cursebreaker schreef:Op wat baseer je dat hij kerngezond is? Altijd fijn als ze voor de leeftijd nog gezond/fit ogen natuurlijk, maar zonder medisch uitsluiten door een DA zou ik dat persoonlijk niet zo stellig durven te zeggen in zo'n situatie.
De dierenarts verklaart hem kerngezond, hij is afgelopen jaar uitgebreid onderzocht, heeft geen pijn, is zo soepel als een elastiekje, springt, rent, doet. Hij is echt oprecht kerngezond en topfit.
Desalniettemin heeft hij tussendoor ook even metacam gekregen om te kijken of er verschil waarneembaar was en dat was er niet.
Dat kortere lontje is meer dat hij iedere week baziger lijkt te worden. Alles moet zoals hij het in zijn hoofd heeft en het moet direct en als het daarvan afwijkt is hij boos. Als mijn andere hond de verkeerde kant op kijkt is hij boos. Als hij iets in gedachte heeft en ik zeg 'nee' is hij boos. Daarnaast bedenkt hij nieuwe vreemde gewoontes, hij wil sinds een tijdje na ons avondeten naar de schuur. Dat moet direct als ik mijn bestek neerleg. Deze chihuahua is binnenhond en heeft niks in de schuur te zoeken, nooit geweest ook. Maar nu wil hij daar ineens persé slapen.
Zo kan ik nog meer zelfbedachte, nieuwe gewoontes opnoemen.