Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dioni schreef:Als ze niks mankeert dan kan het ook zijn dat ze geen honger heeft omdat je dwangvoert. Ze moet wel de kans krijgen om eetlust te krijgen. Dan in de ochtend de eerst voeding uitstellen en eerst gewoon voer aanbieden. En het aantal voerbeurten/ de hoeveelheid dwangvoer langzaam afbouwen.

JackieT schreef:Die van mij wou ook een week lang niet eten, alleen onder dwang. Uiteindelijk toen hij weer goede ontlasting had gestopt met dwangvoer en vooral verse groentes e.d aangeboden. Weegbree ging er wel in uiteindelijk.
Weet niet of ze veel stress krijgt van het dwangvoeren? Dat was uiteindelijk hier de oorzaak achteraf
melody7 schreef:Heb je een dierenarts die zich echt verdiept heeft in konijnen?
Bij cavia's is het zo dat ze erg complex zijn waardoor de gemiddelde dierenarts vaak niet tot de juiste diagnose komt. Ik denk dat het bij konijnen ook zo werkt. Mocht je toevallig in de buurt wonen; in Oisterwijk zit een praktijk waar erg veel konijnen komen.
Haarballen zoals Temeraire oppert hoor ik ook vaker, 1-2 lijnzaadbrokjes per dag kunnen daartegen ondersteunen.

Angs1989 schreef:Daar heeft de dierenarts het inderdaad ook over gehad, maar ze lijkt niet verstopt. Ze zit inderdaad apart zodat ik het goed in de gaten kan houden. Vanmorgen geen emeprid gegeven, daar staat inderdaad ook op dat ze er misselijk van kunnen worden. Wie weet is dat nog iets.

Wintu schreef:Angs1989 schreef:Daar heeft de dierenarts het inderdaad ook over gehad, maar ze lijkt niet verstopt. Ze zit inderdaad apart zodat ik het goed in de gaten kan houden. Vanmorgen geen emeprid gegeven, daar staat inderdaad ook op dat ze er misselijk van kunnen worden. Wie weet is dat nog iets.
Soms stoppen voedsters ook met eten als de baarmoeder niet ok is, ze krijgen nogal eens baarmoederkanker. Vandaar mijn vraag of ze gesteriliseerd is of niet. Zo nee, dan zou ik haar op de foto laten zetten.