Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Ik vind ze toch vaak wat fel / vals. En ik hou echt wel van een beetje karakter in een hond. Ze zijn vaak kefferig en niet heel sociaal. Ook als mensen ze van een "goede fokker" halen zie ik dat gedrag terug.
Daarbij heeft het ras grote gezondheidsproblemen en is het heel kwetsbaar. Als er andere honden zijn worden ze makkelijk omver gelopen. En als ze door hun eigen ego en grote mond gepakt worden dan is er direct veel schade.
Als je een grote hond in een kleine verpakking wil zou ik toch kijken naar een terrier oid.
Earth schreef:MarlindeRooz schreef:Ik vind ze toch vaak wat fel / vals. En ik hou echt wel van een beetje karakter in een hond. Ze zijn vaak kefferig en niet heel sociaal. Ook als mensen ze van een "goede fokker" halen zie ik dat gedrag terug.
Daarbij heeft het ras grote gezondheidsproblemen en is het heel kwetsbaar. Als er andere honden zijn worden ze makkelijk omver gelopen. En als ze door hun eigen ego en grote mond gepakt worden dan is er direct veel schade.
Als je een grote hond in een kleine verpakking wil zou ik toch kijken naar een terrier oid.
Fel of vals komt vaak omdat een bepaalt type mens dit soort hondjes neemt en ze dan niet fatsoenlijk opvoedtAls je ze gewoon fatsoenlijk opvoedt zal er niet zoveel aan de hand zijn gok ik zo