Goeie beschermhoes voor de auto voor hondenhaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Goeie beschermhoes voor de auto voor hondenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 15:00

Ik heb een dalmatier. En hij is echt heel lief, heel knap en heel schattig, maar dat haar. Die witte haren die overal in steken en er met moeite uit gaan. Ik word er gek van :')

Ik ben dus opzoek naar een goede autohoes. En ik heb alle gewone achterbank hoezen al geprobeerd, maar ze gaan allemaal zo stuk, en ze bedekken niet de gehele kofferbak. En er hoeft maar een spleetje te zijn of hij word vakkundig besneeuwd. Ik ben dus echt opzoek naar een goede en fijne hoes. Ben momenteel in staat om gewoon een plastic zeil erin vast te nieten.

Ik zag bijvoorbeeld dit
https://www.hatchbag.nl/nissan-micra-vanaf-2017

Hartstikke duur, maar ziet er wel fijn uit en zoiets bedoel ik. Maar kent iemand het merk en is het duurzaam?

Even voor de tips:

Ik heb hem dus het liefst in de kofferbak, om de achterbank netjes en degelijk te houden. Mocht er echt een goede hoes zjjn voor de achterbank mag dat ook. Ik zoek er dus 1 die hufterproof is, waterdicht, het zand bij elkaar houd en bovenal, geen haren doorlaat. Dus een gewone stoffen/nylon achtige valt al af

Of andere goede betaalbare tips, voor ik hem op markplaats zet :D

Cchanny

Re: Goeie beschermhoes voor de auto voor hondenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 15:01

Kijk eens bij de blaffende kat of op ome Alie. :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 15:02

Cchanny schreef:

Dat past allemaal niet goed en is zo kapot en laat alle haren door..

https://deblaffendekat.nl/product/premi ... OQQAvD_BwE

Dit ziet er dan nog wel goed uit, maar is het duurzaam en houd het echt de haren tegen?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 15:12

Ik ben er achter gekomen (door de verkoopfoto’s ) dat veel bij de blaffende kat hetzelfde zijn als van Temu. Ik had er eentje voor de achterbank met oranje accenten op de zak. Die was erg goed. Inmiddels de honden in de achterbak met een deken van Temu die erg goed is.
De uit de link hierboven was mijn eerste aanwijzing. Ik heb die trouwens bij Temu gekocht voor €12
Laatst bijgewerkt door Ceetje_bokt op 19-10-25 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 15:12

Ik heb er eentje van blaffende kat. Deze is toe nu toe als beste uit de test gekomen, auto bleef altijd goed schoon met een langharige hond.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 15:15

Ik heb er 1 van de blaffende kat voor op de achterbank.
Werkt wel enigszins tegen de echte viezigheid, maar komen echt wel haren en vuil doorheen. Dus zou dat niet persé aanraden als je het echt schoon wilt houden.

Bij die van de kofferbak zie ik ook dat stuk wat over de rand valt, wat doe je daar dan mee als je hem dicht doet? Lijkt mij dus ook niet echt geschikt eigenlijk...

Die link die je in je eerste bericht heb geplaatst ziet er wel degelijk uit

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 15:17

Om de flap binnen te houden hebben we er twee drukknopen opgezet. En een hond tillen we in de auto, maar de ander doet ‘pootjes op’ en krijgt een kontje. Die flap beschermt de bumper.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 15:18

Ik heb een hele goede, slijtvaste, allesbedekkende soort leerachtige hoes voor de kofferbak.
Ik heb hem ooit via Bol.com besteld, zal eens kijken of ik hem kan vinden voor je.

Edit: hij is helaas niet meer beschikbaar, maar het was zo iets:
https://www.bol.com/nl/nl/p/universele- ... oductImage

Wat ik ook fijn vind is de extra lange flap die over de rand van de auto valt, zodat met in- en uitspringen de nagels je lak niet beschadigen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 15:33

Goof schreef:
Ik heb een hele goede, slijtvaste, allesbedekkende soort leerachtige hoes voor de kofferbak.
Ik heb hem ooit via Bol.com besteld, zal eens kijken of ik hem kan vinden voor je.

Edit: hij is helaas niet meer beschikbaar, maar het was zo iets:
https://www.bol.com/nl/nl/p/universele- ... oductImage

Wat ik ook fijn vind is de extra lange flap die over de rand van de auto valt, zodat met in- en uitspringen de nagels je lak niet beschadigen.

