Hond(en) en kind op achterbank auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

Hond(en) en kind op achterbank auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 19:30

Hoi!

Ik ben opzoek naar een manier om mijn Aussies (beide 19 kg) in combinatie met een kind veilig op de achterbank te vervoeren in de auto. De kofferbak zit al gauw vol en de honden zijn vanaf dag 1 gewend om op de achterbank te zijn tijdens t auto rijden. Ik wil niet dat de honden bij de baby kunnen komen dus ben opzoek naar een goede scheidingswand. 1 van de honden ligt graag beneden achter de rijderstoel dus via onderin mag ze ook niet maar de baby sneaken :p

Afbeelding

Ik zag op temu 1 voorbij komen maar wil niks op temu bestellen. En ik dacht mss heeft bokt nog raad :)

juval

Re: Hond(en) en kind op achterbank auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 07:37

ik zou de baby op de voorstoel doen, honden vast achterin.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 07:41

Ja baby voorin en de eventuele bijrijder,achterin bij de honden

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 07:42

juval schreef:
ik zou de baby op de voorstoel doen, honden vast achterin.

Dit of honden in de kofferbak en baby veilig op de achterbank
Lees nu dat de kofferbak vol is dan eens met Juval

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 08:28

Wij hebben toen een andere auto gekocht waar de honden achter in kunnen..Spullen zette ik in een krat op de achterbank die ik vast zette met een gordel.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 08:29

Ik weet niet hoe groot je auto is, maar ik zou ze ook niet op dezelfde rij willen.
Baby voorin en honden in tuig vast op de achterbank, dan kan je kinderwagen in de kofferbak.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 08:48

In geval van nood wil je makkelijk bij je kind kunnen komen. Dus ik zou mijn kind niet willen afschermen met een plaat ertussen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:18

Honden netjes vastleggen in de auto (sowieso een goed plan) met voldoende korte lijn. Wij hebben met 1 Aussie en 1 kind, beiden op de achterbank, voor lange ritten er een tas of koelbox tussen staan.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:07

Ik zou kind niet op de voorstoel doen. Achterin is toch de veiligste manier van vervoeren dus dat zou voor mij niet wijken voor honden. Maar een oplossing heb ik niet voor je.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:17

Ga je vaak op pad of sporadisch?
Ik moest eens met 2 honden , een baby en kinderwagen in een polo naar de dierenarts. Heb de liefste en lichtste hond op de achterbank gedaan naast dochter en de lompe rottweiler voor de voorstoel. Zodoende kon ik alles mee nemen

Maar als je dagelijks op de weg moet zou ik dat ook niet handig vinden. Kan je de breedste bank niet plat leggen? Zijn de honden wat makkelijk en rustig in de auto (dus gaan ze rustig zitten of liggen?) of zijn ze heel druk. Dat maakt ook wel verschil denk ik

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:49

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:49

Sowieso baby / peuter op de voorstoel, dat rijdt een stuk rustiger vind ik persoonlijk, als je direct zicht op / contact met kind kan hebben. Erg prettig ook dat je er snel en makkelijk bij kan in geval van nood.

Onze jongen heeft van 0 tot 6 jaar in achterwaartse autostoeltjes gezeten op de passagiersstoel. (let op dat je de airbag uitschakeld) en dat is vanwege het nog relatief zwakke nekje met grote hoofd, de veiligste optie die in veel landen ook verplicht is tot een jaar of 4 volgens mij.

In Nederland zijn we inmiddels eindelijk zover dat het tot 15 maanden verplicht is, maar dat is nog steeds vrij kort en als je die tijd kan rekken is het alleen maar beter.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:53

pmarena schreef:
Sowieso baby / peuter op de voorstoel, dat rijdt een stuk rustiger vind ik persoonlijk, als je direct zicht op / contact met kind kan hebben. Erg prettig ook dat je er snel en makkelijk bij kan in geval van nood.

Onze jongen heeft van 0 tot 6 jaar in achterwaartse autostoeltjes gezeten op de passagiersstoel. (let op dat je de airbag uitschakeld) en dat is vanwege het nog relatief zwakke nekje met grote hoofd, de veiligste optie die in veel landen ook verplicht is tot een jaar of 4 volgens mij.

In Nederland zijn we inmiddels eindelijk zover dat het tot 15 maanden verplicht is, maar dat is nog steeds vrij kort en als je die tijd kan rekken is het alleen maar beter.

