Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Muronia schreef:Mijn dierenarts heeft ze het liefste vanaf een half jaar, niet eerder. Mijn beide jeweetwels zijn rond 7 maanden gecastreerd. Ze sproeien beide niet. Sommige fokkers castreren al erg vroeg, voordat kittens naar hun nieuwe eigenaar gaan. Dat zal ermee te maken hebben dat ze willen voorkomen dat ermee gefokt gaat worden op die manier.
Captain schreef:Het is mogelijk vanaf 2kg.Dat was wat wij op de praktijk altijd aanhielden. Ik heb die van ons met 5 maanden laten castreren. Die was al wel zwaarder maar ik vond 2kg zo jong nog..
Marcella schreef:Muronia schreef:Mijn dierenarts heeft ze het liefste vanaf een half jaar, niet eerder. Mijn beide jeweetwels zijn rond 7 maanden gecastreerd. Ze sproeien beide niet. Sommige fokkers castreren al erg vroeg, voordat kittens naar hun nieuwe eigenaar gaan. Dat zal ermee te maken hebben dat ze willen voorkomen dat ermee gefokt gaat worden op die manier.
Sommige fokkers zit ook aan de eisen van een dekkater en als er in het contract staat dat alles gesteriliseerd het nest moet verlaten (op 1 poesje na voor jezelf) dan heb je daar aan te houden.
Je tekent wel akkoord voor dek contract.
Minimale eis dierenarts is 1 kilo voor vroeg castratie. Mijn kittens hebben daar altijd ruim boven gezeten en gewoon gegroeid.
Marcella schreef:Soms heb je weinig keuze betreffende aanbod katers. Zeker als je nebelung kater zoek. Genen pool is heel klein.
Muronia schreef:Marcella schreef:Soms heb je weinig keuze betreffende aanbod katers. Zeker als je nebelung kater zoek. Genen pool is heel klein.
Geloof ik wel hoor. Ik ben daar wat stellig in. Zo wil ik mijn poes ook niet bij een kater hebben waarbij ze de nagels kortgeknipt willen hebben. Ik snap dat een poes de kater kan krabben, maar die nagels hebben ze wel echt nodig in het dagelijks leven en ik vind zoiets een tijdelijke verminking, werk ik niet aan mee. Als ik mijn da weer spreek zal ik ze eens vragen waarom ze die leeftijd aanhouden. Ik weet zelf eigenlijk niet waarom dat is.