Hardnekkige ontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Hardnekkige ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:49

8 juli kreeg onze hond opeens een vochtzak aan de linkerkant onder zijn bek.
Bij de da geweest. Hij had verhoging en de da zei dat dit een typisch beeld was van een speekselklier ontsteking.
Dexamethason en metacam gespoten en een kuur ab voor 10 dagen.
Na 2 dagen was alles weg en weer een blije hond. Kuur netjes afgemaakt.

28 juli
Nu werd de zijkant van zijn bek wat dik. Wederom bij d'r da geweest. Nu een andere uit de praktijk omdat mijn eigen da afwezig was ivm operatie. Wat verhoging. Ipv ab wilde ze nu eerst starten met een spuit Dexamethason. Moest de andere dag beter zijn, anders toch ab erbij starten.
Werd niet beter enkel erger. Kwam een harde bult. Dus Wederom ab gestart, andere dan de vorige keer.
Dag erna werd hij eigenlijk beroerder en zijn hele zijkant van kop werd dik. Ook was het enorm hard. Met de ochtend gebeld maar door drukte konden ze pas de andere dag foto's maken. Helaas bij een da uit die praktijk die ik liever niet heb. Die middag werd her dikker en dikker dus weer gebeld. Gelukkig had een andere hele fijne da gelijk plek gemaakt.
Er zijn verschillende foto's gemaakt en 2 puncties genomen en een echo.
Echo en röntgen gaven weinig aanwijzingen. Met de punctie kwam er geen pus ed uit.
Ene punctie was een kweek en de andere voor kwade cellen.
Andere ab gestart (zelfde als de eerste keer) Wederom voor 10 dagen.

3 dagen later de uitslag ( zat weekend tussen). Geen kwade cellen maar wel een agressieve bacterie.
Bult werd minder gelukkig en weer een blije hond.

Na de 10 dagen op 8 augustus terug contact gehad met de da ( de eerste). Omdat er nog een mini klein hard strengetje zat nog een kuur ab en Dexamethason voor 10 dagen.

Na deze 10 dagen Wederom overleg gehad. Geen harde plekjes meer.
Uit voorzorg toch nog 1 laatste kuur gestart. Met het oog op, als er misschien nog 1 cel zit het opnieuw terug kan komen.

Gelukkig heeft bij geen klachten gehad van al die kuren. Maar goed is het natuurlijk niet.

En dat brengt ons naar vandaag.
Gisteravond voelde we Wederom een kleine bult opkomen. Zit nu te wachten tot de da terug belde voor overleg.
Ben nu op het punt maak maar open en kijk maar of het schoongemaakt kan worden. Maar zulke cellen zijn lastig te zien gok ik.

Gebit is keurig, geen problemen zichtbaar op echo en röntgen.
Maar ondertussen wel een beetje ten einde raad.
Nog een keer zoveel ab lijkt me ook niet gezond, maar wat moet dat moet