Al vanaf het begin valt het ons op dat hij zich veel vaker zit te wassen en krabben dan onze vorige kat deed. Hij had ook al snel kale en wat open plekjes boven zijn ogen en op zijn oren.
We hebben dit voorgelegd aan de dierenarts en kattenkapper.
Die gaven beide aan dat zijn vacht en huid en prima uit zien en dat de plekjes die soms stuk gaan ook precies de plekjes zijn die heel gevoelig zijn met een dunne huid.
Dus geen groot alarm.
De vorige eigenaar had al wel aangegeven dat hij geen vlooiendruppels mocht vanwege zijn gevoelige huid maar vlooientabletten moest krijgen, dat hebben wij vanaf het begin ook keurig gedaan.
We zijn ook gaan zoeken naar zuiverder voer, best lastig want het is geen hele makelijke eter en laat snel iets staan wat hem niet zint.
Het liefst eet hij iets met vis.
Op dit moment ben ik verschillende soorten voer van Almo Nature aan het uitproberen, zowel nat voer als brokjes.
Zijn huid en vacht gaan op zich nog prima, op de af en toe kleine plekjes na boven zijn ogen en op zijn oren.
Maar het blijft mij opvallen dat hij zich heel veel blijft wassen en toch ook vaker krabt dan ik bij onze vorige kat zag.
Volgens de kattenkapper en de dierenarts kan het ook aangewend gedrag zijn, door bijv stress of iets anders.
Ik vroeg me af of iemand dat vele wassen en krabben herkent en of er tips voor zijn, en of we ons zorgen moeten maken of dat het gewoon is zoals het is.
Het is verder een leuke gezonde en actieve kat, die graag rent en speelt en het liefst ergens bij je in de buurt is.