Volgens mij is dit dezelfde

Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 15:35

Jester_ schreef:
Cchanny schreef:

Dat past allemaal niet goed en is zo kapot en laat alle haren door..

https://deblaffendekat.nl/product/premi ... OQQAvD_BwE

Dit ziet er dan nog wel goed uit, maar is het duurzaam en houd het echt de haren tegen?

Ik heb de mijne bij alie vandaan. Die is al bijna 6 jaar oud. Onze langharige oud duitseherder kan er nat op liggen en lekt niet door.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 15:59

Maar het verschil met langharige honden is wel dat die haren niet overal doorheen steken. Ik vind het eigenlijk al irritant dat de hoofdsteunen niet bedekt zijn, want ook daar steken de haren in en je krijgt ze er echt niet meer uit.

Ik zoek dus echt iets stevigs, ik heb er ondertussen al tig versleten, van ali tot bol maar ze blijven allemaal niet goed zitten bij mijn adhder, hij veegt zich ook altijd droog en dan zit alles schots en scheef en dus onder de haren :+ en ze scheuren ook allemaal.

Die met leer ziet er dan nog wel uit alsof die de haren tegen houd.
Zon flap is wel praktisch, hij springt er zelf in en uit maar is geen pre

Even als voorbeeld, dit krijg je er dus niet meer uit (en heb een lease auto). Dit komt gewoon door de hoezen heen

Afbeelding

Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 16:40

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 16:49

Een auto uit 1999 is de oplossing voor onze hond. :') Wij hebben het opgegeven, die haartjes prikken overal doorheen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 16:51

Neonlight schreef:
Een auto uit 1999 is de oplossing voor onze hond. :') Wij hebben het opgegeven, die haartjes prikken overal doorheen.

Ik ga hem gewoon in een dakkoffer op het dak doen :D
Of een transporter, zo in de laadbak ermee haha

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 17:25

Jester_ schreef:
Ik heb een dalmatier. En hij is echt heel lief, heel knap en heel schattig, maar dat haar. Die witte haren die overal in steken en er met moeite uit gaan. Ik word er gek van :')

Ik ben dus opzoek naar een goede autohoes. En ik heb alle gewone achterbank hoezen al geprobeerd, maar ze gaan allemaal zo stuk, en ze bedekken niet de gehele kofferbak. En er hoeft maar een spleetje te zijn of hij word vakkundig besneeuwd. Ik ben dus echt opzoek naar een goede en fijne hoes. Ben momenteel in staat om gewoon een plastic zeil erin vast te nieten.

Ik zag bijvoorbeeld dit

Hartstikke duur, maar ziet er wel fijn uit en zoiets bedoel ik. Maar kent iemand het merk en is het duurzaam?

Even voor de tips:

Ik heb hem dus het liefst in de kofferbak, om de achterbank netjes en degelijk te houden. Mocht er echt een goede hoes zjjn voor de achterbank mag dat ook. Ik zoek er dus 1 die hufterproof is, waterdicht, het zand bij elkaar houd en bovenal, geen haren doorlaat. Dus een gewone stoffen/nylon achtige valt al af

Ik heb die van hatchbag. In de kofferbak, inderdaad specifiek voor merk, model, jaargang van de auto. Alle elementen zijn bedekt (past ook perfect om de zijbakjes etc). Het is een uitgave, maar na drie jaar is hij nog als nieuw. Voor onze andere auto heb ik een achterbankbedekker van Kleinmetall (gaat ook over de zijkanten). Ook fijn, de vorige heeft het jaren volgehouden en deze doet het ook al jaren. Maar niet te vergelijken met de hatchbag.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 17:36

Jester_ schreef:

Ik zag bijvoorbeeld dit

Even voor de tips:

Wij hebben deze net binnen voor onze volvo. Laat het weten zodra ie geïnstalleerd is. Dat moet wel even met 2 man namelijk dus denk ergens komende week.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 17:39

Kijk daar ben ik dus benieuwd naar! Ik betaal liever iets meer voor goede kwaliteit dan elke keer dat prutsmuts en ergenis met schoonmaken haha

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 17:40

Jester_ schreef:
Kijk daar ben ik dus benieuwd naar! Ik betaal liever iets meer voor goede kwaliteit dan elke keer dat prutsmuts en ergenis met schoonmaken haha

Ja wij hebben 2 huskies. Ze hebben al 2 auto's zodanig vergald dat er professionele reiniging bij moest komen voor de verkoop ervan. Deze auto is veel te duur voor dat soort geintjes dus hoop echt dat dit goed gaat werken.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 20:27

Neonlight schreef:

Dit inderdaad. Ik heb ook lang geprobeerd, en vervolgens opgegeven. Die korte haren kruipen letterlijk overal tussen en in, verschrikkelijk. De auto vervolgens zo lang gebruikt, dat ie tweedehands toch enkel voor export verkocht zou worden :').

