Ik heb het idee om een kat (of 2) als huisgenoot te nemen in mijn fijne appartement. Voordat ik de beslissing daadwerkelijk kan maken, moet ik een paar belangrijke dingen hebben uitgezocht.
Financiële middelen? Check!
Dierenarts in de omgeving? Check!
Achtervang als ik op vakantie ben? Check!
Appartement katproof? Help, hele grote uitdaging!
Ik heb een balkon welke ik via een schuifpui kan bereiken. Daarnaast heb ik een paar draaikiepramen. Je zou zeggen: 'plaats een kattennet op het balkon en bevestig horren in je kiepramen. En klaar!'.
Helaas is dit beiden niet zomaar toegestaan van de VVE. Ik mag namelijk niets aan de buitenkant van het gebouw veranderen. En worstcase-scenario? Die toestemming krijg ik niet. Dat moet namelijk via de vergadering.
Ik verwacht ook dat boren in het kozijn niet wordt gewaardeerd. Dan heb je eindelijk een eigen huis...

Hebben jullie ideëen hoe ik mijn appartement (dus opening van de schuifpui en de ramen) katproof zou kunnen maken?
Ik zat al aan een soort kattennet voor de opening van de schuifpui te denken, maar hoe bevestig je dat en hoe zorg je er voor dat je zelf nog enigszins gemakkelijk op het balkon kunt komen? Iemand ervaring?