Vivarium 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Vivarium 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 18:47

Hoi allemaal!

In het weekend van 8-9 november vindt Vivarium weer plaats. De grootste aquarium beurs van de Benelu (als ik het goed zeg)

Wie gaan er nog meer?
Lijkt mij wel leuk om tips uit te wisselen, ook mbt stands en koopjes :o

nardxash

Re: Vivarium 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 19:21

Ik ga zaterdag ben heel benieuwd wat ik ervan kan verwachten.

Ben heel benieuwd naar de stand van juwel en dennerle!

Zelf ook 2 aquariums staan 1 van 125 liter en 35 liter waarin toch wel mijn meest prachtige vis zit:
Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 19:28

Ik ga ook zaterdag, voor de derde keer op rij. Ik heb ook een betta man in 30 liter zitten en nog een aquarium van 70

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 19:29

Zertab schreef:
Ik ga ook zaterdag, voor de derde keer op rij. Ik heb ook een betta man in 30 liter zitten en nog een aquarium van 70

Gaaf!

Mag ik aan je vragen of de stands heel groot zijn of valt dat wel mee

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 19:31

Jammergenoeg laatste keer... Normaal help ik altijd bij een kraam van vrienden van mij maar ik kan dit jaar niet. Baal er wel van maar ja het is niet anders

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 19:49

Wij willen ook gaan. Hebben een 240ltr met gebogen glas staan. Zijn jaren geleden ook eens geweest en hebben er wel weer zin in. Is voor ons wel bijna een wereldreis maar je moet er wat voor over hebben.

Zag ook dat er een Discusfokker van het eiland staat, dus daar gaan we zeker even kijken

Marissa jammer dat je er dit jaar niet bent

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 19:54

nardxash schreef:
Zertab schreef:

Gaaf!

Ik vind het wel meevallen. Maar het is best wel groot en ruim voldoende keuze dus zeker de moeite waard!

Dennerle is maar klein, staan samen met mijn lokale aquariumzaak :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:25

Ik bedoelde ook dat dit de laatste vivarium editie is. Vind ik ook erg jammer. Dus voor degene die twijfelen, ga er heen want volgend jaar is het er niet meer

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 20:27

Ja dat vind ik ook echt heel erg jammer...

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:30

nardxash schreef:
Zertab schreef:

Gaaf!

Ik vind het wel meevallen. Maar het is best wel groot en ruim voldoende keuze dus zeker de moeite waard!

Dennerle is maar klein, staan samen met mijn lokale aquariumzaak :)[/quote]

Dank voor je antwoord,
Dat dennerle wat klein is is geen probleem maar daar wil ik sowieso langs aangezien mij beide aquariums het daar perfect op doen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 20:53

Ik heb ook vrijwel alles van dennerle. Plantenvoeding, visvoer, Heathers en een pomp. De andere pomp is van Eheim.

Ik wil op de beurs sowieso een mooi stukje kienhout scoren, planten en catappa bladeren. Ook overweeg ik om betta vrouwen te houden in de 70 liter. Die is qua midden en boven zwemmers leeg nu. Helaas is laatst mijn laatste honing gourami overleden

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:55

Zertab schreef:
Ik heb ook vrijwel alles van dennerle. Plantenvoeding, visvoer, Heathers en een pomp. De andere pomp is van Eheim.

Ik wil op de beurs sowieso een mooi stukje kienhout scoren, planten en catappa bladeren. Ook overweeg ik om betta vrouwen te houden in de 70 liter. Die is qua midden en boven zwemmers leeg nu. Helaas is laatst mijn laatste honing gourami overleden

Ik heb alleen voor mijn tetra,s geen dennerle voer weet jij of ze dat toevallig hebben?

Betta vrouwen zijn ook altijd schitterend!
Balen dat je gourami is overleden

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 21:18

Pff geen idee. Mijn gourami's kregen altijd levend artemia of diepvries. Ze aten gedroogd voer niet. Beetje verwend maar :')

Ja klopt! Mijn betta man die in zijn eigen aquarium woont, heb ik twee jaar geleden bij de bettas4all stand gekocht. Dat zijn hobby kwekers die dus hun betta's verkopen en waar je ook informatie kan krijgen :)

Als je vissen koopt, kan je ze trouwens bij de ingang naar de vissen crèche brengen. Tegen een kleine betaling worden ze daar dus opgevangen in een warm water bad (natuurlijk wel in hun eigen zakje). Dat werkt met mijn betta toen heel goed!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 14:46

Voor iedereen die twijfelt zou ik ook zeggen gaan! Niet alle stands zijn even groot (sommige wel) maar er is zoveel keuze en ook genoeg te "beleven". Super leuk om ook eens gifkikkers, spinnen, insecten, kevers en weet ik het te zien + wat er allemaal aan garnalen/chichliden/noem maar op is voor zowel zoet- als zoutwater aquariums. Je kijkt je ogen uit en vaak leuke beurs acties. Ik kan dit jaar helaas niet en baal echt omdat het dus inderdaad de laatste keer is..

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:34

Ohhh leuk een topic!
Ik zit ook te twijfelen om te gaan, nu even geen tijd voor aquaria. Heb er nu nog 1 bij mijn ouders staan, die komt binnenkort naar mijn nieuwe huis. Daar zitten mijn axolotls in.
Uiteindelijk komt er vast nog wel een kleine bak bij haha.
Met mn vorige vriend had ik er 14, nu spaar ik andere dieren :+

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 16:13

Ik en mijn vriend gaan zaterdag heen :D We zouden er een weekend van maken, nachtje hotel, omdat het zo ver rijden is voor ons. Maar gezien ik een paar weken terug een paard heb gekocht toch besloten om het maar op 1 dag te houden. Wij wilden vorig jaar al gaan maar konden geen oppas vinden voor de hond, dit jaar lukt het wel. Mijn vriend handelt in siergarnalen, ik heb twee aquariums in mijn kantoor staan en we hebben een koivijver. We zijn beide nog nooit eerder geweest en gezien het nu de laatste keer is konden we deze kans niet voorbij laten gaan. Ben erg benieuwd!