Pups verhuizen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlinneXx

Pups verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:28

Hoi,

Ik weet niet of het hier mag. Maar ik zit met een vervelende en toch wel belangrijke vraag!

Mijn partner en ik zijn uit elkaar sinds vanmiddag en hij wil me voor het einde van de week uit (zijn) huis hebben. Nou geen probleem zou je denken. Enkel heeft mijn hond vorige week der eerste nestje pups (raszuivere, met stamboom en getest) gekregen, en die moeten ook maar mee weg van hem :(
Hier blijven en mijn ´recht´ afdwingen dat hij me meer tijd moet geven, gaan we ook niet doen. Want meneer is een dronkenlap die graag agressief wordt :/

Nu heb ik zelf geen vaste woonplaats, maar zou vanaf morgen tot 27/12 bij 1 van mijn vriendinnen terecht kunnen. En vanaf 28/12 kan ik dan bij een andere vriendin van me intrekken waar ik kan/mag blijven zolang ik wil. Alleen dus ja, ik zit met die pups van net geen weekje oud!

Ik weet uiteraard dat het geen goed is om hen mee te verhuizen, maar als ik ze achterlaat bij mijn ex overleven ze het gegarandeerd niet! Dus mijn vraag? Ik zorg ik ervoor dat het verhuizen met zo min mogelijk stress gepaard gaat voor moeder en pups? Want ze zouden dan wel op een periode van 2 weken ook 2 keer mee moeten verhuizen :/

Wie heeft tips voor me please?

Ps: neen er is niemand waarbij ik ze tijdelijk/permanent kan onderbrengen helaas...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:30

Misschien totaal niet wat je wil horen maar naar het asiel brengen? Tijdelijk dan? Geen idee of ze dat doen hoor maar misschien kan je ze daar tijdelijk onderbrengen. Dan moeten ze nog steeds 2x verhuizen maar ze zijn dan wel in goede handen.

Wat ontzettend vervelend dat het je uit elkaar bent met je partner en nu dit probleem hebt. :(:)

karuna
Drukke kabouter

Re: Pups verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:34

Wat een rotsituatie is dit. Heb je contact gehad met de rasvereniging hierover? Misschien hebben ze een pleeggezin waar ze heen kunnen. Of anders idd via een asiel een pleeggezin zoeken?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:40

Als je ze ergens anders onderbrengt moeten ze sowieso 1 x verhuizen en dan zonder jou .
Ik neem aan dat de moeder hond gehecht is aan jou.
Dan zou ik toch kiezen voor twee keer verhuizen.
De pups hebben er minder erg in als de moeder hond . Als je haar bij jou hebt lijkt het me voor moeder rustiger en minder stressvol als een asiel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:40

Wat ontzettend jammer dat dit zo samen valt... maar waarom kunnen moeder en pups dan niet mee naar vriendin 1...? Of al eerder naar vriendin 2...? Is daar geen oplossing voor te vinden...?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:49

Ach, wat waardeloos, zo vlak voor de feestdagen en met pasgeboren pups... Veel sterkte. :(:)

Ik zou ervoor kiezen ze mee te verhuizen, inderdaad omdat de moeder vast aan jou gehecht is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:50

Kan de eigenaar van de reu evt niet helpen? Of in de fokkers van je ras eens navragen of iemand kan helpen?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:53

Ik zou het ook zoeken bij/via de eigenaar van de reu of rasvereniging. Of misschien eens contact opnemen met een hondenpension, liefst eentje die ook fokt?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:54

Wat een vreselijke situatie :(

Kun je niet langer bij vriendin 1 blijven? En ik zou anders idd ook kijken of er via het ras wereldje misschien iemand is wie kan uithelpen eventueel (een opvang of iets dergelijks lijkt me qua prikkels weer heftig). 2x verhuizen op zo'n kort termijn zou ik ook willen vermijden, maar ik denk wel ook dat als je teef gehecht is aan jou het ook niet wenselijk is als je haar uit moet plaatsen waar jij niet bent in deze periode. Het is lastig om te kiezen wat het minst stress gaat geven allemaal natuurlijk. Ik zou dan eerst kijken wat je evt met je vriendinnen nog kunt regelen. Zijn er mensen om je heen wie je teef goed kent en het over kunnen nemen nu?

Veel sterkte gewenst! Hopelijk vindt je snel een goede oplossing.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:58

kiwiwitje schreef:
Kan de eigenaar van de reu evt niet helpen? Of in de fokkers van je ras eens navragen of iemand kan helpen?

Ja dit, misschien kan de reueneigenaar, of bevriende fokkers (binnen het ras) nog wat voor je betekenen? En er is ook een FB pagina 'fokkers helpen fokkers', misschien kun je ze tijdelijk even ergens anders onderbrengen, een bak stress voor moeder en pups maar als ze dan (voorlopig) op één plek kunnen blijven zou dat geen probleem moeten zijn.

Ik zou ze persoonlijk absoluut niet van vriendin 1 naar vriendin 2 slepen enz. Dat is niet bevorderlijk voor de puppen, of de moeder.

