Het is al 3 jaar zo, maar we hebben natuurlijk niet stil gezeten. Er zijn gedragsdeskundigen ingeschakeld geweest, meerdere keren verschillende dierenartsen hebben hem gezien of heb ik gesproken. Niemand herkent het gedrag echt. Het schijnt nogal a-typisch te zijn.
Wat het beste werkte was gabapentine. Op een vrij hoge dosis bleef hij wel redelijk chill. Op sommige momenten deed hij nog wel standaard een rondje lopen, maar dat namen we voor lief.
Maar helaas begint hij nu weer fanatieker rondjes te lopen. Hij is weer heel onrustig, loopt overal rondjes, op allerlei momenten. Als hij het niet weet dan gaat hij rondjes om zijn as lopen. Soms loopt hij, dan doet hij een rondje om zijn as, twee passen normaal, dan weer een rondje om zijn as etc.
Er zijn zo weinig opties. We kunnen een scan van zijn koppie laten maken, maar dat kost heel veel geld, en de kans dat er wat uit komt is minimaal. En daarnaast moet hij naar Utrecht hiervoor en hij vind autorijden verschrikkelijk. Dus dat doe ik hem liever niet aan.
Eigenlijk de enige optie is de medicatie weer verhogen.
Het is zo sneu om te zien, hij zit zichzelf zo in de weg. Zijn broer gaat zich er dan ook mee bemoeien, die probeert hem nu soms er ook uit te halen. Hij was altijd te dik, maar de laatste weken zie ik hem gewoon afvallen van zijn drukmakerij. Dat is ergens goed, maar dat geeft wel aan hoe druk hij er mee is...
Momenteel zit hij weer heerlijk in alle rust bij mijn man op schoot met zijn broer. Het is dus niet altijd zo. Hij kan ook wel relaxen, en lijkt te genieten van het leven. Maar soms zit hij ook gewoon vast in zijn hoofd ofzo. Soms is hij rondjes om de tafel aan het lopen en dan proberen we hem te blokken, maar dat werkt niet. Eruit halen lukt bijna niet, tenzij we hem iets te eten geven. Maar om nou constant met voer aan te komen zetten

Wat ik met dit topic wil? Van me afpraten. Mijn man vind het allemaal wel meevallen, maar die ziet hem niet de hele dag natuurlijk. Hij krijgt momenteel al een vrij hoge dosis gaba, (2x 500 mg per dag). Daarom vind ik ophogen wel een dingetje. Maar wat doe je anders he, we hebben al zoveel geprobeerd...
Rustgevende middelen/voer/kruiden/bloesems etc
Andere medicatie
Ander voer
Huis nog beter kat vriendelijk maken
Gedragobservatie (door 3 gd's)
Proberen gewenst gedrag ervoor in de plaats te laten komen etc.
En ik ben vast nog wel wat vergeten