Ik heb voor mijn witte herder schoentjes gebruikt voor glad laminaat. En mijn oude russel had simpele antislip sokjes van de dierenzaak. Mits de goede maat bleven die goed zitten. We hebben toen wel ook mat meer tijdelijke badmatten neergelegd voor wat extra grip op plekken
Bij mijn hond blijven babysokjes goed zitten.. maar zo niet; bij de Action heb je sporttape. Dat werkt perfect om sokjes vast te plakken. Dat heb ik een tijd gebruikt bij een nagelriemontsteking, zo kon ze niet stiekem de sok eraf halen en eraan likken. De tape blijft goed zitten, en is heel makkelijk verwijderbaar zonder plakresten.
Ik zal het eens aan mijn zusje vragen. Die heeft een hond met een spierziekte/neurologische ziekte die ook sokjes draagt met grip binnenshuis, maar ik weet zo niet welk merk.
troetjoek
Geplaatst: 31-10-25 08:27
Bij temu hebben ze anti slip sokken met klittenband, blijven goed zitten.
Ik heb ze ook gegeven aan een hond van 14 en hij staat er een stuk makkelijker mee op
een sokje met een strookje klittenband bovenaan zou idd goed werken! Ik heb schoentjes voor buitenshuis (voor de zomer tegen hete asfalt van toen ik nog geen tuin had), en die blijven prima zitten, maar zijn niet antislip genoeg in huis.
Ik heb trouwens ook wel eens anti-slip rubbertjes (van die plakkertjes die je tussen een keukenkastje plakt) met goede lijm onder een schoentje geplakt. Dat bleef perfect zitten en werkte geweldig als anti-slip (omdat de schoenen zelf wel wat glijden inderdaad). Alleen vond ik de schoenen wat te stijf om dag en nacht aan te houden. Daarom overgestapt op sokjes.