Ik wil graag Balthazar voorstellen. Balthazar is een Hereford osje van nu ongeveer 5 maanden oud.
We maken hem natuurlijk niet écht zadelmak nu. Alleen maar mak en gewend aan alles. Hij gaat hartstikke snel groeien en het is belangrijk dat hij nu de kneepjes van het vak leert (en braaf is) aangezien hij straks 1000kilo gaat wegen.
Normaal blijven de kalfjes bij hun mama op ons bedrijf, maar Balthazar zijn mama had een fikse uierontsteking en ondanks alle moeite die we deze, was het toch te moeilijk om hem te laten drinken. Dus werd hij met de fles opgevoed. Hij had gezelschap een een tweeling Hereford vaarsjes waarvoor de moeder te weinig melk had.
Balthazar is echter speciaal, hij is zo tam.
Wij ossen onze dieren omdat ze bij ons heel lang leven voor ze geslacht worden. Maar Balthazar zal wellicht dat lot bespaard blijven.
Kijk en geniet hoe mijn dochter een speciale band met hem heeft. De bedoeling is dat we Balthazar al spelend verder tam maken en misschien voor de kar kunnen zetten later. We doen fijne dingen zoals gaan grazen en korte wandelingen op straat. Daarnaast zit hij bij zijn leeftijdsgenoten in de loopstallen.

Onze kudde:

Nero, de papa van Balthazar. Nero is echt een super lieve goedzak die zijn werk als dekstier prima doet en zijn fijne karakter doorgeeft aan zijn nakomelingen

Mijn dochter met haar grote vriend

nu gaan ze ook allemaal mee in de kudde naar buiten kunnen zonder dat we problemen hebben wat betreft de voortplanting. Want we hebben een eigen dekstier voor elk ras. Het is zoals bij hengsten. Het is gewoon ook fijner voor de dieren.
)