Tractive ervaringen en of werkwijze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Tractive ervaringen en of werkwijze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:06

Mijn kat (ragdoll mix) is, ondanks vele zoekacties, 20 dagen zoek geweest en tot mijn vreugde stond deze jongeman vanmorgen prompt voor mijn neus. Hij is graag buiten en als de mogelijkheid daar is kan hij buitenshuis zijn ronde maken.
Echter heb ik nu wel de schrik in de benen en wil hem voorzien van de Tractive zodat ik weet, als hij langer wegblijft waar hij uithangt.

Maar ja, hoe werkt zoiets? En heb ik extra zaken, behalve dan een abonnement, nodig? En welk abonnement neem je dan. Ik ben werkelijk een leek op dat vlak dus hulp zou mij zeer welkom zijn zoals jullie begrijpen.

Ik las ook iets over Wifi, ik neem aan dat dit de Wifi is van mijn mobiel? En Bluetooth, wat is daar mee dan? Lach er maar om, i don't care. Ik ben al wat ouder en al snap ik veel dingen prima, maar door sommige raak ik toch echt de weg kwijt :')

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:09

Je sluit een abbonement af bij tracktive en dan de app installeren apparaat koppelen en ready to go.

De gps werkt via het mobiele netwerk, dus zolang je kat zich niet bevind in een gebied zonder mobiele dekking (in nl bijna ondenkbaar)
Je kan via bluetooth verbinding maken als hij in bereik is maar via gps ook als hij verder weg is.
Ik heb er eentje voor een van mijn honden.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:24

Hier ook een tractive voor mijn reislustige kat. Zijn er onwijs blij mee! Zoeken 'm soms ook op, dat gezicht van de kat dan echt van, HUH HOE DAN JULLIE OOK HIER WAT TOEVALLIG *\o/* blijft grappig :D

Inderdaad wat hierboven wordt gezegd, wij hebben hem ook op energiebespaarmodus, dat scheelt echt de helft aan batterij.

Amado

Re: Tractive ervaringen en of werkwijze

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:51

Hierboven is al benoemd. Het nadeel wat ik hier ervaar is het zoeken naar je tracker als je kat m heeft kwijt gemaakt..

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:02

Hier lopen 2 katten al bijna 2 jaar met een Tractive om. Heel tevreden over. Stuur maar een PB als je fotos van de app wilt zien. Ivm adresgegevens zet ik die niet openbaar.

Je koopt een Tracker en kiest een abbo. Zou zeggen begin met 1 maand, even kijken hoe het bevalt. Die Care of Premium optie heb ik niet.
Via de app regel je alles. Gaat op GPS dus je kan via de app altijd kijken waar je kat uithangt. Op het werk maar ook in het buitenland bv kun je gewoon in de app alles volgen.
Je kan zones instellen. Hier staat het zo dat als ze bij de buren (das een heel stuk verder) of de drukke weg oplopen, ik een melding krijg. Je kan dan je kat gaan halen maar die van mij zijn zo afgericht dat ze het geluidje (die je af kan spelen via de app) kennen als het signaal om terug richting huis te komen. :D

Gaan ze ergens onder zitten, bijvoorbeeld in een schuurtje of in de bosjes, zal die niet de exacte locatie pakken of geen verbinding kunnen maken. Dus woon je in een woonwijk is het wel iets om over na te denken, dat hij niet altijd even goede verbinding pakt. Dit is trouwens bij elke tracker zo, komt simpelweg omdat ie geen verbinding kan maken met de GPS.

Ik heb trouwens een kortingscode (meerdere keren te gebruiken) van 30% korting. Ik krijg dan 2 maanden gratis mijn abbbo dus zijn we beide geholpen :D

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:13

Ja wij hebben ook tractive! Heel fijn. Ook leuk om te zien waar ze heen gaan. Moet ze wel vaak opladen, iedere dag zeker

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:20

Nyaleti schreef:
Hier lopen 2 katten al bijna 2 jaar met een Tractive om. Heel tevreden over. Stuur maar een PB als je fotos van de app wilt zien. Ivm adresgegevens zet ik die niet openbaar.

Je koopt een Tracker en kiest een abbo. Zou zeggen begin met 1 maand, even kijken hoe het bevalt. Die Care of Premium optie heb ik niet.
Via de app regel je alles. Gaat op GPS dus je kan via de app altijd kijken waar je kat uithangt. Op het werk maar ook in het buitenland bv kun je gewoon in de app alles volgen.
Je kan zones instellen. Hier staat het zo dat als ze bij de buren (das een heel stuk verder) of de drukke weg oplopen, ik een melding krijg. Je kan dan je kat gaan halen maar die van mij zijn zo afgericht dat ze het geluidje (die je af kan spelen via de app) kennen als het signaal om terug richting huis te komen. :D

Gaan ze ergens onder zitten, bijvoorbeeld in een schuurtje of in de bosjes, zal die niet de exacte locatie pakken of geen verbinding kunnen maken. Dus woon je in een woonwijk is het wel iets om over na te denken, dat hij niet altijd even goede verbinding pakt. Dit is trouwens bij elke tracker zo, komt simpelweg omdat ie geen verbinding kan maken met de GPS.

