Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sabri schreef:Wat ik bijzonder vind is dat je nav een belletje van een collega gaat nadenken over de aanschaf van een hond. Ik denk dat het initiatief om een hond te nemen beter bij jullie zelf kan liggen. Dus niet nemen als jullie niet al langer de wens hadden voor een hond te gaan en ook zeker weten dat je de hond kan bieden wat die nodig heeft.
karrij schreef:Allemaal rode vlaggen, niet doen!
Je geeft zelf al aan dat de pup al snel langere tijd alleen moet zijn, wat is langere tijd? 1 uur of 8 uur? En dan zal het diertje daarnaast ook nog vaak alleen zijn, want jullie zijn nu waarschijnlijk ook niet altijd thuis,want de kids moeten nog naar de voetbal, hockey of pony les, verjaardagen en andere feestjes.
Een jong gezin is gewoonweg te druk om een hond te nemen, zeker een herplaatser, die wil je niet nog een keer een herplaatser laten worden.
Klinkt misschien allemaal hard of confronterend, maar ik zie vaak honden in drukke gezinnen die niet de aandacht krijgen die ze echt nodig hebben en zich maar neerleggen bij de situatie
Muppett schreef:Maar.... Betekent dit dat we ook niet aan een herplaatser kunnen beginnen?
Muppett schreef:[
Met langere tijd bedoel ik 3 en soms 4 uur aan een stuk.
Ik heb een jaar geleden al ervaren hoe het is om een hond te combineren met mijn gezin. Ik vond het toen zelf prima te doen. Mensen gaan misschien bij 3 kinderen in de basisschoolleeftijd uit van heel druk, ik ervaar dat zelf meestal niet zo.
Wintu schreef:Met de botte bijl misschien, ik zou nu geen hond nemen, vraag jezelf af wat je de hond te bieden hebt. Jullie werken beide, hond moet langere tijd alleen kunnen zijn, dan heb je nog drie kleine kinderen die aandacht willen en de hond moet dan ook nog.
Nee, ik zou geen hond nemen in jullie situatie en een herplaatser met rugzak al helemaal niet.
haha1995 schreef:De hond heeft wat verlating angst begrijp ik....Dat gaat bij jullie opnieuw beginnen, 3 weken is te kort om dat af te leren of op te bouwen...hoe je het ook noemen wilt...
In jullie situatie kan je een hond houden, maar ik zou deze hond niet nemen....Persoonlijk zou ik ook gewoon wachten tot de kinderen wat groter zijn.
Muppett schreef:haha1995 schreef:De hond heeft wat verlating angst begrijp ik....Dat gaat bij jullie opnieuw beginnen, 3 weken is te kort om dat af te leren of op te bouwen...hoe je het ook noemen wilt...
In jullie situatie kan je een hond houden, maar ik zou deze hond niet nemen....Persoonlijk zou ik ook gewoon wachten tot de kinderen wat groter zijn.
Nee, de hond heeft momenteel geen verlatingsangst. Hij kan prima een uur alleen zijn in het gastgezin. Maar langer hebben ze nog niet met hem geprobeerd.