Stevige orthopedische hondenmand gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Stevige orthopedische hondenmand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:41

Onze labrador heeft zijn Bia Bed (de original) vakkundig gesloopt, waarschijnlijk door er steeds in te graven. We zijn nu op zoek naar een nieuwe mand, bij voorkeur orthopedisch, met rand en van materiaal wat eenvoudig te reinigen is (liever geen stof).

In mijn zoektocht ben ik er al een paar tegen gekomen, namelijk:

Knuffelwuff orthopedisch hondenbed: https://www.knuffelwuff.nl/Knuffelwuff- ... eige-grijs
Hunter Merida orthopedische hondenbank: https://www.welovehunter.com/nl/p/merid ... 0nEALw_wcB
William Walker orthopedisch hondenbed: https://www.williamwalker.nl/products/o ... bett-stone
De orthopedische variant van Bia Bed is ook nog een optie, maar ik ben een beetje bang dat die qua stevigheid gelijk is aan de original.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en suggesties!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:45

Die knuffelwuff ziet er heel goed uit, en dat hij waterafstotend is vind ik absoluut een plus!
Ik ben benieuwd of iemand zich meldt die hem in huis heeft, dus ik volg graag even mee.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:00

Wij hebben een knuffelwuff mand gehad. Vanwege overlijden van onze hond maar een paar maanden gebruikt en hij was geen sloper of graver.
Ik vond het een stevige mand, voor een lichte hond misschien zelfs wat hard vanwege het stevige schuim/foam.
Ik heb de hoes gewassen voordat ik de mand verkocht, aan het binnenmateriaal kon je niet zien dat de mand gebruikt was (hond was ook maar 8 kg) en de hoes bleef netjes en passend na het wassen.

Ik had voor onze (kleine) hond de maat XL/ 100 bij 70 cm := , ik vond het belangrijk dat hij er ook languit in kon liggen. Degene die hem heeft overgenomen heeft een labrador en had daarvoor ook deze maat, dus dat is maar net wat je voor je hond wil.

Wij hadden dit model;
https://www.knuffelwuff.nl/Knuffelwuff- ... chts-grijs

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:05

Konstantine schreef:
Die knuffelwuff ziet er heel goed uit, en dat hij waterafstotend is vind ik absoluut een plus!
Ik ben benieuwd of iemand zich meldt die hem in huis heeft, dus ik volg graag even mee.

Bij dezen :) heb er voor onze Cane Corso twee stuks. Nu vier jaar nog hartsikke netjes. Eentje ligt in het buitenhok en 1 in de bijkeuken. Vanzelfsprekend is degene in het buitenhok iets minder netjes, maar niet stuk oid.

In de zomer spuit is ze gewoon af onder de tuinslang en laat ze buiten drogen. Daarnaast worden ze zeer regelmatig vochtig afgenomen met een doek. Groot voordeel: geurtjes trekken eigenlijk niet in de stof.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:41

Dank! Knuffelwuff spreekt me qua prijs ook het meest aan. :Y) De mand die hij nu heeft heeft een buitenmaat van 80x100 en binnenmaat 65x85, ik wil in ieder geval niet kleiner gaan. Hierin heeft hij goed de ruimte. :j

Oja en antislip is ook een pre, want zijn huidige mand gaat soms heel de kamer door tegenwoordig.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:48

Ik was tevreden met de gladde mand en het soortvan suede kussen van Freudentier. Tegenwoordig ook te koop bij Fressnapf/MaxiZoo (dus wellicht in NL ook bij Jumper/MaxiZoo). Of het echt járen graven doorstaat kan ik je helaas niet vertellen.

liedje89

Re: Stevige orthopedische hondenmand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:12

Ik heb een andere mand van knuffelwulf en ik heb daar een soort speciaal passend dekentje bij besteld toen vooral omdat ik de hoes dan wat minder vaak hoef te wassen maar dat is ook echt een dik stevig ding en helpt misschien ook wel een beetje om de bodem te beschermen als je hond graag graaft. Ik ben heel tevreden maar mijn hond is ook geen sloper dus het zou kunnen dat het best stuk kan.

8nnemiek

Re: Stevige orthopedische hondenmand gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:01

Ik heb dit traagschuim suedine bed: https://www.123hondenmand.nl/product/or ... js-100-cm/
Ik vond het design mooi, en ik vond het fijn dat het liggedeelte gewoon vlak is in plaats van zo'n kuil of bobbel om op te liggen.
Ik heb hem dik drie jaar geleden gekocht, en al meerdere keren de hoezen in de wasmachine gegooid, en het bed blijft gewoon heel mooi en schoon. Ik ben er erg tevreden over!

Texasstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:21

Ik had een nepleren variant van Knuffelwuff maar die ging wel echt kapot bij mij door een gravende hond. Misschien dat de stoffen variant dan wel sterker is inderdaad.
De bodem vond ik niet echt goede antislip maar er werd ook wel ruig in gesprongen bij mij met een aanloopje op een pvc vloer :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:59

Hm ja, uiteindelijk is alles natuurlijk te slopen. Hij doet het volgens mij niet heel vaak, maar soms hoor ik hem 's nachts bezig. Ook weleens op de bank. :x

Ik heb ook weleens gedacht dat wij een 'slecht' exemplaar hebben ontvangen van het Bia Bed. De hoes zit er niet heel strak omheen, wat bij mijn schoonouders (zij hebben dezelfde) wel het geval is. Ik zie dat we hem eind 2022 hebben gekocht, dus hij is wel een tijdje meegegaan.