Zojuist merkte ik bij mijn naaktkat een bult onder zijn kaak. Vanmiddag zat ie er nog niet. Of nja toen is het me niet opgevallen. Het scheelt dat het een naaktkat is dus je ziet het direct. Hij heeft er geen last van, het doet hem ook geen pijn maar de bult is aardig groot. Morgenochtend direct naar de dierenarts. Ik heb nog in de bek gekeken maar daar zag ik niks geks. Eten doet ie nog normaal. Evenals ravotten en gek doen Ik zie niet zo een wondje van buitenaf, dus ik ga er vanuit dat het van binnenuit komt.
Ik maak me nog niet direct zorgen maar ik vind het toch fijn om even erover te kletsen. Ik kan er geen foto van maken want meneer is erg druk
Dat zou maar zo een speekselklier ontsteking kunnen zijn.
Earth
Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-25 12:36
chantal_bel schreef:
Is hij niet gebeten/gestoken door een insect?
Dat dacht ik eerst ook, omdat hij er nog wel eens op jaagt maar het zit er nu nog steeds.
Sulindabaf dat denk ik ook. Hij heeft verder ook nergens last van. Dierenarts vond het ook geen spoed dus morgen hebben we een afspraak.
_Nicky
Geplaatst: 27-08-25 13:33
Zoiets had onze Devon Rex ook in de nek. Bleek een wondje te zijn geweest (krabben) en gaan ontsteken. Kwam alleen maar pus uit, dus zoiets kan het ook nog zijn.
Net bij de da geweest. Hij moest even onder zeil om het aan te prikken, arme man Maar het leek pus, maar de da heeft hij voor de zekerheid nog even opgestuurd. Thuis liep hij linea recta naar de keuken om te zeuren om eten, dus hij voelt zich verder prima
Ik ben trouwens blij dat onze katten zo makkelijk in de reistassen gaan. Deze kon ik er zo in zetten en momenteel zit de ander gewoon lekker te chillen in de tas. Wij hebben de reistas van Trixie. Sinds we deze tassen gebruiken zijn ze zoveel rustiger met reizen.
Zou het vanuit het gebit kunnen komen? Dan is een röntgenfoto wel aan te raden
Earth
Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-25 23:08
MissyNr1 schreef:
Zou het vanuit het gebit kunnen komen? Dan is een röntgenfoto wel aan te raden
We hebben wel gekeken naar de tanden maar het zit net wat lager. En de kiezen zagen er allemaal rustig uit. Maar dat is wel iets wat we in het achterhoofd houden.