Waar laat een 4 jarige zijn benen dan als ze achterwaarts in een autostoel zitten? Mijn kinderen zaten met 15 maanden al tegen de rugleuning van de stoel aan met de voeten.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 14:11

Oke, jullie zijn echt heel slim haha! Ik had dus helemaal niet bedacht dat het kind de eerste tijd op de voorstoel mag/kan :)! We hebben een toyota yaris voor de daily rides, ik rijd het meeste zelf met de honden en het kind straks. We hebben ook een rav voor de trailer trekken en de vakanties etc, maar daar pas makkelijk een bench achterin waar ze alle 2 in passen. Ik ga inderdaad ook even kijken naar dat tussenscherm, en de honden moeten inderdaad ook vast, we hebben nu zo'n hoge achterbank beschermer maar wil gewoon geen contact onderling tussen de honden en kind tijdens het rijden.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 14:14

Kabayo schreef:
Ga je vaak op pad of sporadisch?
Ik moest eens met 2 honden , een baby en kinderwagen in een polo naar de dierenarts. Heb de liefste en lichtste hond op de achterbank gedaan naast dochter en de lompe rottweiler voor de voorstoel. Zodoende kon ik alles mee nemen

Maar als je dagelijks op de weg moet zou ik dat ook niet handig vinden. Kan je de breedste bank niet plat leggen? Zijn de honden wat makkelijk en rustig in de auto (dus gaan ze rustig zitten of liggen?) of zijn ze heel druk. Dat maakt ook wel verschil denk ik

En dit vind ik ook een super idee, dan past de bench ook denk ik!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:17

vevina schreef:
pmarena schreef:

Waar laat een 4 jarige zijn benen dan als ze achterwaarts in een autostoel zitten? Mijn kinderen zaten met 15 maanden al tegen de rugleuning van de stoel aan met de voeten.

Die benen hebben niet voor niets een knie gekregen, ze kunnen de benen gewoon opzij plooien :=
Veel kinderen vinden dat sowieso lekkerder zitten dan met die niet-ondersteunde bungelbenen op een gewoon stoeltje.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:22

welmoedz schreef:
Oke, jullie zijn echt heel slim haha! Ik had dus helemaal niet bedacht dat het kind de eerste tijd op de voorstoel mag/kan :)! We hebben een toyota yaris voor de daily rides, ik rijd het meeste zelf met de honden en het kind straks. We hebben ook een rav voor de trailer trekken en de vakanties etc, maar daar pas makkelijk een bench achterin waar ze alle 2 in passen. Ik ga inderdaad ook even kijken naar dat tussenscherm, en de honden moeten inderdaad ook vast, we hebben nu zo'n hoge achterbank beschermer maar wil gewoon geen contact onderling tussen de honden en kind tijdens het rijden.

Nog los van geen contact willen tijdens het rijden, wat ik idd ook niet handig zou vinden nee, is het ook gewoon niet echt veilig voor de honden zelf ook op deze manier natuurlijk. Je honden zelf 'vertellen' het niet na als je een ongeluk krijgt en vliegen je zo door de voorruit. Ik zou zelf altijd kiezen voor een (goede veilige) bench als dit even kan en dan liever de auto nemen die daar geschikt voor is. Mijn hond zit meer in de auto als mijn kind bv dus die wil ik ook gewoon zo veilig mogelijk vervoeren. Iets anders als een bench is voor een hond ook niet veilig genoeg bij echte impact - bewezen. Iets wat er nog bij in de buurt komt is bv variogate voor in de kofferbak.

Maar in combinatie met je kindje zou ik ze idd ook zeker niet samen op de achterbank willen nee. Maar dan zou je kindje inderdaad nog voorin kunnen ja, wat nu door velen geopperd wordt.

Maar aangezien je een andere auto hebt waar een bench in kan, zou ik persoonlijk ervoor kiezen om die te gebruiken wanneer je met honden en kind weggaat, met het oog op veiligheid voor je honden zelf ook tijdens vervoer. Ook met vastklikken in een gordel e.d. zijn honden niet veilig genoeg (even los van de honden ook weg willen houden bij je kindje tijdens het rijden). Dat is echt schijnveiligheid. Het enige wat vastmaken doet tijdens het rijden is ze idd tijdens het rijden op de plek houden zodat ze je als rijder niet in de weg gaan zitten, maar voor hun eigen veiligheid doet het helaas niks bij een flink ongeluk bv.

Al snap ik dat je prioriteit op dit moment vooral erop ligt om voor nu praktisch iets te doen zodat je met alles weg kunt, maar dacht meld het toch even ook al vroeg je daar niet helemaal om haha. Maar ja nogmaals, als je de optie hebt om de andere wagen te gebruiken, waar ze in benches kunnen, zou ik dat voor de honden zelf in ieder geval ook zeker weten doen en daarmee los je dan sowieso je oorspronkelijke probleem ook meteen op :j