We hebben weer een jaar vol lief en leed gedeeld, alleen al door het wekelijks delen van onze huisdieren en hun leuke, lieve, verdrietige en vrolijke momenten. In 2025 hebben helaas veel Bokkers een dier verloren, maar we hebben ook heel veel nieuwe gezichtjes leren kennen in 2025. Laten we in 2026 gaan voor zoveel mogelijk lief en zo weinig mogelijk leed, maar vooral heel erg veel leuke foto’s. En als je elke week een foto plaatst van je huisdieren, dan heb je aan het eind van 2026 een heel leuk jaaroverzicht.
Dit zijn de ‘spelregels’:
- Elke week (van maandag tot en met zondag) een foto van je huisdier(en)
- Elk huisdier mag, van hond tot aan slak en alles er tussenin
- De foto hoeft geen hoogstandje te zijn, mag ook gewoon een telefoonkiekje te zijn
- Als je meerdere huisdieren hebt, hoeven ze niet elke week allemaal op de foto te staan
- Niet elke post hoeft een foto te bevatten, reageren op elkaars dieren is ook leuk

Het lijkt me leuk dat als je mee wil doen, je in principe er voor gaat om in heel 2026 elke week een foto te plaatsen. Geen man overboord als het eens een week niet lukt, maar het zou jammer zijn als er veel eenmalige posters in het topic zijn, omdat het ook juist zo leuk is huisdieren vaker te zien langskomen
Als je even gemist hebt of pas halverwege het jaar in het topic komt, kom toch gerust alsnog meedoen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!Vanaf 29 december zitten we in de eerste week van 2026 en kunnen de eerste echte weekfoto’s geplaatst worden. Tot die tijd kunnen we onze dieren aan elkaar voorstellen
Hopelijk komen er naast veel oudgedienden ook weer een reeks nieuwe huisdieren aansluiten voor het aankomende jaar 
Helaas is mijn trio in 2025 een duo geworden, maar in 2026 zullen jullie mijn border collie Halo (9 jaar) en mijn grote poedel Elmo (8 jaar) zien. Hier in week 43 van het 2025 topic:

De topics van de vorige jaren zijn hier te vinden:
- [BB] 2024: elke week een foto van je huisdieren
- [BB] 2025: elke week een foto van je huisdieren
Heel veel geluk, plezier en gezondheid gewenst voor alle Bokkers en hun huisdieren. Op naar weer een jaar vol wekelijkse foto’s