Erf grens hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Erf grens hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:09

Hoi,

Ik zoek adviezen welke producten goed zijn voor een erf grens voor de hond.
Wij huren bij iemand een appartement dus met een erf zonder poort.
Nou is het niet mogelijk om iets in te graven of iets dus ik zoek iets wat met gps of via een app gaat om bij de ingang van het erf daar de grens te stellen. Want opzich blijft de hond op het erf tot dat ie een hond langs de weg ziet lopen dan denkt ie spelen en is ie oost indisch doof.

tamary

Re: Erf grens hond

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:16

Probleem met onzichtbare omheiningen is dat sprintje trekken er zoef overheen is. Hond zal dus ergens tegenaan moeten lopen en dan is hek beste optie.
Kan je een afzetting plaatsen zoals voor honden op de camping wel gebruikt wordt?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:21

Stroomdraadje 5 cm boven de grond en zie bij sommige mensen 3 achter elkaar. Voor de lef hebbende springers.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:21

tamary schreef:
Probleem met onzichtbare omheiningen is dat sprintje trekken er zoef overheen is. Hond zal dus ergens tegenaan moeten lopen en dan is hek beste optie.
Kan je een afzetting plaatsen zoals voor honden op de camping wel gebruikt wordt?

Voor de rest is het alleen maar beton hierzo alleen bij de ingang zijn 2 kleine strookjes

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:22

DuoPenotti schreef:
Stroomdraadje 5 cm boven de grond en zie bij sommige mensen 3 achter elkaar. Voor de lef hebbende springers.

Ja het is een auss dus springen kan ie wel :roll:

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:28

Maar vaak hebben ze het lef niet als ze de stroom een keer gevoeld hebben.
Maar je hebt altijd die hards natuurlijk :D

Hoe breed is die doorgang?
Om iets tijdelijks te maken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:32

En als je de draad voor zo'n onzichtbare omheining gewoon op de grond legt ipv ingraven? Volgens mij werkt dat prima, zo hebben ze dat bij de voerhandel hier in de buurt ook gedaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

Maar daar heb je dus ook van die mafkezen die daar doorheen rennen.
Vroeger stond ik bij iemand gestald en die bleef er prima achter.
Behalve als er een loopse hond voorbij kwam.
Dan wist hij snel door rennen en de schok blijft weg.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:52

Sinds enige tijd zijn stroombanden verboden... Heel dubbel want ik zou liever hebben dat een hond een schokje krijgt dan platgereden wordt door een auto op straat

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

Wij hebben voor onze stabij toen rood-wit lint gehad wat perfect werkte maar die was erg onderdanig. Onze herder had er geen respect voor en daar hadden we schapengaas voor gekocht. Die heeft daarna ook nooit een stap buiten het erf gezet. En ik denk de beste tip: zorg dat het leuker is bij jullie dan wat er ook voorbij komt.. lekker cliché :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:04

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:28

Zijn jullie de enige, of moeten er meer mensen door de ingang?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:34

DuoPenotti schreef:
Maar daar heb je dus ook van die mafkezen die daar doorheen rennen.
Vroeger stond ik bij iemand gestald en die bleef er prima achter.
Behalve als er een loopse hond voorbij kwam.
Dan wist hij snel door rennen en de schok blijft weg.

Daar ben ik dus ook bang voor deze is ook hard Leers. Zelfs met een blafband die heel wat verschillende standen heeft blijft ie door blaffen het boeit hem niet. Ook op stal het schrikdraad boeit hem ook niet even janken en weer opnieuw :+
Hij is in mei een jaar geworden dus echt een puber eerste klas is dit

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

DuoPenotti schreef:
roekes schreef:
Sinds enige tijd zijn stroombanden verboden... Heel dubbel want ik zou liever hebben dat een hond een schokje krijgt dan platgereden wordt door een auto op straat

Die zijn niet verboden.

https://www.rvo.nl/onderwerpen/dieren-h ... onderingen

Ik lees vanaf 2022? Ik kan het even niet vinden

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

DuoPenotti schreef:
roekes schreef:

Die zijn niet verboden.

https://www.rvo.nl/onderwerpen/dieren-h ... onderingen

Wel de halsbanden met stroom voor erfgrens dus.
En terecht.