In welke regio zit je? Ik zou bijna willen zeggen breng ze maar naar hier, wij hebben alle spul in huis en dat is zo afgestoft, ontsmet en opgezet. Alleen kan ik jou niet opvangen helaas, wij hebben een aantal van onze eigen honden die dan 24/7 opgehokt zouden moeten en dat is geen optie. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen, hoe moeilijk ook, moeder en pups tijdelijk te verhuizen.

Mocht je willen sparren, of als er iets is wat ik voor je kan doen of betekenen, stuur gerust een PB, misschien kan ik je op weg helpen met het een of ander.

Edit: Of een vakantiewoning huren voor de komende 8 weken, eerste de puppen het huis uit en dan zelf op zoek.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:02

Is het optimaal Nee ..
Maar is er echt een andere optie Nee volgens mij ook niet.

Het nest waar mijn jongste reu in is geboren moest ook halsoverkop verhuisd worden toen ze 3 weken oud waren...
Was het ideaal nee, is het allemaal goed gekomen ja hoor.
Soms loopt het leven even niet anders en moet je er het beste van maken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Welke regio zit je?
Er zijn best wat vakantie huisjes waar je even een tijd mag zitten, alleen niet inschrijven.
En waar ook huisdieren mogen, ken er hier in de regio best wat (westen) door mijn vorige werk die daar prima in kunnen faciliteren voor een normale prijs.

Of inderdaad iemand zoeken bv via de rasvereniging die tijdelijk jouw hond en pups op kan vangen tot de puppy's naar een nieuwe eigenaar kunnen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

Jokonootje schreef:
Is het optimaal Nee ..
Maar is er echt een andere optie Nee volgens mij ook niet.

Het nest waar mijn jongste reu in is geboren moest ook halsoverkop verhuisd worden toen ze 3 weken oud waren...
Was het ideaal nee, is het allemaal goed gekomen ja hoor.
Soms loopt het leven even niet anders en moet je er het beste van maken.

Pups van drie weken oud één keer verhuizen, of pups die twee keer moeten verhuizen vóór drie weken is nogal een verschil.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:29

Gewoon mee verhuizen en extra aandacht voor moeder, komt heus wel goed... De pups zullen niet zoveel stress ervaren zolang ze in hun eigen werpkist liggen en moeders er gewoon bij is...

Oh en voor jezelf natuurlijk heel veel sterkte met het verbreken van de relatie!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:31

Ik ga er met mijn simpele boeren verstand van uit dat hele kleine pups die nog in de werpkist liggen er niet zoveel van mee krijgen als mama en baas mee verhuizen.
Meenemen, goed voor ze zorgen en van genieten.
Wat een .... die ex van jou. Beter dat je daar weg bent.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:38

Vooral bij jou houden als die mogelijkheid er is. Stress bij moederhond zoveel mogelijk vermijden dus dan lijkt me bij jou de beste plek.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:41

Welk ras is het en hoeveel pups? Misschien kan iemand je helpen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:54

rien10 schreef:
Ik ga er met mijn simpele boeren verstand van uit dat hele kleine pups die nog in de werpkist liggen er niet zoveel van mee krijgen als mama en baas mee verhuizen.

Dat is een aanname die niet klopt, ze zijn doof en blind, niet gevoelloos. De moedermelk veranderd praktisch 24/7 als gevolg van (extra) stress, ziekte, andere voeding of andere omgevingsfactoren maar bovenal door de pups. Dit werkt net zoals bij mensen, de melk kan dus ook op bijvoorbeeld drie uur tijd een volledig andere kleur hebben naar gelang de behoefte van de pups en juist meer afweerstoffen geven of meer hydrateren. Stress voor de pups en teef vermindert de weerstand drastisch, zeker de eerste +/- 18 dagen.

Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk stress voorkomen, en het liefst de teef bij de eigenaar houden maar op kort termijn twee keer verhuizen naar twee verschillende huishoudens is niet fijn, zeker niet als de eigenaar zelf ook bol van de stress staat.

Dan zou ik toch liever één keer verhuizen naar een vakantiehuisje tot de pups kunnen verhuizen, of de teef met pups één keer verhuizen naar iemand die ze kan opvangen. Dan kunnen ze nog altijd een keer (terug)verhuizen als ze wat ouder zijn en wat meer kunnen hebben en niet volledig afhankelijk zijn van de moeder en de gemoedstoestand van de moeder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:57

Is de moederhond erg aan je gehecht? Is ze normaal gesproken makkelijk met vakanties/bezoekjes/andere omgeving? Dan zou ik gewoon de kist of mand en zo veel mogelijk dekentjes met vertrouwde geur meenemen, en met je mee verhuizen. Ik denk dat juist het plaatsen bij vreemde mensen meer stress oplevert. De honden die ik ken doen in ieder geval totaal niet moeilijk over een nieuwe omgeving.
Of, is er misschien een vriendin/familielid waar de hond sowieso al goed bekend is, waar ze misschien tijdens vakanties al bleef logeren?