Ik heb trouwens een kortingscode (meerdere keren te gebruiken) van 30% korting. Ik krijg dan 2 maanden gratis mijn abbbo dus zijn we beide geholpen :D

Ik denk ook over de tractive aan te schaffen voor mijn stalkatten. Wil je me de kortingscode pb'en eventueel?

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:33

Ik heb iets soortgelijks maar dan van Weenect. Echt fijn hoor met avontuurlijke katten! Eerst had ik er alleen eentje voor de poes nadat ze vijf dagen foetsie was geweest (bleek in een tuinkamer opgesloten te zitten bij mensen die een weekend weg waren). Daarmee kon ik mooi haar rondjes door de buurt zien. Haar broertje liep nog zonder omdat we dachten dat die eigenlijk de tuin niet uitging. Toen in de aanbieding toch maar ook eentje voor hem aangeschaft, en mooi! Dat beest ging dus gewoon kilometers ver de duinen in 's nachts :')

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:45

Nyaleti schreef:

Ow! Laat mij nou net in een woonwijk wonen met veel groen qua bosjes e.d -O- Dat is dan idd wel iets om rekening mee te houden. Thnx voor de tip!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:52

Ik heb toevallig vorige week een tractive aangeschaft en bij onze kat omgedaan want die kon ook zo 3 dagen weg blijven. -O-

Ik vind het een onzettend fijn ding, en leuk om te zien hoe actief hij eigenlijk is en waar hij zoal heen gaat. :D (En handig dat als de buurman een paar huizen verderop weer over hem klaagt ik kan laten zien dat hij daar uberhaupt niet eens in de buurt komt joe!)
Hij gaat wel snel leeg, wij moeten hem elke dag/anderhalve dag opladen, maar hij laadt super snel.

Onze kat heeft een schema waarbij hij meestal rond 10:00 binnen komt en pas 's avonds rond 20:00 het huis verlaat. Als hij nu om 13:00 niet terug is gaan we hem halen zodat we de tracker op kunnen laden.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:58

saarie schreef:
Ik heb iets soortgelijks maar dan van Weenect. Echt fijn hoor met avontuurlijke katten! Eerst had ik er alleen eentje voor de poes nadat ze vijf dagen foetsie was geweest (bleek in een tuinkamer opgesloten te zitten bij mensen die een weekend weg waren). Daarmee kon ik mooi haar rondjes door de buurt zien. Haar broertje liep nog zonder omdat we dachten dat die eigenlijk de tuin niet uitging. Toen in de aanbieding toch maar ook eentje voor hem aangeschaft, en mooi! Dat beest ging dus gewoon kilometers ver de duinen in 's nachts :')

Het is idd verbazend hoe ver ze weg wandelen. In mij zoektocht hoorde ik van verschillende buurtbewoners dat ze mijn kat met regelmaat in hun tuin gezien hadden (voor dat hij vermist werd).
Dus ja, ook ik had zoiets van huh?! Daar helemaal? En ik maar denken dat hij niet verder dan 2á3 tuinen verder ging :')

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:03

Captain schreef:
Ik heb toevallig vorige week een tractive aangeschaft en bij onze kat omgedaan want die kon ook zo 3 dagen weg blijven. -O-

Ik vind het een onzettend fijn ding, en leuk om te zien hoe actief hij eigenlijk is en waar hij zoal heen gaat. :D (En handig dat als de buurman een paar huizen verderop weer over hem klaagt ik kan laten zien dat hij daar uberhaupt niet eens in de buurt komt joe!)
Hij gaat wel snel leeg, wij moeten hem elke dag/anderhalve dag opladen, maar hij laadt super snel.

Onze kat heeft een schema waarbij hij meestal rond 10:00 binnen komt en pas 's avonds rond 20:00 het huis verlaat. Als hij nu om 13:00 niet terug is gaan we hem halen zodat we de tracker op kunnen laden.

Het opladen zit ik niet zo mee eigenlijk, ...denk ik tenminste. Mijn kat is S'nachts binnen en als ik werk ook. Hij komt alleen buiten als ik thuis ben. Dus binnen kan de tracking af en als hij naar buiten gaat weer om. Dat zal zowiezo al een batterij besparing opleveren verwacht ik. Hij zal even moeten wennen aan de extra handeling als hij naar buiten mag/kan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:10

Ik leef groot deel van het haar reizend al bijna drie jaar.

