Welke riem?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fair

Welke riem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-25 22:10

Ik ben opzoek anar een bepaald soort riem, maar ik heb het online nog niet kunnen vinden. Wellicht dat een bokker iets weet.

- +-3 meter.
- vasthou lus aan het einde voor mij
- ‘kort houden’ lus aan het begin van de riem zou ook fijn zijn als je snel de hond moet pakken.
- van leer, nepleer of neopreen.
- het liefst in de kleur oranje, groen of bruin.

Boheme

Re: Welke riem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 22:23

Zoek eens op tranings leash, of tranings lijn.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 22:42

Ik zou opzoek naar iemand die lijnen maakt van biotane leer en het voor je kan maken. Ik ken ze wel zonder 2e lus maar denk dat het wel te maken moet zijn.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 23:21

Fair schreef:
Ik ben opzoek anar een bepaald soort riem, maar ik heb het online nog niet kunnen vinden. Wellicht dat een bokker iets weet.

- +-3 meter.
- ‘kort houden’ lus aan het begin van de riem zou ook fijn zijn als je snel de hond moet pakken.

Lijn naar wens laten maken bij ByBaukje?
Die kan dit vast voor je maken van Biothane.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 23:41

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 00:07

Non-stop touring bungee adjustable komt het dichtst in de buurt wilde ik zeggen, tot ik je materiaal eisen las (ok en hij is meer grijs dan oranje). Het is wel echt een fijne lijn vond ik, non-stop of andere merken (bij rundog bijvoorbeeld) hebben misschien nog wel andere varianten, mocht je daar nog niet hebben gekeken. Al denk ik dat je op handgemaakt uitkomt.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 06:47

Ik heb vorig jaar een leren riem laten maken en die is zo fijn! Ik weet zeker dat iemand die goed is met leer of biothane er ook een met korthouder kan maken. :j

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 08:17

Eloya schreef:
Fair schreef:

- +-3 meter.

Lijn naar wens laten maken bij ByBaukje?
Die kan dit vast voor je maken van Biothane.

Even gekeken, dat is eigenlijk perfect! Vergeten te benoemen, maar Biothane is idd ook een optie. Helaas geen korthouder lus, maar wellicht dat ik daar contact over op kan nemen :j

@christina, ik wil absoluut geen bungee riem! Daar word ik echt gek van bij een normale wandeling. :=

@lies Die is verder echt perfect op kleur en materiaal na! Dankjewel!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 08:28

Het bungee stuk is niet zo heel lang en de bounce vond ik wel meevallen, ik vond het zelfs wel praktisch omdat de lijn dan minder snel de grond raakt als je hond niet de volle lengte benut. Maar ik kan mij voorstellen dat als je 'm niet handsfree gebruikt, het vervelend kan zijn. Ben heel benieuwd waar je op uit komt, ik overweeg ook nog weer een lijn met korthouder aan te schaffen, alleen dan een hogere lus omdat ik tegenwoordig anders moet bukken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:44

Ik zweer bij de handgemaakte soepele leren riemen van k9-world/Van der Veeke. Zij maken riemen op maat, maar hebben ook 'kant en klare' welke ook handgemaakt zijn maar je meteen kunt kopen, van zowel enkel leer maar ook dubbel gestikt. Soepel leer, wat echt een hondenleven lang mee gaan. Ik koop er al 18 jaar mijn spullen (is een familie bedrijf wat van generatie op generatie ermee bezig is) en hoewel ik soms in specifieke situaties kies voor andere riemen, val ik altijd terug op de leren riem van hen bij gewoon normaal gebruik. Het is een voor mij lokaal bedrijf, dus ik ga er altijd zelf heen, maar ze hebben dus ook een webshop.

Ze kunnen ook echt vanalles op maat maken voor je. Ik gebruik zelf een multifunctionele politielijn welke je kunt verkleinen/vergroten tot een max van 2,2m lang. Je kunt ook zelf aangeven welke musketon en kleur hardware je wilt etc. en dus ook andere lengtes laten maken. Ik vind hun kleur cognac bruin bv ook echt fantastisch, die heb ik nu.

https://www.k9world.nl/Politie-/-Multifunctionele-riem

En voor de kwaliteit wat je krijgt, is het echt heel erg goed betaalbaar. Mijn vorige hond heeft zijn leven lang (13.5 jaar) een halsband en riem gebruikt van hen en die zou ik nu nog steeds kunnen gebruiken in principe maar onze huidige hond heeft haar eigen nieuwe riem gekregen welke we ondertussen ook al 6 jaar gebruiken naar volle tevredenheid en wat nog steeds kwalitatief fantastisch is.

Ik vind andere materialen; nylon, touw, ook biothane... lang niet zo fijn met veel gebruik tov de leren soepele lijn - na veel te hebben getest door de jaren heen - maar het is ontzettend persoonlijk. Ligt ook een beetje aan je gebruik, de hond wat aan de andere kant zit etc. Ik heb een sterke herder van 37kg dus ik wil ook echt fatsoenlijk materiaal in m'n handen hebben mocht ze toch een keer in een lijn hangen.

Ik gebruik bv als lange lijn wel weer nylon met grip bv. Maar voor kortere lijn vind ik persoonlijk echt niks beter als een goede soepele leren lijn en het liefst dus ook een welke je kunt verstellen qua lengte en zo'n politielijn is dan echt ideaal <3 Ze hebben ook kortlopers apart maar ook andere soorten lijnen met kortloper erin verwerkt.

qua kortloper heb ik zowel leer als nylon met grip en nylon zonder grip. De leren van K9world, en de nylon van het merk tube-line. Deze laatste vind ik in praktisch gebruik fijner omdat hij echt lichtgewicht is en ook in het water kan dus die heb ik 99% van de tijd mee.