En als je niet wil dat je hond plat gereden wordt op straat, moet je zorgen voor een deugdelijke omheining, simpel zat.
Hebben wij ook laten doen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:42

Myfairytale wat voor omheining heb je? Een paar hectare heb je niet zomaar even makkelijk in het hekwerk staan dus ben wel nieuwsgierig :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:54

Myfairytale schreef:
roekes schreef:

Wel de halsbanden met stroom voor erfgrens dus.
En terecht.

En als je niet wil dat je hond plat gereden wordt op straat, moet je zorgen voor een deugdelijke omheining, simpel zat.
Hebben wij ook laten doen.

Staatsblad 2021, 361 | Overheid.nl > Officiële bekendmakingen https://share.google/7akKbFhLoctnKMMYj

Je hebt gelijk. Dat mag idd ook niet.
Nou de link van rvo mag duidelijker.

Kabayo schreef:
Myfairytale wat voor omheining heb je? Een paar hectare heb je niet zomaar even makkelijk in het hekwerk staan dus ben wel nieuwsgierig :)

Niet zomaar. Maar het kan wel... Maar gehuurd doe je dat niet

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:48

Tuurlijk doe je dat gehuurd ook, als je hond je voldoende waard is. Niet iedereen die huurt laat zijn hond platrijden

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:02

Little_Gift schreef:
Tuurlijk doe je dat gehuurd ook, als je hond je voldoende waard is. Niet iedereen die huurt laat zijn hond platrijden

Een paar hectare in het hekwerk zetten?

Wij hebben hier 3 hectare 20 jaar terug in hekwerk gezet. Koste toen 25,000. nu dus veel meer.
Ik ken geen huurder die dat doet.

Kabayo schreef:

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:03

Je kan natuurlijk ook een deel afschermen en de hond daar veilig in de tuin laten en de rest open laten.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:07

of je hond gewoon binnen houden en alleen onder toezicht buiten net als merendeel van degenen die een hond hebben, geen zin/mogelijkheid voor, miss niet geschikte hond en herplaatsen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:38

Kabayo schreef:

3 hectare hier.
Ik denk iets minder dan de helft hebben we harmonica gaas laten zetten en ook meerdere delen een stukje de grond in.
De rest hebben we ander gaas, dat is langs de weides. Dat is meer soort tuingaas, strak langs de grond met daarboven breed lint voor de paarden.
Onze honden gaan ook regelmatig mee de weides in.

Ja, het heeft veel geld gekost en veel tijd (van weides hebben we zelf gedaan).
Maar wat Little Gift ook al aangeeft; je kunt ook een gedeelte van het erf doen, dat zie ik wel vaker in het buitengebied. :j

Jaren en jaren geleden toen ik nog particulier huurde heb ik dat ook zo gedaan; een gedeelte met gaas (netjes!) af laten rasteren.
Wil het risico met enkel een stroomdraadje niet nemen, al zullen er honden zijn die er wel prima achter blijven hoor.
Maar hier het zekere voor het onzekere en een stroomband is een absolute no go en meer dan terecht dat dat soort martelpraktijken op de meeste wijze verboden zijn. :j

Heb 1x zo'n halsband gezien, zitten echt van die nare pinnen aan, dat gaat op een gegeven moment ook irriteren aan een hals of nek. ;(

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:52

Ik heb geen tuin dat is het. Hond is op dit moment alleen met toezicht buiten maar hij is reten snel en behendig/flexibel dat die rat weet dat je hem niet te pakken krijg. Maar ik vind het straks ook lekker als de katten ook naar buiten kunnen de schuifpui open te doen want die heb ik. Want hij was inprinciepen met mijn andere hond gewoon aan het spelen die luisterde wel goed en gaat niet van het erf af maar hij is gewoon zo vogel vlug. Ik wil hem niet alleen maar in het appartement houden maar wil hem ook wel gewoon de ruimte geven wij wonen al op het plattenland nu dus een normale uitlaat gebied waar die echt los kan hebben wij niet meer. Dus nou is het echt het terrein en anders alleen maar aan de riem langs de drukke land weg lopen waar veel tracktors en vrachtwagens als mongolen rijden om zo te zeggen. Nou is het weekend en stuk rustiger