Ik heb twee tractives.

Altijd 1 aan de halsband van mijn hond (met extra bevestiging, die van tractive zelf is voor ons gebruik net te zwak)

En altijd 1 in de camper die aan het opladen is.

Ik wissel altijd direct, dus ene van de halsband af, andere er direct aan.

Het werkt voor mij prima (ook echt vrijwel overal in Europa, maar dat is voor een huiskat iets minder belangrijk)

Bij mij gaat niets via de WiFi.

Tracker stuurt gps locatie iedere zoveel minuten (bij batterijbesparing, anders vaker) via eigen systeem uit (daarom abonnement)

Met mijn telefoon via mobiel internet kam ik op de bijbehorende app allerlei informatie opzoeken of instellingen wijzigen.

Gaat prima

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

Amado schreef:
Hierboven is al benoemd. Het nadeel wat ik hier ervaar is het zoeken naar je tracker als je kat m heeft kwijt gemaakt..

Ja dat is echt wel een dingetje. Geluidje is wel echt heel zacht, die hoor je alleen als je er al echt dicht bij in de buurt bent, zonder auto's, mensen, wind en alle andere dingen wat geluid maakt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:14

Autumnn schreef:
Amado schreef:

Ja dat is echt wel een dingetje. Geluidje is wel echt heel zacht, die hoor je alleen als je er al echt dicht bij in de buurt bent, zonder auto's, mensen, wind en alle andere dingen wat geluid maakt.

Raken ze de tracker kwijt of hun complete halsband?

Tracker is wel een beetje bekend, en dat is heel eenvoudig op te lossen op zich.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:20

De mijne zijn complete halsband :Y)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:37

Hier altijd complete halsband, zoals het hoort ook. Komt met een veiligheidsbandje die open schiet bij druk dus de kat kan niet blijven hangen. Ik heb zelf een mooie fel gelle en rode gekocht, makkelijker terug te vinden. Als een kat het kwijt is, hangt ie netjes in de bosjes :+ dus schiet ie open als het hoort. Zeer zelden vind ik het random op het erf als ze net verkeerd hebben zitten krabben of spelen ofzo.

Wb bereik:
Ik denk in een woonwijk dat als hij heel dicht langs huizen loopt dat de locatie niet exact is. Dat hij in de tuin van nummer 10 zit en de app aangeeft dat ie bij nummer 12 zit zegmaar.

Hier pakt ie slecht verbinding als ze binnen zijn (logisch). Liggen ze bij het raam dan doet ie het vaak wel, locatie is dan niet exact.

Maargoed is ook maar net wat je er mee wilt. Hier is het afgesteld dat ze op het erf en in de weides kunnen. Savonds en als er lang niemand thuis is, naar binnen. Dus ik moet ook 2x per dag de katten 'zoeken' / kijken waar ze uit hangen.
Loopt jouw kat lekker buiten en mag hij gerust een nachtje buiten slapen en is het puur voor als hij echt verdwaald raakt, komt het al minder nauw want dan kun je alsnog op de Tracker zien welke omgeving hij zit of dat ie de weg kwijt is bijvoorbeeld.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:40

Ik had er eentje aangeschaft voor onze avontuurlijke kat die steeds ontsnapte als een Houdini, maar sinds we dingen veranderd hebben in de tuin heeft hij daar geen behoefte meer aan. Dus dat ding ligt hier nu te verstoffen :+

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:53

Nyaleti schreef:
Hier altijd complete halsband, zoals het hoort ook. Komt met een veiligheidsbandje die open schiet bij druk dus de kat kan niet blijven hangen. Ik heb zelf een mooie fel gelle en rode gekocht, makkelijker terug te vinden. Als een kat het kwijt is, hangt ie netjes in de bosjes :+ dus schiet ie open als het hoort. Zeer zelden vind ik het random op het erf als ze net verkeerd hebben zitten krabben of spelen ofzo.

Wb bereik:
Ik denk in een woonwijk dat als hij heel dicht langs huizen loopt dat de locatie niet exact is. Dat hij in de tuin van nummer 10 zit en de app aangeeft dat ie bij nummer 12 zit zegmaar.

Hier pakt ie slecht verbinding als ze binnen zijn (logisch). Liggen ze bij het raam dan doet ie het vaak wel, locatie is dan niet exact.

Maargoed is ook maar net wat je er mee wilt. Hier is het afgesteld dat ze op het erf en in de weides kunnen. Savonds en als er lang niemand thuis is, naar binnen. Dus ik moet ook 2x per dag de katten 'zoeken' / kijken waar ze uit hangen.
Loopt jouw kat lekker buiten en mag hij gerust een nachtje buiten slapen en is het puur voor als hij echt verdwaald raakt, komt het al minder nauw want dan kun je alsnog op de Tracker zien welke omgeving hij zit of dat ie de weg kwijt is bijvoorbeeld.

