Hond allergisch wat te gebruiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnelover

Hond allergisch wat te gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 18:42

Onze hond, Boxer 4 jaar, heeft een allergie. Samen met dierenarts al veel geprobeerd en met medicatie gaat dit ook redelijk goed.Pootjes rood, oren soms vies rood en pijnlijk. Nu zie ik veel middelen in vorm van snoepjes die moeten helpen. Heeft iemand hier ervaring mee, en welk middel/snoepjes gebruik je. Natuurlijk blijf ik bij de dierenarts verder zoeken maar is erg lastig. Hebben al verschillende soorten voer gebruikt. Ook vers , of houdbare rollen, vlees, maar dit is niet handig aangezien we vaak met camper weg gaan.

Cchanny

Re: Hond allergisch wat te gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 18:50

Ik kan mij nooit zo goed voorstellen dat snoepjes helpen tegen een allergie.
Wij gebruiken voor onze hond, die allergisch is voor schimmel en huisstofmijt, cytopoint. Omdat de reguliere en homeopatische weg niets voor haar uithaalde en ze heel veel jeuk bleef houden en hotspots kreeg.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 18:52

Omdat dit topic beter op BB past ga ik her daarheen verplaatsen.

VMR --> BB

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 18:53

Ik zou juist geen snoepjes geven, ligt eraan waar die allergisch voor is maar vaak zit er iets van rund in waarop ze juist reageren..

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:02

Eerst een eliminatie dieet doen. Echt een strikt dieet en dan pas verder.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:15

Die snoepjes tegen jeuk of andere klachten is pure marketing, ze bevatten allerlei hulpstoffen waar je hond in het gunstige geval niets aan heeft en nog belangrijker; de ingrediënten die werkzaam zouden zijn zijn niet in dosering op jouw hond afgestemd.

Ondersteuning bij allergieën is nauwkeurig maatwerk. Ik zou aanraden advies in te winnen bij een voedingstherapeut met veel ervaring op het gebied van allergieën. Die kan helpen de ontstekingsbalans in het lichaam herstellen en de juiste voedingsmiddelen op maat voor jouw hond selecteren.