Wandel of speel maatje gezocht voor hond (omg Eindhoven)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Wandel of speel maatje gezocht voor hond (omg Eindhoven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:17

Een paar weken geleden heb ik een ontzettend lief 15 maanden oude teefje in huis mogen halen. Echt een lot uit de loterij! Ze heet Tez en is een Welsh springer spaniël.

De vorige eigenaar zocht een nieuw huisje voor haar, omdat ze dachten dat ze gelukkiger zou zijn in een huis waar ze de enigste hond is. Ze zocht veel persoonlijke aandacht en zij hadden meerdere honden en konden haar dat simpelweg niet naar behoefte bieden. Daarnaast leek zoveel drukte in huis haar simpelweg teveel te zijn.

Nou aandacht krijgt ze meer dan genoeg hier! <3
We zijn nog erg aan elkaar aan het wennen en de band aan het opbouwen. Ze heeft een erg zachtaardig karakter en kan ook wat onzeker en timide zijn. Al zie ik haar ook met de dag zelfverzekerder worden.

Echter, heb ik toch ook de indruk dat ze wel contact met andere honden mist! Van de week ben ik met een vriendin en haar hond gaan wandelen en ze kwam echt helemaal los! Helaas woont die vriendin erg ver weg. Mijn sociale kring is überhaupt niet zo heel erg groot en heb ik dus vrijwel geen speelmaatjes voor haar in de buurt!

Daarom ben ik op zoek naar iemand met een leuke speelse, beleefde, sociale hond in omgeving Eindhoven die het leuk vind om af en toe af te spreken en samen te wandelen. Met sociaal bedoel ik een hondje die interactie en spelen met anderen ook erg leuk vind, maar dit ook beleefd kan en eventuele terughoudendheid respecteert en haar niet teveel zal overdonderen.

Daarnaast vind ik het zelf ook altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en mijn kring wat uit te breiden!

Gebieden waar ik zoal graag wandel zijn bijvoorbeeld het Dommel gebied, groot en klein meer, stiphoutse bossen. Maar ook een stukje rijden is geen probleem.

Anyone?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MelissaV

Re: Wandel of speel maatje gezocht voor hond (omg Eindhoven)

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:39

Als omgeving Valkenswaard/Bergeijk haalbaar is heb ik evt wel interesse.
Heb een Australian Shepherd teef van 9 maanden

Century

Re: Wandel of speel maatje gezocht voor hond (omg Eindhoven)

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:11

Ah wat leuk! :D
Ik kom regelmatig in de Sonse Bossen maar kan ook wel iets zuidelijker een keertje komen.
Mijn hond is heel sociaal maar ook wel erg druk, dus overdonderd wel (aan het begin), al past hij zich na de eerste hype wel wat meer aan. Maar ik weet dus niet zeker of hij geschikt is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 00:40

MelissaV die hoek is zeker te doen hoor. Is een half uurtje rijden, dus sta ik zeker voor open!

Century! Super leuk! Op zich is druk denk ik niet direct erg, ik bedoel vooral niet te dominant. Kunnen altijd gewoon eens proberen hoe het gaat? Mocht het teveel voor haar zijn, kunnen we het altijd afkappen.

Bedoel je met de Sonse bossen dat losloopgebiedje oostelijk van de A50 bij de Gentiaanlaan of de Sonse vennen ten westen van de A50?

Dat losloopgebiedje ben ik niet zo wild van, vennen ben ik nog nooit geweest, maar wil ik zeker eens proberen. Maar ik kan ook makkelijk een stukje noordelijker rijden hoor! Ik zou graag wat meer gebieden/bossen leren kennen ten noorden van Eindhoven! Ik zit zelf aan de Noordkant. Dus graag zelfs.