Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nyaleti schreef:En wat zegt de dierenarts?
cursebreaker schreef:Je zegt... verder gezond, maar eerlijk; ik vind die statement niet echt kloppen
Mason schreef:Mijn dierenarts in Spanje heeft met het zetten van de kennelhoest gezegd dat het spugen vanuit de boas zou kunnen komen daarom laat ik de operatie doen. In Nederland zeiden ze dat dat niet noodzakelijk was omdat die niet zo erg snurkt.
cursebreaker schreef:Als die pukkels zich idd beperken tot alleen de kin, zou ik inderdaad ook eens kijken naar het soort voerbak wat je dan inderdaad gebruikt. Wie weet is het materiaal wel iets wat triggert dan - die kans is zeer aanwezig dan
Goof schreef:Ga je je hond laten opereren op een 'zou kunnen'??? Ik hoop het niet toch??
Esther schreef:Je schrijft dat je grote zakken voer hebt, hoe lang doe je daar mee?
Is het geperste brok of geëxtrudeerde brok?
mika11 schreef:Waarom denk je dat zijn klachten alleen door het voer komen?
Nyaleti schreef:Je laat 2x per jaar het gebit doen? Onder volledig narcose?of bij iemand die geen dierenarts is en er wat tandsteen vanaf knabbelt?.
Nyaleti schreef:Misschien dat dit een rol speelt bij het spugen? .
Esther schreef:Is het geen spugen van voer wat verkeerd valt en niet vanuit misselijkheid? Wil hij het daarna weer opeten? Als hij het weer wil opeten dan gerust laten doen..
kiki1976 schreef:Hem uit voorzorg toch laten opereren. Neusgaten groter gemaakt en bleek toch wel een keelflapje te hebben.
Nyaleti schreef:3,5 en dan al 3x narcose voor tanden, misschien nog een keer voor castratie? en nu weer voor BOAS operatie (top dat je dat laat doen!). Dat is echt wel een aanslag op het lijf. Zeker als dit jaren zo door gaat.
Hoe is zijn ontlasting? En zijn de klachten (vooral de rode poten) erger geworden sinds je in Spanje woont?
kiki1976 schreef:Hem uit voorzorg toch laten opereren. Neusgaten groter gemaakt en bleek toch wel een keelflapje te hebben.
Mason schreef:Nyaleti schreef:3,5 en dan al 3x narcose voor tanden, misschien nog een keer voor castratie? en nu weer voor BOAS operatie (top dat je dat laat doen!). Dat is echt wel een aanslag op het lijf. Zeker als dit jaren zo door gaat.
Hoe is zijn ontlasting? En zijn de klachten (vooral de rode poten) erger geworden sinds je in Spanje woont?
Ik heb even een filmpje gemaakt voor zo goed dat lukt van zijn tanden, zoals je ziet heeft hij super veel wang, de laatste keer dat die is gereinigd bij de dierenarts is dus eind november / begin december afgelopen jaar geweest. In mijn ogen lijkt het heel veel (misschien zie ik dit zo omdat mijn andere hond echt altijd witte tandjes had)
[ Video ]
De castratie indien niet medisch noodzakelijk zal niet gebeuren. Hormoon technisch en kwa gedrag is het totaal niet nodig bij hem, heb altijd mijn reuen intact gehad.
Ik heb dat middel wat je aangaf gister avond direct besteld, las super veel goede reviews . Ook mbt tot de geur van de bek.![]()
Ontslasting is 90% van de tijd goed stevig, niet te vaak en goede kleur. Soms is het wat dunner voor een dag of twee maar echt niet wekelijks ofzo. En de poten, worden inderdaad rood en dan krijgt die een dikke bult tussen de teen. Ik maak vooral aan de onderkant van zijn pootjes tussen de kussens elke dag schoon omdat er anders een soort plak substantie(misschien huidsmeer?) tussen komt. Het kwam eigenlijk altijd bij de voorpoten nu vorige week ook bij 1 achter poot. Ik zie niet echt een verschil kwa Spanje / Nederland. Niet wat mij is op gevallen in elk geval.
Voel me soms echt een helikopter honden moeder. Heb hier voor ook meerdere Bullys gehad en nog nooit zoveel kwaaltjes als deze helaas.
Inmiddels Leo een berichtje gestuurd heel erg bedankt