Onze hond van ongeveer 1,5 jaar verhaart al zeker een jaar extreem veel. 365 dagen per jaar… we zijn bewust voor een kleinere hond gegaan dan de vorige in de hoop minder vuil te hebben
Dat het inmiddels nog geen naakthond is verbaasd me
Gek word ik er van. Overal is haar, en dan bedoel ik echt overal. Bij de laatste gezondheidscontrole er met de dierenarts over gehad, deze gaf aan dat de hond misschien stress ervaart. Hij leeft als een god in Frankrijk en heeft echt 0 stress. Hij heeft wel last van zijn hormonen, en heeft een obsessie met zichzelf. Mensen geloven het niet, tot ze het zelf zien maar hij bevredigd dus echt zichzelf iedere dag. Over 1,5 week wordt hij gecastreerd omdat hij bij het pension obsessief rijgedrag vertoond en daardoor zelfs niet meer in de groep kan. Zou hij ‘hormonale’ stress kunnen hebben?
Qua voer krijgt hij Carocrock. Dierenarts gaf aan dat dat een prima brok is. Toch twijfel ik, als er een merk/brok is die zijn verharing kan verlichten stap ik meteen over. Prijs maakt niet uit.
Hij heeft geen vacht om te plukken/knippen etc of naar een trimsalon te moeten. Dit bevestigd de dierenarts ook. Afentoe kammen maar niet teveel. Ik ga toch nog contact opnemen met een trimsalon om te kijken wat deze zegt.
Hebben jullie tips voor een andere brok? Ik wil wel op brok blijven.
Andere tips, ideeen die kunnen helpen?
Ik ben overigens geen zeikerd, een dier heeft haar en verhaart. Dit is mijn 3e hond, maar dit extreem verharen heb ik nog nooit gezien.
ook je hond niet.