Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ingenting schreef:Goed dat hij nu bij de dierenarts is, daar kunnen ze hem goed monitoren.
Zoals ik eerder al had gereageerd kunnen deze klachten idd voorkomen bij de medicatie die wordt gegeven voor de schildklier (al hoeft dat natuurlijk niet). Wat zijn de twijfelachtige waarden waar je het over hebt? Wordt er getwijfeld aan of de schildklier afwijkend werkt?
Hoop in elk geval dat hij zich beter mag gaan voelen en snel weer thuis kan zijn.
marjo1996 schreef:Net een update gehad, Murphy knapt zienderogen op en eet inmiddels alsof zijn leven er vanaf hangt haha. Dus dat is positief! Wel even afwachten of het zo blijft als de medicatie af wordt gebouwd. Ze vermoeden dat het is ontstaan door de schildklier medicatie in combinatie met een lichte verstopping.
Ze vermoeden geen orgaan problemen, gezien de resultaten 4 weken geleden echt perfect waren. Mocht hij achteruit gaan, is dat wel het eerste wat ze alsnog gaan testen.
Sorro schreef:Hier ook 1 die al twee dagen bijna niet wil eten en veel slaapt.
Vanochtend is hij ineens wel weer geïnteresseerd in eten dus wellicht gaat er een virus rond?
Wat betreft schildklier, gezien Murphy nog vrij jong is zou ik gaan kijken of hij een kandidaat is voor i-131/ radioactief jodium behandeling.
Medicatie is slechts een bestrijden van de symptomen waar deze behandeling de oorzaak aanpakt van het schildklier probleem.
Ik heb dit in 2019 bij 1 van mijn katten laten doen in Gent. Hij was ook pas 8 toen het ontdekt werd en pillen was geen optie zonder een mega gevecht iedere dag.