@TS: is een bench gebruiken geen optie? Dat beperkt namelijk wel aanzienlijk de gigantische verspreiding van haren. Onze Mechelaar was jammer genoeg te groot voor het max formaat bench dat in mijn auto paste...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 20:31

Als je die stekelhaartjes rondom rond echt wil vermijden, dan is er maar één oplossing die echt werkt: een geperst houten met aluminium autobench.

De haartjes komen namelijk niet door de hoezen heen maar dwarrelen rond en landen dan overal waar je ze niet hebben wil.

In een autobench, blijven ze in de bench.

Edit, geen traliesbench want daar heb je qua haren helemaal niks aan maar echt een autobench of eventueel een varikennel (Luchtvaarttransportbench).

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 20:43

Ja dat zou ideaal zijn, maar daar is hij te groot voor of de auto te klein helaas.. dat is het lastige met lease, dan had ik een grotere auto gekocht en hen indd in een bench vervoerd. Maar in mijn nissan micra past hij net met zijn dikke billen.. en moet nog 2 jaar met deze auto doen

Ik weet wel dat het bij de volgende auto iets is om rekening mee te houden :+

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 21:03

Ai dat is spijtig, dat had ik effe gemist... Hm, ik weet dat mijn mama ook een hoes heeft maar dan voor de achterbank (is precies een soort "zak" onze de ganse lengte van de achterbank waar de hond in zit) maar die is al zeker 8 jaar oud.

Ze is er wel heel tevreden van en gebruikt die dus in een Ford fiesta voor een stokhaar Duitse herder.

Geen idee meer welk merk of waar gekocht maar misschien is dat nog een optie?
Ik meen me te herinneren dat zij geen haartjes in de kopsteunen heeft en ook niet in de wieluitsparing aangezien de hond dus niet in de koffer zit.

OH wacht, er bestaan ook hoezen voor over de kopsteunen, misschien is dat een optie?

Afbeelding

En er bestaan ook stoelhoezen die over de ganse achterbank kunnen dus van kopsteun tot voeteneind (idem met de voorstoelen).

Misschien als je alle stoelen voorziet van een hoes en dan zo'n beschermding voor in de koffer, dat je zo de haren minimaliseert?

Overigens, als het tijd is om je lease auto te ruilen, een chemische dieptereiniging krijgt die haartjes er wel uit hoor en kost niet zo gigantisch veel

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 21:17

Onderschat de haren van een dalmatier niet. Is echt niet te vergelijken met andere hondenharen. Gaat ook door hoezen heen. Het steekt er gewoon door en kan zelfs gewoon in je huid steken (meerdere keren gehad).

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 22:08

Neonlight schreef:
Onderschat de haren van een dalmatier niet. Is echt niet te vergelijken met andere hondenharen. Gaat ook door hoezen heen. Het steekt er gewoon door en kan zelfs gewoon in je huid steken (meerdere keren gehad).

Het zijn echt helse haren. Ik heb een stafford gehad, maar dat waren gewoon zachte korte haren. Ook wel is lastig, maar niks vergeleken dit. En hij verhaard 365 dagen per jaar volgens mij :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 22:19

Jester_ schreef:
Maar het verschil met langharige honden is wel dat die haren niet overal doorheen steken. Ik vind het eigenlijk al irritant dat de hoofdsteunen niet bedekt zijn, want ook daar steken de haren in en je krijgt ze er echt niet meer uit.

Ik zoek dus echt iets stevigs, ik heb er ondertussen al tig versleten, van ali tot bol maar ze blijven allemaal niet goed zitten bij mijn adhder, hij veegt zich ook altijd droog en dan zit alles schots en scheef en dus onder de haren :+ en ze scheuren ook allemaal.

Die met leer ziet er dan nog wel uit alsof die de haren tegen houd.
Zon flap is wel praktisch, hij springt er zelf in en uit maar is geen pre

Even als voorbeeld, dit krijg je er dus niet meer uit (en heb een lease auto). Dit komt gewoon door de hoezen heen

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dat kan ik me voorstellen, die korte prikhaartjes zijn echt lastig tegen te houden.
Ik heb wat dekens betreft geen tip, maar het verwijderen van die haartjes zou je met een plakroller kunnen proberen.