Mila en het avontuur met de vishaak…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Mila en het avontuur met de vishaak…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 16:50

En dan zegt de buurman op de camping in Luxemburg: zou het kunnen dat Mila een vishaak heeft opgegeten?

Mila is een Roemeen en heeft al heel veel dingen opgegeten die ze niet zou moeten eten, dus een vishaak met een ‘boilie’ zou me helemaal niks verbazen.. een haak met een bol lekker voer voor roofvissen maar het zou me niks verbazen als Mila dat ook lust _-:(

Afbeelding

Buur kon de haak niet meer vinden maar wist niet zeker of hij hem had opgeruimd. Het zat me totaal niet lekker dus in de buurt naar een dierenarts op hoop van zegen, mevrouw deed open en wilde wel een röntgenfoto maken om de boel uit te sluiten of te bevestigen… nou daar waren we snel uit:

Afbeelding

Wat ben ik blij dat buurman het meteen vertelde!!
Hij zat in de maag en deze dierenarts had niet de middelen om haar te helpen. Laten overgeven was geen optie omdat de haak dan zou kunnen blijven steken of haar erg kunnen verwonden. Dat de haak zo in de maag was gekomen was al een wonder. We werden doorgestuurd naar een dierenkliniek in Bettembourg.

Daar kwamen we rond 22:00 uur aan. De dierenarts gaf aan eerst via een scopie te proberen, lukt dat niet moest ze geopereerd..
Helaas kwam ze al snel met de mededeling dat het niet lukte met de scopie, ze gingen opereren en we mochten naar huis. Ze zou bellen na de operatie en de dag er op zouden we gebeld worden hoe het met Mila ging en of we haar op konden halen. De weg naar huis was vreselijk! En om haar lege kussen in de voortent moest ik heel erg huilen, wat een verschrikking om je hond zo in het buitenland achter te moeten laten.

Rond half 1 ‘s nachts werden we gebeld, alles was goed gegaan en ze was goed wakker.
De dag er na werden we om 12 uur gebeld, het ging zo goed we konden haar ophalen!

We kregen het allerduurste souvenir van de vakantie mee naar huis :+

Afbeelding

Ze had een mooi pakkie meegekregen
Afbeelding

En een lading medicijnen. Voordeel van een hond die zelfs vishaken eet, de bult medicijnen zijn ook geen probleem! :=

Afbeelding

Haar mooie ritssluiting
Spoiler:
Afbeelding

We zijn nu een paar dagen verder, en de eerste dag zonder pijnstillers en het gaat gelukkig heel goed. Ze wilde alweer een stukje verder lopen voor een plasje. We zijn nog even op de camping dus ze kan rustig herstellen. De Mullerthal trail lopen we alleen niet meer verder dit jaar :=

Afbeelding

Matheno

Re: Mila en het avontuur met de vishaak…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:06

Pff wat een schrik!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:08

O nee.. gelukkig goed afgelopen allemaal. Beterschap voor Mila

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:14

Wow wat een eerlijke buurman!
Uit interesse...betaald hij mee aan de kosten aangezien hij zn rommel niet opgeruimd had?

Veel beterschap!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:22

:oo dat is gelukkig goed gegaan.
Grappig om te zien dat ze in Luxemburg net wat andere medicatie mee geven.
Moet je nog terug op controle, en is ze buiten de gevarenzone van geen kans op lekker van de naad in de maag?

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:27

O ,ik zou hier zo niet blij mee zijn.
Je hebt er wel een leuk verhaal van gemaakt. Ik hoop dat de buurman beter op zijn vishaken gaat letten. veel beterschap voor de hond en hopelijk toch nog een fijne vakantie

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:59

Oooh gos. Hier ook zo'n Roemeen... stokjes zo'n halve kilo met kaas en uitjes eraan... gevonden medicatie van cliënt.. droge salamiworsten met franse kaas inkl touw en metalen sluitingen. Duurste zwerfhond ever zeg ik altijd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:08

boedjang schreef:
Oooh gos. Hier ook zo'n Roemeen... stokjes zo'n halve kilo met kaas en uitjes eraan... gevonden medicatie van cliënt.. droge salamiworsten met franse kaas inkl touw en metalen sluitingen. Duurste zwerfhond ever zeg ik altijd.

:= iedere keer naar de dierenarts moeten gaan?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:19

Jolliegirl schreef:
Wow wat een eerlijke buurman!
Uit interesse...betaald hij mee aan de kosten aangezien hij zn rommel niet opgeruimd had?

Veel beterschap!!

Als vissende buurman kun je dat ook andersom zien,
Betaalt ts mee aan een nieuwe haak en aas...

Ik geloof echt niet dat je dit die buurman kan verwijten, behalve als hij het doelbewust voor de hond heeft neergegooid of de spullen op de campingplek van ts heeft neergegooid.
In principe mag de hond gewoon niet aan zijn spullen komen.
Geldt ook voor een barbequende buur bijvoorbeeld, daar mag de hond ook geen vlees jatten...

____

Dat gezegd hebbende, honden kunnen soms ff-ing snel zijn en als baas kun je een keer iets missen.
Ongelukjes gebeuren.

Belangrijkste is dat het hondje goed en adequaat geholpen is, en dat ze goed opknapt.

