Friese stabij Wiebe en zijn kleine nichtje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Friese stabij Wiebe en zijn kleine nichtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-25 12:54

Dit is onze Wiebe, een friese stabij reu van ruim 8,5 jaar. Al 8,5 jaar mijn maatje, steun en toeverlaat. Mijn wandelmaatje, vriend om bij uit te huilen en om samen mee wakker te worden als mijn partner 's ochtends idioot vroeg moet beginnen.

Afbeelding

En toen bedachten zijn mensen dat een vriendin wel fijn zou zijn... een pup. Toet werd geboren, er kwamen stinkende knuffels in huis en Wiebe voelde aan zijn water dat er iets gaande was. :j

Afbeelding
Het Toetekind kwam bij ons wonen. Oef.

Inmiddels zijn we anderhalve week verder, is ons Toetje bij tijd en wijle Terror Toet of de Duivelin :') en heeft Wiebje het soms zwaar, maar hij begint te wennen. Toet wil graag spelen, daar doet Wiebe niet aan (hij speelt alleen met de menselijke gezinsleden). Spelen gebeurt dus met ons. Touw trekken, schudden en altijd met twee tegelijk, want Koning Wiebe is anders flink jaloers.

We genieten met volle teugen van ons tweetal.

Meet Wiebe, aka Koning Kwiebus, de Wiebel en de Koe & Toet, aka Prinses op de erwt, Terror Toet en Duivelin. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Re: Friese stabij Wiebe en zijn kleine nichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 13:01

Och hoe aandoenlijk <3 . Heel veel plezier met kleine Toetje !

Wij staan sinds dit jaar april op een wachtlijst. Indien alles meezit verwachten we volgende zomer ook een pup, een vriendinnetje voor onze -dan- 4.5jarige hond. Ik vind het wel ongelooflijk spannend hoor. Mijn ergste vrees is dat de 2 honden elkaar niet kunnen uitstaan.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-25 13:57

Daar was ik ook wel een beetje bang voor, Lukasje. Wiebe is prima sociaal, maar is niet speels (met andere honden dan) en vindt ze in huis ook wel erg druk.

Maar hij doet het boven verwachting goed gelukkig. Geeft zijn grenzen goed aan en als Toet daar niet naar luistert, wat regelmatig voorkomt, want mevrouw heeft een heel duidelijk eigen idee over de wereld, zijn wij er om die grenzen te versterken. Hij komt inmiddels zelfs weer bij ons op de bank liggen als Toet er ook ligt. De eerste paar dagen trok hij zich terug in zijn mand. Toen kon Toet nog niet in de mand en niet op de bank, dus dat was zijn Toet-vrije zone.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 19:08

Zo schattig! Heel veel geluk en plezier met deze gezinsuitbreiding! <3
Wij hebben ook 2 honden en ze kunnen niet met én niet zonder elkaar. :)) Komt vast goed!

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 19:51

Aaww, die foto waar ze allebei aan een kant liggen <3
Leuke naam ook. Veel plezier met beide!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 20:32

Oooh wat een schatje die toetje. En wat een prachtige stabij heb je. Hier ook een stabij Toontje. Zij is onze 2de en kwam met 1,5 jaar bij onze Dieksie. Dieks was net als Wiebe wou alleen spelen met mensen en honden hoefde hij niet zoveel mee. Maarja wij mensen bedachten dat een kameraadje wel leuk zou zijn. Achteraf gezien had het voor Dieks niet gehoeven. Ze zijn nooit heel hecht geworden met we liggen bij elkaar in de mand en spelen en ravotten met elkaar. Wij zeiden altijd ze kunnen niet met maar ook niet zonder elkaar. Gelukkig is er nooit ruzie geweest. Helaas is Dieks op 17 jarige leeftijd in 2022 (als ik het goed heb) overleden. Toen we hem hebben in laten slapen is Toontje er bij geweest. Maar ze is daarna toch echt een maand niet zichzelf geweest. Ze moest het nu zonder steun van Dieks doen (die haar echt hielp met andere honden want dat vond Toon gewoon spannend). Al was het op het laatst ook echt andersom. Toontje is nu onder tussen ook al 13 en begint helaas ook wat minder te worden. Maar wat een lieve prachtige honden zijn die Friese stabij's toch.

Heel veel plezier met jou 2 schatten en hopelijk mogen ze er beide nog heel lang zijn.

Hier onze 2 toppers liggend is Dieks zittend is Toontje
Afbeelding

Ps. Tegenwoodig heeft Toontje een ander tuig

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-25 21:13

Prachtige stabijtjes, Maj0. En wat een mooie leeftijd heeft Dieks bereikt (zelfs al is het voor ons altijd te vroeg).

Wiebe's moeder werd Toet genoemd (niet haar stamboom naam). Dat is Toetjes oma. Zij is overleden met 8 jaar helaas, aan kanker. We hebben, in overleg met de fokker (zij was grote Toet's eigenaresse en fokker), besloten om ons Toetje naar haar te vernoemen.

De stamboomnaam is langer, maar ook daar staat de naam Toet in.