Sofa beschermen tegen kattennageltjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Sofa beschermen tegen kattennageltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-25 21:44

Ik ben op zoek naar een hoes voor een ektorp 2zit van ikea.
Kat krabt ondanks krabpaal en buiten lopen toch weer eens occasioneel aan de bank (vooral als ze geen zin heeft om tot de paal te lopen heb ik het idee, is echt even rek en strek oefening als ze net wakker geworden is).
We hebben net nieuwe hoezen, en helaas kan de stof (ondanks goede hoop) niet tegen kattennagels.
Wat hebben jullie op de bank? Ik krijg alleen TEMU en ALI of hoezen die duurder zijn dan de sofa in zijn geheel...

zonnebloem18

Re: Sofa beschermen tegen kattennageltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 21:56

Wij hebben maar geaccepteerd dat er halen in de bank zitten. Een stugge grof geweven stof maakt vaak wel dat je het minder ziet.

Wordt er echt aan de bank gekrabt of zijn het halen van het erop springen en zichzelf optrekken? Als ze er aan krabben kan je dat misschien beter proberen op te lossen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-25 22:06

Nee, eerder stretchen in verticale richting. Ze proberen het soms ook aan de muren, maar dan houden ze snel op, want die zijn gestuct en geverfd haha.

We dachten goed gekozen te hebben maar helaas. Is maar ikea, maar hoezen waren wel 140 euro per stuk en we hebben 2 banken. 1 haaltje per dag gaat aantikken op de duur.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:15

Volgens mij is er niks helemaal bestand tegen katten nagels maar een vriendin van me heeft allemaal badmatjes op de bank liggen en dat lijkt wel te helpen.

Ik heb zelf alleen 2e hands banken zodat het iets minder zonde is dat ze gesloopt worden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:31

Als ze het op één vaste plek doen, zou ik kijken of je er een sisalplankje tegenaan kan zetten.

Verder heb ik zelf ook gewoon geaccepteerd dat katten nou eenmaal soms aan je meubels zitten.