Fijn dat de buurman in ieder geval de twijfel uitsprak, daardoor kon er ingegrepen worden voor er meer schade inwendig was.

De stress ken ik, in die zin dat er bij Percy toen hij een half jaar was ook wat uit zijn maag gehaald is operatief.
Sterkte met de schrik TS. Welgemeend.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 18:24

Ik verwacht niet dat hij meebetaald, ze gaan wel kijken of ze iets met een verzekering kunnen, onze hond was even bij hun want hun kinderen zijn gek op haar, we staan al 4 jaar samen op dezelfde camping, een domme samenloop van omstandigheden en ik verwijt niemand iets, allang blij dat hij meteen z’n twijfels naar mij uitte.

Mila heeft een honden fruitmand van ze gehad en ze zijn erg begaan met het herstel :)

Hannanas schreef:
:oo dat is gelukkig goed gegaan.
Grappig om te zien dat ze in Luxemburg net wat andere medicatie mee geven.
Moet je nog terug op controle, en is ze buiten de gevarenzone van geen kans op lekker van de naad in de maag?

Zolang we niks aan haar merken hoeven we niet langs te komen, wel aangeraden om thuis op controle bij onze eigen dierenarts :)
Advies voor kleine hoeveelheden eten over de dag en rustig aan met bewegen

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:37

Hannanas schreef:
boedjang schreef:

:= iedere keer naar de dierenarts moeten gaan?

Alleen met de worsten niet
Maar de stokjes zekers en de medicatie inname was haar bijna fataal

Ze kwam in Nederland met een schouder fractuur dus op de foto hier.ook beide heupen op foto en rug om gedrag uit te sluiten ( uitvallen naar honden)
Allergiebloedtest. En ik vergeet vast nog wat. Maar .ze is voor ons de leukste natuurlijk.
Fijn dat de buurman de vishaak mistte.en herken je gevoel met naar huis gaan zonder je maatje

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:23

Een visser hoort zn haken niet onbeheerd achter te laten in de natuur.... campingplaats of niet...

Tenzij de hond deze van tafel gevist(haha) heeft....

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:32

Oh nee! Gelukkig waren jullie er optijd bij.
Mila lijkt er zelf totaal geen spijt van te hebben op de foto’s :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:34

Maar Jolligirl, je weet toch niet waar die vishaak precies lag? Voor hetzelfde geld was meneer bezig zn haken te prepareren en kwam de hond van TS langs die er snel een wegsneakte. Vind het nogal wat om hem zo te beschuldigen terwijl hij juist enorm alert is geweest en gelijk TS heeft gewaarschuwd. Ik zou de beste man op mn blote knieën bedanken :=

TS, beterschap voor je hond en die haak zou ik in het vakantieplakboek doen, als meest originele souvenir ooit :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:43

Ts geeft dit toch aan?
Buurman kon de haak niet meer vinden en wist niet zeker of hij hem had opgeruimd...

Kan er helaas niets mooiers van maken...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:52

Nee, je maakt ervan dat hij hem onbeheerd in de natuur heeft achtergelaten. Maar dat hoeft toch helemaal niet?

Neem mijn voorbeeld. Meneer is haken aan het prepareren en bergt ze op als ze klaar zijn, zodat hij al zijn spullen netjes bij elkaar houdt. Hond komt langs, meneer kijkt even weg, kijkt terug en is een haak kwijt. 'Had ik die nou al opgeborgen of...'

Als hij hem zomaar ergens in het gras had laten liggen had hij waarschijnlijk niet eens doorgehad dat ie verdwenen was en TS nooit kunnen waarschuwen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:58

Daar heb je een punt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 18:08

Nou ja en door zo'n attitude als van jou, creëer je een buurman die in het vervolg niet meer waarschuwt of polst of de hond de haak gepakt heeft met alle gevolgen van dien.

Je kan ook iemand bedanken die net je hond heeft helpen redden ipv altijd een schuldige te zoeken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:28

Little_Gift schreef:
Nou ja en door zo'n attitude als van jou, creëer je een buurman die in het vervolg niet meer waarschuwt of polst of de hond de haak gepakt heeft met alle gevolgen van dien.

Je kan ook iemand bedanken die net je hond heeft helpen redden ipv altijd een schuldige te zoeken.

Dat heeft ts ook gedaan.

Ik vroeg alleen of er qua kosten wat geregeld is.
En dat is niet nodig en ze zijn zeer schuldbewust geweest en zeer coulant. Dan is het mijn inziens ook helemaal prima hoor.

Reageer je verder ook nog inhoudelijk of enkel op mij?
We komen elkaar nogal vaak tegen op bokt zegmaar :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:02

Hoezo? Dit is de eerste keer volgens mij dat ik jou aanspreek? Tenzij ik me vergis?

En ik reageer wel degelijk inhoudelijk, op jouw post die ik hier echt ongehoord vond.

Ts heeft het prima aangepakt en opgelost en de buurman heeft niet alleen heel adequaat verwittigd maar zelfs nog een Beterschaps honden geschenkmand bezorgd ook.

Ik vind dit heel knap en niet iets om vanzelfsprekend te nemen, zeker niet meer in deze huidige maatschappij