Jullie kennen mij misschien nog van dit topic:
[BB] Waar zoeken naar een pup?
We zochten toen een nieuwe hond, waren niet perse op zoek naar een bepaald ras maar wisten wel welke rassen we vooral niet wilden.
Ik ben echt van de grote honden, maar ivm een recente verbouwing had ik geen zin in weer kwijl op de net geschilderde muren etc

Uiteindelijk zijn we bij Bubbel gekomen, een mengelmoes uit Roemenië. Het is echt een heel lief beestje, zit geen kwaad in maar het is gewoon niet ‘mijn’ hond. Wel die van mijn vriend en dochtertje. Hij brengt haar iedere avond mee naar bed, blijft bij haar liggen tot ze slaapt etc, die 2 zijn echt dikke mik. Vriendinnetjes, vreemd volk kan over de vloer komen hij vind alles prima. Ik heb er alleen niet zoveel mee. Ik weet niet of het komt omdat ik me niet durf te hechten (ivm inslapen vorige hond) of dat het iets anders is.
Eerlijk, ik mis een grote hond, en dan voornamelijk een Cane Corso zoals mijn vorige. Mijn vriend heeft al wel 100x geroepen ga er dan eentje halen. Regelmatig struin ik advertenties af, maar klik ze toch weer weg. Ik kan Cody (mijn vorige Cane Corso) niet weer tot leven wekken, en wie zegt dat als ik nu een Cane Corso pup koop hij weer net zo wordt als hem.
Regelmatig zet ik de voor en nadelen op een rij.. Bubbel is binnenshuis echt top, buiten iets minder. Als hij een vreemde hond tegen komt, is het uitvallen, blaffen, rugharen overeind omdat hij zo onzeker is. Ik weet zeker dat hij een andere hond erbij super zou vinden. Hij gaat regelmatig naar de opvang waar hij hele dagen met een groepje op het veld aan het spelen is en dat gaat super, ook met honden die hij kent zijn er geen problemen. Het is echt die eerste ontmoeting met een vreemde hond. Ik ben bang met een 2e hond erbij dat de pup dat gedrag gaat overnemen. Dus dan zou ik het gedrag bij Bubbel er eerst uit moeten krijgen, maar ik ben bang dat hij daar niet overheen gaat komen.
Qua huis heb ik me er al wel bij neer gelegd, het lijkt wel of ik een husky in huis heb zo erg verhaard bubbel

Afentoe laat mijn moeder weleens de hond uit als het nodig is (dagje weg ofzo), maar het lukt haar niet om met 2 honden tegelijk te lopen, zeker niet met het gedrag van Bubbel. En ze heeft al aangegeven dat ze ze ook niet omstebeurt uit gaat laten. Plus een Cane corso is voor haar gezien haar leeftijd misschien ook wel ‘te’.
Wie heeft er meerdere honden? Merkte je dat je eerste hond echt opleefde met een vriendje erbij? Wat vind je de nadelen?
Ik ben meer van de reuen, maar is 2 reuen samen verstandig? Ik zou ze dan beide laten castreren. Idealer is denk ik een teef en een reu?