Ik heb op 13 juli met mn meiden meegedaan aan de Dog Survival van de Monkey Fun Run in Steenwijk!
Wat een feest was dat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
akishino schreef:Wat leuk! Ik ken dat niet echt op deze manier, hoe train je hier voor?
Zou wel iets zijn voor mijn dochter en mijn hond, die neemt ze ook vaak mee hardlopen en ik doe behendigheid met haar.
Oeska schreef:akishino schreef:Wat leuk! Ik ken dat niet echt op deze manier, hoe train je hier voor?
Zou wel iets zijn voor mijn dochter en mijn hond, die neemt ze ook vaak mee hardlopen en ik doe behendigheid met haar.
Nou ik denk dat je met de combinatie hardlopen en behendigheid een heel eind bent!
Je hoeft in principe niet direct serieus te trainen; plezier staat voorop in deze sport en de afstanden zijn zo dat een gezonde fitte hond het aankan. Rond de 4-5 km voor de meeste runs wat ik tot nu toe tegen ben gekomen. Als je iets niet kunt of je hond vindt het eng, mag je het overslaan (soms krijg je dan wel een "straf" zoals burpees doen).
Het helpt als je hond te sturen is: via het volgen van je hand(touch), of met commando's voor bijv. overheen/onderdoor/op/links/rechts. Een hond die behendigheid doet kan dat waarschijnlijk![]()
Ook een wacht/blijf komt van pas. Soms heb je een hindernis waar je hond bijvoorbeeld in of op iets moet zitten terwijl jij het sleept/draagt/beweegt. Met alle drukte van andere deelnemers, honden en publiek er omheen.
En in best wat runs zit water; dus het is belangrijk dat je hond daarvoor niet bang is.