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:01

Gewoon mee nemen.
Mamma wil echt niet naar een asiel hoor die wil veel liever bij haar vrouw blijven.
Tis vervelend maar nood breekt wet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:03

Als die pups meemogen naar de vriendin(nen) dan gewoon meenemen natuurlijk. Heel vervelend voor je ts, die relatiebreuk en nu dit en net voor de feestdagen ook nog. :knuffel:

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:07

rien10 schreef:

Moeder heeft antistoffen tegen de omgevingsinvloeden van de huidige omgeving in de moedermelk meegegeven met de biest. De pups hebben nog geen eigen werkend afweersysteem. Die komen bij twee verhuizingen 2x keer met omgevingsfactoren in aanraking waar ze geen afweer tegen hebben, omdat die antistoffen niet in de biest zaten.
Daarom wil je in principe ook geen bezoek bij pups voor ze hun eerste vaccinaties (met 5-6 weken) hebben gehad.

Vakantiehuisje huren - lastig in deze kerstperiode - zodat je maar 1x hoeft te verkassen of via de rasvereniging iets proberen te regelen (waarbij je dan - meestal - zelf niet meer bij je teef kunt zijn) lijkt me het minst stressvol en risicovol.

Succes en sterkte! En wat een &%$#! die nu-ex van je om het zo te timen en op scherp te zetten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Ja dit, misschien kan de reueneigenaar, of bevriende fokkers (binnen het ras) nog wat voor je betekenen? En er is ook een FB pagina 'fokkers helpen fokkers', misschien kun je ze tijdelijk even ergens anders onderbrengen, een bak stress voor moeder en pups maar als ze dan (voorlopig) op één plek kunnen blijven zou dat geen probleem moeten zijn.

Ik zou ze persoonlijk absoluut niet van vriendin 1 naar vriendin 2 slepen enz. Dat is niet bevorderlijk voor de puppen, of de moeder.

In welke regio zit je? Ik zou bijna willen zeggen breng ze maar naar hier, wij hebben alle spul in huis en dat is zo afgestoft, ontsmet en opgezet. Alleen kan ik jou niet opvangen helaas, wij hebben een aantal van onze eigen honden die dan 24/7 opgehokt zouden moeten en dat is geen optie. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen, hoe moeilijk ook, moeder en pups tijdelijk te verhuizen.

Mocht je willen sparren, of als er iets is wat ik voor je kan doen of betekenen, stuur gerust een PB, misschien kan ik je op weg helpen met het een of ander.

Edit: Of een vakantiewoning huren voor de komende 8 weken, eerste de puppen het huis uit en dan zelf op zoek.

Ik vind dit echt een lief aanbod. Zou mooi zijn als je wat voor haar kan betekenen! En misschien is er wel een vakantie huis oid bij jou in de buurt voor TS

Ts wat een vervelende situatie. Ik heb geen tips behalve dat ik zeker niet teveel zou verhuizen met de moeder. Ook om in je achterhoofd te houden dat die pups erg kwetsbaar zijn wbt ziektes en dergelijk. Ik mocht altijd de eerste 3 weken nooit op bezoek komen omdat ze zo kwetsbaar zijn.
Dikke knuffel :knuffel:

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:38

Van waar ben je en om welk ras gaat het?
ALs het een klein ras is, zijn ze hier ook welkom. Alleen kan ik helaas ook geen logeerplek aanbieden voor jou.
Maar je zou hier wel moederhond en pups dagelijks mogen bezoeken uiteraard... En misschien is er ergens in de buurt wel een B&B of vakantiewoning of tijdelijk iets te huur, geen idee.

Maar ik zou eigenlijk het allerbelangrijkste vinden dat moederhond bij jou kan blijven zodat ze haar steun en toeverlaat niet moet missen. Dat is het allerallerallerbelangrijkste op dit moment. Moederhond moet zich veilig voelen en dat doet ze volgens mij vooral als ze bij jou is dus moederhond en pups (ook al is het niet ideaal) zijn best van al af bij jou, ook al moet dat dan helaas gepaard gaan met verhuizen tot 2x toe.
Jij bent de enige constante op dit moment voor moederhond en dat moet je haar niet willen afnemen.

In een asiel zou ik ze zeker niet onderbrengen, die omgeving is één en al stress en drukte, om van de omgevingsstoffen en ziektes en bacteriën die zich daar verzamelen, nog maar niet te spreken...

Misschien kan je ergens op een vakantiepark een stacaravan ofzo huren? Ik denk dat er nu best wel wat leegstaat gezien we winter zijn?

TS, je mag me altijd een pb sturen, als ik je kan helpen of met je mee kan denken, dan sta ik voor je klaar!

Dit is een vreselijke situatie waar je nu in zit maar moederhond is het belangrijkste, de pups uiteraard ook maar sowieso, moederhond is altijd prioriteit.

Succes met alles!

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:01

Ik heb geen verstand van pups.
Maar het lijkt mij dat in een asiel toch mogelijk een milieu rond gaat, waar die kleintjes nog niet tegen bestand zijn?
Zijn de adressen van de vriendinnen wellicht hygiënischer? Als de dames dan ook nog kleding van jou aantrekken als ze een helpende hand willen bieden?
Waarschijnlijk, hopelijk valt de stress mee, zolang jullie bij elkaar zijn.