Welke automatische voerbak zoek ik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oskarrino

Welke automatische voerbak zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-25 22:30

Ik zie door de bomen het bos niet meer! Even situatieschets:

Ik heb 2 rode katers, waarvan er 1 prachtig op gewicht is en de ander iets te zwaar. Streefgewicht voor beide is 6kg (ze zijn groooot) en de zwaarste zit op 6,3kg. Langzaam komt er wat bij…. Ze zijn nu 1.5 jaar oud, binnenkatten.

Qua brokjes krijgen ze Grandorf sterilized (de indoor gaf ik eerst maar had uitgerekend dat daar toch meer kcal en koolhydraten inzitten). Natvoer krijgen ze afwisselend qua merk maar delen altijd samen een zakje (wel goede voeding en niet de troep van whiskas/felix).

Ik vind afwegen “gedoe” (sorry haha) dus ik geef een portie als ik uit bed kom, gedurende de middag, rond 5u natvoer en voor het slapen gaan ook portie brokjes.

Ik zit dus te denken om een automatische voerbak voor beide heren te kopen. Liefst waar minimaal 3 porties in kunnen of meer. Ik zie veel bakken die erg diep zijn…. Ik merk dat ze dat erg vervelend eten vinden. Ook kom ik veel bakken tegen waar de reviews tegenvallen…. Ik dacht een automatische bak is handig omdat ik dan 1x per dag alles af kan wegen en dan is het mooi verdeeld over de dag heen.

Dus mijn vraag….. Wie heeft er een automatische voerbak voor zijn kat? Welke heb je in gebruik en ben je tevreden?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:26

Voor brok gebruik ik de voerautomaat van Petlibro. De orginele voerbak heb ik eraf gehaald en een eigen ruime slowfeeder eronder gezet. Nadeel is dat je kan kiezen voor het aantal porties, maar niet de portie grootte. Die is afhankelijk van de grootte van de brok. In mijn geval 13-14 gram per keer.
En voor natvoer gebruik de bakken met 2 porties van Petsafe en de Cat Mate. Deze hebben ruime, ondiepe bakken vergeleken met de andere voerautomaten.
Onze flinke kater houdt er ook niet van om zijn snuit ergens in te moeten duwen.
Petsafe
https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... =1077737.0

Cat mate
https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... =1212139.3

En als je ze iets vaker kan voeren en meer natvoer kan voeren en wat minder brok, dan kun je ze beter op gewicht houden. Natvoer is lager in kcal en vult beter.