Flap is met een half jaar bij mij in huis gekomen, maar heeft daarvoor in het wild geleefd. Het aanpassen aan menselijke activiteiten was lastig, maar gelukkig had hij daar de eerste maanden een vriendje voor en dat ging goed. Maar hij blijft wel een bange poeperd die de grasmaaier die ons perk komt maaien al van straten verder aan hoort komen en dan alvast maar naar boven gaat, want die is heel eng
Inmiddels woont hij 4 jaar bij mij en gaat het goed, al blijven er dingen die hij eng vind. Ik merk bv dat hij ook reageert als de school verderop pauze heeft en je de gillende kinderen hoort (ik denk ook dat die een reden zijn van zijn nieuwe angstige gedrag omdat hij daar erg op reageert opeens). De afgelopen week ging het beter en ik werd helemaal blij. Hij lag weer lekker ontspannen boven te slapen ipv krampachtig op een verstopplekje. Maar helaas zijn er vandaag werkzaamheden in de straat gestart; deze houden de komende weken aan waarbij een hele berg werklui met herrie de straat en stoep gaan openbreken. Mijn huiskamerraam is groot, mijn huisje heeft kartonnen muurtjes, en de stoep zit direct aan het raam; ofwel het oogt en het klinkt vooral dat ze IN huis bezig zijn. Dood eng natuurlijk voor mijn bange poeperd.
Nu merkte ik dat hij helemaal zit te trillen van angst en durft weinig meer in huis. Hij krijgt al weken zylkene maar dat helpt niet echt. Hij heeft 1001 verstopplekken in de vorm van open kledingkasten, grote kartonnen dozen, en mandjes die achter kleedjes zijn weggestopt. De gordijnen van het huiskamer raam blijven dicht, de muziek aan.
Maar hoe kan ik hem nog meer helpen om de komende weken door te komen? Ik vind het zo onwijs zielig dat hij zo bang is.... Ik zit er bijna over te denken hem te verhuizen naar mijn ouders, maar daar zal hij in een kleine kamer komen te zitten zonder verdere aandacht (op paar x per dag na) vanwege de mega dominante kat die ze hebben lopen daar....
Heeft er iemand tips voor ons?
(ps. ik ben mede om deze reden op zoek naar een 2e kat, eentje die sociaal is en met stofzuigers wilt spelen en nergens bang voor is, om hem hopelijk te helpen).