Advantix Spot On 100 1 ml - Anti vlooien en tekenmiddel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yootha

Advantix Spot On 100 1 ml - Anti vlooien en tekenmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 14:25

Ik heb ongeveer 2 weken geleden onze Jack Russel ontvlooid aangezien ze steeds krabte. Normaal als ik ontvlooi dan is het na 2 dagen over. Nu blijft ze echter krabben en bijten. Zelfs zo erg dat ze er wondjes van krijgt. Ik denk dat het middel niet goed genoeg op de huid is terechtgekomen en teveel in het haar. In de bijsluiter kan ik niet echt vinden of ik nu alweer een keer mag ontvlooien. Er staat wel iets over een behandeling met zandvlooien en 2 weken. Iemand die dit weet? Het middel is Advantix Spot On 100 1 ml - en dan de versie van 4-10 kg

Nyaleti

Re: Advantix Spot On 100 1 ml - Anti vlooien en tekenmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 14:36

Heb je een kat in huis? Dan zou ik een ander middel nemen.

Heb je wel vlooien gezien? Heeft hij niet jeuk door iets anders?
Of je al mag herhalen zou ik overleggen met je dierenarts maandag.

Zertab

Re: Advantix Spot On 100 1 ml - Anti vlooien en tekenmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 17:01

Onze kat heeft een vlooien allergie en in de zomer bijt/krabt ze zichzelf ook helemaal open. Ondanks goed ontvlooien. De dierenarts gaf aan dat ook al ontvlooi je goed, er hoeft er maar eentje weer te bijten en dan komt die allergie weer omhoog.

Ik neem aan dat honden ook allergisch kunnen zijn.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 20:06

Heb je inderdaad ook echt vlooien gevonden? Met die wat jij hebt, geef je normaliter 1x per 4 weken, dus dan mag je nu in principe nog geen nieuwe geven, en alleen in overleg met je dierenarts kun je kijken of er dus een ander middel is wat je nog zou kunnen toevoegen. Wat je wel kunt overwegen is met een fijne shampoo even goed uitwassen - ik heb goede ervaringen met de Jean Peau vlo-weg shampoo. Misschien brengt dat even wat verzachting.

Wij komen zelf net uit een vlooien drama hier thuis; hond en kat (beiden langhaar) hadden vlooien. Uiteraard zijn we er nog niet, want alles moet nog maanden herhaald worden maar wat.een.drama hebben we hier gehad de laatste weken. Heb nachtmerries ervan gehad hahaha. Ik gebruik(te) Advantage bij beiden, en dat werkte echt super. Deze zet je ook 1x per 4 weken in dus die gaan we nog een paar maanden herhalen bij ze. En de hond is dan ook met de shampoo nog gewassen, waarmee haar huid ook een stuk rustiger is geworden - want die was ook wel flink gevoelig geworden.

*een vlooien allergie wat Zertab aanhaalt, zou ik idd dan ook niet uitsluiten nog op dit punt