Welke hondenwandelwagen is een aanrader?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Welke hondenwandelwagen is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 06:27

Een van onze honden wordt een dagje ouder en nu ben ik op zoek naar een nieuwe wandelwagen. We hebben deze:
Afbeelding

En onze vorige oude hond vond het geweldig in haar karretje, maar de hond waar het nu om gaat is wat angstiger. Ik ben op zoek naar een robuustere wagen waar ze lager bij de grond zit en waarmee je ook over onverharde paden kan lopen.
Eisen:
Grote luchtbanden
In hoogte verstelbare duwstang (we zijn beide lang) of eigenlijk ook comfortabel voor de duwer.
Opvouwbaar
Hond weegt 14 kilo

Het hoeft geen kar te zijn die ook achter de fiets kan. Prijs maakt me in eerste instantie nog niet zoveel uit, want voor een fijne wagen voor haar én ons wil ik best wat geld neerleggen. Maar welke wagen voldoet aan de eisen? De keuze is zo groot. Iemand ervaring?

8nnemiek

Re: Welke hondenwandelwagen is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 06:52

Ik heb pas mijn Petique wagen verkocht. Mijn hond was er net te groot voor en ze vond het vreselijk :') Maar de wagen zelf was echt top. Veert goed, prima kwaliteit, heel makkelijk in te klappen en mee te nemen, en hij stuurt heel makkelijk en loopt soepel. Hij was niet goedkoop, maar voor een kleinere hond zou ik hem zo weer kopen.
Mijn vriend van 1,93 heeft em ook een tijd geduwd, en dat ging prima.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 06:54

Ik heb zelf de Innopet Comfort EFA ECO maar die is niet laag bij de grond.
Gebruikte hem in het bos.
Er zijn meerdere versies met luchtbanden van Innopet, ook bijvoorbeeld de Comfort Air Eco.

En anders de Petique Breeze? Die is laag bij de grond en is een robuuste wagen.

Edit: ik ben zelf ook lang en de Innopet bevalt heel goed.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 07:24

Wij hebben een Innopet Sporty Dog fietskar die je kunt ombouwen met neuswiel, maar onze hond haat fietsen dus we gebruiken vooral de wandelfunctie, want dat vindt hij wel helemaal het einde :+
De kar is lekker ruim, de hond kan veel zien en zit laag bij de grond. Onze medium doodle is nu 15 kilo en het gaat nog makkelijk.
De duwstang is ook heel simpel te verstellen.

Het is misschien wel wat lomper dan een gewone wandelwagen.

De onze komt trouwens van Marktplaats, echt voor een prikkie. Wij wilden geen groot bedrag uitgeven voor iets waarvan we niet wisten of het een succes werd.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 08:13

Ik heb een innopet comfort deluxe, maar die is niet laag bij de grond, heeft wel mooi grotere banden en een redelijk stabiele wegligging.
Hiervoor had ik een goedkope, die vond ik alleen niet bepaald stabiel en door de standaard kleine wieltjes zat ik constant te klooien met stoepranden, geulen, drempels, ruwere ondergrond etc.
Daarvoor had ik een fietskar, laag bij de grond, grote wielen, ruim, maar ook dusdanig breed dat ik hem constant in- en uit elkaar moest klappen om hem door deuropeningen/poorten te krijgen, stug qua besturing (geen zwenkwiel) en daardoor overall gewoon niet fijn in gebruik.

Dus waar ik persoonlijk naar zou kijken is een stabiele wegligging, makkelijk bestuurbaar (liefst een zwenkwiel voor) en smal genoeg om hem door een standaard deuropening te kunnen rijden.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 15:44

Bedankt voor de tips! Petique kende ik nog niet, Innopet wel. De hoogte van de duwstang is van innopet wel het hoogst. De breedte is ook een goeie, hoewel we garagedeuren hebben dus dat speelt vooral een rol als we ergens anders zijn. Ik ga me eens op mn gemak oriënteren, want het is nog niet direct nodig gelukkig.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 15:58

Ik heb een doggy ride fietskar en die heb ik toen mijn hond nog een pup was ook wel als wandelwagen gebruikt. Ik vond m heel relaxed hij is erg stabiel en hij rolt lekker licht met de luchtbanden. Ik heb er een zwenkend voorwiel bij en een stang om te duwen, die kan je wel op verschillende hoogtes zetten maar ik ben zelf niet zo heel lang dus ik weet niet of dat voor erg lange mensen ook geschikt is. Die van mij past wel ook gewoon door een normale deuropening.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 16:01

Ik heb een Doggyride en super blij mee!

Grote luchtbanden, laag bij de grond, duwstang is in hoogte verstelbaar en hem zowel gebruiken als fietskar of als buggy.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 16:16

Van Innopet heb je wel meerdere modellen, dus je kunt kijken of er eentje is die ervan bevalt. :)

De doggyride heb ik ook gehad, maar vond ik veel te groot en te lomp om fijn mee te wandelen en te laag voor mijn lengte.

Hangt er ook vanaf wat je er mee wil.
Als je alleen buitengebied wil maakt breedte al iets minder uit. Maar in het bos, over bospaadjes is de Doggyride weer zo breed.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 18:26

Die breedte is idd wel belangrijk, want bos gaat het ook worden als wandelgebied. Te lage duwstang is echt een no go.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 21:33

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 07:05

Ik heb een innopet efa comfort. Echt een top wagen. De duwstang is hoog genoeg. Je kan er ook echt achterlopen zonder dat je voeten de wagen raken. En hij valt niet om bij ieder ongelijk liggende tegel. Kan over stoepranden en door het bos.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:13

Wij hebben een tijdje een doggy ride geleend toen we pups hadden. Ik vond deze niet comfortabel rijden en daarnaast was het opbouwen en afbreken ook een gedoe.
Uiteindelijk zelf een croozer gekocht en daar behoorlijk wat kilometers mee gemaakt inmiddels. Zowel in het bos als op de verharde weg. Enkel stukken met heel los zand zijn wat zwaarder.
Enorm stabiele kar met schokdempers voor de hond.
Wel met een prijskaartje :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:21

Ik heb ook de Innopet Comfort Air Eco. Paar keer gebruikt voor mijn hond toen ze pup was en staat sinds dien werkeloos in de hal. Mag dus naar een ander baasje bij interesse. :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 13:22

Jessix schreef:
Ik heb ook de Innopet Comfort Air Eco. Paar keer gebruikt voor mijn hond toen ze pup was en staat sinds dien werkeloos in de hal. Mag dus naar een ander baasje bij interesse. :)

Dat ben ik niet, want ik wil nu zo’n lager model als bv de Innopet comfort de luxe.
Ik denk dat als je m op mp zet, hem zo kwijt bent.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 18:14

Ceetje_bokt schreef:
Jessix schreef:

Dat ben ik niet, want ik wil nu zo’n lager model als bv de Innopet comfort de luxe.
Ik denk dat als je m op mp zet, hem zo kwijt bent.

Ja ik weet het... Ik heb alleen niet zo'n zin in marktplaats en het staat me niet in de weg. :)