Wat voor honden heb ik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Wat voor honden heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 17:05

Hallo! Dit topic is puur uit nieuwsgierigheid. Er zit een hoop hondenrassen kennis hier, en ik ben benieuwd of iemand weet uit wat voor een mengsels mijn honden bestaan. :+

Oreo, teefje, zo'n 5.5 jaar oud, klein, 6kg ongeveer, baldadig, uitmuntend rattenvanger, schroomt niet achter grotere dieren aan te gaan, luisterd zonder enige moeite van mijn kant zeer goed, zeer goede conditie op korte pootjes, bazig, iedere reu respecteert haar en iedere niet onderdanig teefje knokt ze de tent uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bounty: reutje, zo'n 3 jaar oud, middelgroot, 16kg, lange poten, typisch jachthond model (dat zal er dus ook heus wel inzitten), angstig, afwachtend (Oreo mag altijd voorop als het spannend is), vriendelijk tegen alle honden, speels, energiek, ongelooflijk lief, zeer goed werkende neus maar te onhandig om fatsoenlijk te jagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben gewoon nieuwsgierig, vast bij voorbaat dank :)

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:16

Lijkt me vrij helder dat de kleine een Jack Russel mix is en de grote een border collie mix. Leuke honden.
De overige voorouders laat ik graag aan andere bokkers over :Y)

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:19

Oreo ziet er een beetje uit als beagle , zeker kwa staartje en kleur , misschien met een jack Russel gekruist.

Bounty border X whippet ?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:20

Terrier mix er zijn er nogal wat in de categorie gladharig, goede rattenjager en zo' kleurpatroon. Al is meestal de term idd jack hussel.
Grotere zal iets jachthond achtigs zijn, border collie mix lijkt mij niet, die zijn meestal een stuk slimmer.
Je kan een embark test proberen, maar daar zitten kosten aan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 17:21

Beemsterkaas schreef:
Lijkt me vrij helder dat de kleine een Jack Russel mix is en de grote een border collie mix. Leuke honden.
De overige voorouders laat ik graag aan andere bokkers over :Y)

De bordercollie was ik al niet opgekomen.

Even ter toevoeging: ik woon op de Canarische Eilanden, en hier lopen niet alle standaard rassen rond die in Europa rond banjeren

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:29

Bodeguero zit denk ik in beiden?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:33

haha1995

Re: Wat voor honden heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:41

Bordercollie komt aan die kanten amper voor..Het zijn gewoon heel leuke mixen...Voor meer duidelijkheid kan je een embark test doen ,maar zelfs die klopt niet altijd..

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:44

Bounty lijkt me ook een border collie kruising. Ik heb zelf ook een BC kruising (met windhond en boerenfox), en die lijkt er echt heel veel op. De mijne is alleen niet zwart wit waardoor mensen er juist totaal geen BC in herkennen. Grappig genoeg heeft de mijne de exacte kleur van Oreo.
Afbeelding
Afbeelding

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:48

Border x Galgo voor de 2e

1e zie ik bodeguero in, of een 'jack hussel.' In ieder geval 1 van de knaagdier-terrier types.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 17:54

De bodeguero kan ik me bij aansluiten! Hoewel die dus wel hoger op de pootjes staan. En Oreo totaal niet. Er is ook nog de Canarische Ratonero, daar zou ze ook zo wat van kunnen hebben

Bounty zou wel kunnen, bodeguero dus.. Ik snap ook heel goed waarom de Border Collie genoemd word. Ik nijg ook nog naar Podenco

Testen is het me niet waard, dat zie ik weer als geld uitgeven om niks. :+

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:08

maar is de grootste dan niet gewoon een podenco kruising een portugees of een iberico? dat zit meer in de richting van waar je woont.Ik heb zelf ook een kruising en we zitten ook wel een ste gokken wat er in zou zitten,maar ik vind de embark ook nog zonde van het geld....en het maakt een hond niet minder lief of leuk....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 07:00

haha1995 schreef:
maar is de grootste dan niet gewoon een podenco kruising een portugees of een iberico? dat zit meer in de richting van waar je woont.Ik heb zelf ook een kruising en we zitten ook wel een ste gokken wat er in zou zitten,maar ik vind de embark ook nog zonde van het geld....en het maakt een hond niet minder lief of leuk....

Dat vermoeden met Podenco heb ik ook. Alleen de kleur komt totaal niet overeen. Maar het zal er best inzitten.

Inderdaad, het veranderd niks aan hoe leuk ze zijn, dus doe ik ook geen test