Dus mijn collega de auto ingesleurd met de woorden: laat zien waar ze zitten.
En dan tref je 2 doorweekte, smerige, en doodsbange kleine hummels aan.

Het was niet de bedoeling om ze te houden (ik had al 3 katten), maar rode katten is niet iedereens favoriet en besloot beide heren alsnog te houden.
De opstart was lastig, ze aten niet, en drinken was ook wel een dingetje. Het heeft mij dan ook een aantal grijze haren opgeleverd.
Afijn, We zijn nu een paar maanden verder en beide jongens vermaken zich prima en doen het erg goed. Al heb ik het vermoeden dat beide een mix zijn. 1 van de jongens heeft ook duidelijk pluimpjes aan de oortjes.

Je gaat dan idd van 3 naar 5, ...tot afgelopen zondag.
Ik kreeg s'middags een WhatsApp bericht met een foto

Sneu genoeg zat de arme stakker al sinds s'morgenvroeg in een doos en werd er niet naar omgekeken. Bij het wisselen van de shift kwam men er achter dat er een kitten in de doos zat. Je voelt hem al aankomen, ik in de auto (het was mijn vrije dag) en heb het arme dier opgehaald.
Een kleine behoorlijke felle donder, met een verschrikkelijke voedselnijd! Erg mager al zie je dat er op de foto niet vanaf door al het haar. Ook deze is volgens mij eveneens een mix. Ook weer de pluimpjes op de oortjes en de kleur is ook wel wat apart.
Na een goede gedoseerde maaltijd, wormenkuurtje en het verwijderen van diverse teken in de vacht heb ik volgens mij een vriend voor het leven.

Dus ja, zo heb je er ineens 6
 En ja, ze blijven alle 3 al heb ik wel gezegd tegen mijn collega's: mij nie meer belluh, t'is genoeg zo 

Wat een hummeltje!