Qua bereik zoals jij het omschrijft valt heel erg mee dus. Toen ik op zoek was naar hem vond ik het enorm vervelend dat ik niet wist en kon weten welke richting ik moest zoeken. In feite kon hij overal zitten immers. Als hij buiten is laat hij zich met grote regelmaat even zien. Hapje eten en weer naar buiten. Hij ligt ook vaak in de tuin of die van de buurman. Als ik hem riep, ik heb een toverwoord voor hem, komt hij als een malle binnenstuiven. Alleen deze keer was het anders en is hij 20 dagen echt spoorloos geweest. Mocht dit weer gebeuren heb ik echt de hoop dat ik in ieder geval weet waar ik ongeveer moet zoeken. Hij is s'nachts eigenlijk altijd binnen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:15

Even voorbeeldjes,
Dan heb je een idee.

Dit is 1 van mijn trackers, de afgelopen 24 uur. Dit is de onnauwkeurige stand, batterijbesparing.

Steeds verder ingezoomd.

Ik ben nu in het dorsphuis van Austerlitz, met hond.

Precies bij die deur geeft hij nu aan te zijn ;)

Het is echt best nauwkeurig zolang het bereik goed is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:55

Ik zat even naar de abonnement mogelijkheden te kijken Premium of basis

* Delen met familie Laat meerdere mensen tegelijk tracken (niet nodig)
* Wereldwijd bereik (niet nodig)
* 365 dagen locatiegeschiedenis (365 dagen is wel veel, maar hoeveel geschiedenis heb je met de basis? Niks?)
* Gps-gegevensexport (ik neem aan dat dit betrekking heeft of je gps gegevens wilt delen met iemand?)

Het enige wat mij wel handig lijkt is een locatiegeschiedenis mbt zien waar hij de afgelopen dagen het meest uithangt. Als het basis abb dit ook heeft in beperkte mate zou het ook prima zijn.
Heeft de Premium nog meer handigheidjes? Of is dit het wel, vergeleken met het basis abb.

Hoe zit het eigenlijk met de app op je mobiel en je tablet. Kan dit gelijktijdig op beide met de basis? Of heb ik dan de Premium nodig?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:55

Femke_Tweety schreef:
Even voorbeeldjes,
Dan heb je een idee.

Dit is 1 van mijn trackers, de afgelopen 24 uur. Dit is de onnauwkeurige stand, batterijbesparing.

Steeds verder ingezoomd.

Ik ben nu in het dorsphuis van Austerlitz, met hond.

Precies bij die deur geeft hij nu aan te zijn ;)

Het is echt best nauwkeurig zolang het bereik goed is.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Valt mij echt niet tegen! Thnx!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:17

Icrack schreef:

kan nu ook :') m'n moeder zit ook in de app en soms ook een vriendin als ze oppast. Alle 3 op mijn account en merk geen verschil.
werkt ook in België of toen ik op vakantie in Griekenland was
* 365 dagen locatiegeschiedenis (365 dagen is wel veel, maar hoeveel geschiedenis heb je met de basis? Niks?) met de basis heb je 24uur dat je terug kunt kijken.
* Gps-gegevensexport (ik neem aan dat dit betrekking heeft of je gps gegevens wilt delen met iemand?)
geen idee :+

Het enige wat mij wel handig lijkt is een locatiegeschiedenis mbt zien waar hij de afgelopen dagen het meest uithangt. Als het basis abb dit ook heeft in beperkte mate zou het ook prima zijn.
Heeft de Premium nog meer handigheidjes? Of is dit het wel, vergeleken met het basis abb.

Hoe zit het eigenlijk met de app op je mobiel en je tablet. Kan dit gelijktijdig op beide met de basis? Of heb ik dan de Premium nodig?
kan dus gewoon beide.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:23

Nyaleti schreef:
Icrack schreef:

kan nu ook :') m'n moeder zit ook in de app en soms ook een vriendin als ze oppast. Alle 3 op mijn account en merk geen verschil.
werkt ook in België of toen ik op vakantie in Griekenland was
* 365 dagen locatiegeschiedenis (365 dagen is wel veel, maar hoeveel geschiedenis heb je met de basis? Niks?) met de basis heb je 24uur dat je terug kunt kijken.
geen idee :+

kan dus gewoon beide.

Dankjewel! Hier kan ik wel wat mee! *D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:24

Ik heb het basis abonnement en deel met bv de kattenoppas, dat gaat prima. Hier ook aangeschaft nadat de kat 3 dagen weg was, waarschijnlijk ergens vast gezeten.

Bevalt mij erg goed. Katten komen hier ook alleen buiten als ik thuis ben, dus ik weet nu precies waar ik moet roepen als ze naar binnen moeten :D