De eerste week heb ik de introductiestappen doorlopen, met nieuw opgesloten in mijn slaapkamer. Dat ging heel makkelijk, kater en poes zijn vrij sociaal en nieuwsgierig. Ik heb vanaf vrijdag nieuw langere periodes los lopen, nieuw en kater spelen samen. Al is het nog vooral nieuw achter kater aanrennen, maar kater vind het best een leuk spelletje. Soms is hij er klaar mee maar blazen en grommen doen ze niet.
Poes vind het oke. Nieuw rent af en toe achter haar en en dat vind ze niet leuk. Ze klimt dan vooral omhoog en daar laat hij haar ook met rust. Sinds gister mag nieuw los in huis zolang ik thuis ben, dat gaat best goed al merk ik wel dat Poes hem een beetje spannend vind. Als ze bv naar de slaapkamer gaat en nieuw zit in de deuropening, durft ze niet langs hem. De kattenbak staat in de kelder, dan durft ze niet naar boven als hij op de trap zit. Zodra nieuw iets hoort sprint hij er naar toe.
Vooropgesteld, het gaat best gemoedelijk. Poes blaast misschien 1x per dag als hij te dicht bij haar hoge plekje komt, waar ze nu wel vaker zit dan normaal. Ik vind het een beetje zielig voor Poes, moeten we er even een paar dagen doorheen of kan ik beter stapje terug doen? Nieuw doet niet lelijk dus ik ga er voor nu vanuit dat het helemaal goed gaat komen. Wil alleen dat Poes ook blij is.
En heeft iemand nog tips voor een erg op voer gerichte kat? Hij jat de broccoli van je bord en rustig eten voor de andere lukt ook niet echt