Wij wonen op een boerderij (van mijn schoonvader) en hebben een 1.5 jaar oude herdershond. Toen wij de hond als pup namen, speelde hij vanaf het begin met de kat. Maar al gauw werd dit (begrijpelijk) te veel voor de kat en nam ze letterlijk de benen. Ze scharrelt nog ergens rond op het erf want ik zie haar af en toe, maar komt niet meer naar onze deur e.d. en geen idee of de boerderij nog steeds haar thuisbasis is.
Onze hond is opgegroeid met de dieren en gaat dus heel goed met de koeien, paarden en kippen. Het erste wat hij heeft gedaan is een kip zo uitgebreid likken dat ik dacht dat de kip verdronken was
Ik ben helemaal niet bang dat hij de kittens wat aan doet op die manier. Maar hij is zó ontzettend speels... En groot. Dus als het rent wil hij spelen. We zouden het eigenlijk leuk vinden om toch weer twee boerderijkatten te hebben en de catteries zitten hier helaas vol met kittens die een huisje zoeken. Maar we vinden het niet verantwoordelijk om katten te nemen and Bjorn (de hond) ze weer weg jaagt. Heeft iemand ervarig met het nemen van kitten i.c.m een hele speelse grote hond? Zo ja, hoe hebben jullie het aangepakt?
Een foto van de mafkees die niks van knuffels wil weten maar wel overal bij wil zijn en het liefst de hele dag door speelt

als je katten zo leuk vindt, probeer dan de vorige kat weer terug te krijgen. Of accepteer dat jouw hond niet samengaat met andere katten.