Nu is het nog roos velleke. Geen idee of ze eerst iets uitsteekt wat een wondje veroorzaakt (het is ne kleine klungel-bandiet) en daardoor begint te likken, of ze het echt gewoon random doet en dit dan zelf veroorzaakt.
Soms is het een heel dun korstje, volgens mij van er obsessief aan te likken? Ik kan het mis hebben.
Ze is 4 jaar en half, half MC dus tamelijk fluffy, gelukkig niet heel langharig haha. Wel extra tenen
We hebben haar zusje ook, die doet/heeft dit niet.
Ze komen niet buiten.
Krijgen vooral brokken en snoepjes, droog en liquid. Heel af en toe nat voer, zijn ze niet zo zot van. Al jaar en dag dezelfde brokken; ik meng Purina met Perfect Fit.
Voor zover ik weet is ze tiptop in orde. Jong geweld haha, ze knalt regelmatig tegen deurstijlen en raamkozijnen aan dus wel een beetje klunzig - ik zou kunnen geloven dat ze door zo bruut en speels te zijn ergens tegenaan knalt wat een wondje zou kunnen geven; maar ik vind echt nooit bloed, dus ik zie door het bos de bomen niet meer.
Ik kan er natuurlijk niet mijn bed bij maken, dus het wordt eerst erger door te blijven likken voor het weer geneest. Ik heb er tot nu toe niet echt iets aan gedaan - verbinden of een kraag werken bij dit exemplaar niet, en wil ook niet random zalf smeren. En het geneest altijd helemaal, maar nu heeft ze dus een kale oksel en ze blijft maar likken.
Iemand een idee wat dit kan zijn en/of wat ik kan doen?
Ze heeft normale stoelgang
Foto van gisteren - roos velleke, rechteroksel

Foto van een paar weken geleden - korstje, linkerpootje
heel rare foto, moeilijke plaats om een foto te maken