dat je ze gewoon nog kan kopen :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:14

Ik zou er persoonlijk dan liever voor kiezen om bv een lange flexi lijn te gebruiken dan en niet meer los te laten lopen (ervan uitgaande dat je het over recall hebt tijdens losloop)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:17

haha1995 schreef:
Ook de trilhalsbanden zijn verboden en van af 2027 ook in belgie...Vind het wel bijzonder dat je ze gewoon nog kan kopen :')

Dat komt omdat er een verbod is op het gebruik ervan, niet op het hebben vd halsband

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:21

haha1995 schreef:

Heb je een bron? Ik kan alleen vinden over halsbanden waar een schokfunctie op zit. Maar wellicht zoek ik niet op de juiste term.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 11:12

Levita schreef:
ik denk dat je hond dan eerder denkt dat hij wat fout heeft gedaan dan dat hij moet komen. Mijn oude hond was ook op het laatst super doof en toen moest ik zwaaien en toen kwam hij :D .

Hangt er vanaf hoe je het aanleert.

Vibratie is niet pijnlijk. Aandacht vragen van je hond terwijl die vibreert en belonen. Je zet er eigenlijk gewoon een commando "kijk" op. En van daaruit kan je met handsignalen aanleren om te komen, zitten, liggen, ...

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 11:22

Reeltje_5 schreef:
haha1995 schreef:

Heb je een bron? Ik kan alleen vinden over halsbanden waar een schokfunctie op zit. Maar wellicht zoek ik niet op de juiste term.

De trilhalsbanden vallen onder e collars.
Verbod in Nederland (vanaf 1-1-2022)
Wat is verboden: Het gebruik van stroomhalsbanden, anti-blafbanden met stroom, en halsbanden die via een afstandsbediening schokken of intense trillingen geven.
Waarom: Volgens de Wet dieren worden deze middelen beschouwd als dierenmishandeling.
Uitzonderingen: Het verbod geldt niet voor het gebruik van onzichtbare afrastering (onzichtbare omheining) waarbij de impuls niet via een halsband met pijnprikkel wordt overgebracht.
Verbod in Vlaanderen (vanaf 1-1-2027)
Wat wordt verboden: Elektronische halsbanden met afstandsbediening en anti-blafbanden die honden straffen met elektrische prikkels.
Uitzonderingen: Net als in Nederland blijven halsbanden voor een onzichtbare omheining toegestaan.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 12:25

Op welke site staat dat?

Op de site van rvo wordt verwezen met een link naar de Staatscourant en daar in staat dit

Ook apparatuur die geschikt is om stroomstoten af te geven en hiernaast andere signalen als geluid en trillingen kan produceren valt onder het verbod. Het vaststellen van de gedraging op zich is voldoende om het misdrijf vast te stellen.

Apparatuur die niet geschikt is om stroomstoten af te geven en alleen signalen als geluid en trillingen produceert of als gps-ontvanger dient, valt niet binnen het toepassingsgebied van het verbod.

Beetje onhandig dat het dan verschillend beschreven staat. Naja mocht het voorkomen dan verwijs ik gewoon naar dat artikel. Staat op een officiële site.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 12:28

Ik kan het inderdaad ook nergens vinden. Op RVO staat duidelijk stroom halsband. Ik kan nergens vinden waar een trilband verboden is

Ik zie graag een link naar de bron

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:15

Je kunt ze in het buitenland nog vrij makkelijk bestellen, het werkt super fijn in ieder geval.

De moeder van een van onze honden had dit ook op het laatst, vibratie betekende even contact maken omdat we een bocht om gingen of de andere kant op. Als ze contact maakte viel er ook wat te vreten. :D