Jouw (huis)dier als paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Jouw (huis)dier als paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 13:42

Iemand die één van mijn dieren ooit behandelde, en die ook paarden heeft, vroeg bij de anamnese: als hij een paard zou zijn, wat voor type paard zou hij dan zijn? Is hij een barrelracer die meestal op scherp staat, of is hij bij voorbeeld een volbloed die zijn kudde en terrein beheert? Diegene vroeg dat om een beeld te krijgen van het karakter en de persoonlijkheid van het dier. Het antwoord was overigens: een dikke manegepony die alles wel goed vindt zo lang hij maar te eten krijgt.
Mijn huidige dier (poes) zou een gevoelig in het hoofd merriemerrie zijn die stiekum van knuffelen houdt maar die vooral sceptisch is en dui-de-lijk haar grenzen aangeeft ~~}>

Ik vond het een leuke vraag, die ik nu ook aan bokt wil stellen. Wat voor type paard zou jouw dier zijn?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 13:46

Mijn Tail zou een echte pismerrie zijn. := Een kreng maar lief als ze er zin in heeft. :+ Wel altijd in voor een kriebel en eten op vaste tijden. En ze laat het weten als ze iets niet wil.

Oh, een soort van Arabier denk ik. :D
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 10-07-25 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 13:58

Mijn ene ratje Blossom (links) zou een veel te dikke belg zijn. Die nooit wat wil doen. Minimale inspanning. Vooral eten en slapen.

Middelste Mulan is echt een beetje dommig. Vindt veel goed maar denkt zelf niet echt na. Beetje een standaard bruine KWPN-er.

Cinder (rechts) is een draak. Doet alles wat ze zelf wil. Als ze iets bedenkt doet ze het meteen. Heel snel afgeleid. Altijd druk druk. Stilstaan is voor mietjes!
Dus denk een volbloed?

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 14:19

Van belg tot kwpn tot arabier. Aan variatie geen gebrek :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 14:25

Afbeelding

Afbeelding

Een Quarter Horse (al was het maar om dezelfde gespierde billen) die heel veel lollige praatjes heeft maar het werk erg serieus neemt. Ik denk dat hij wel een goede reiner zou zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk iets van een arrogante Welsh merrie die super schattig is maar de hele kudde onder d’r duim heeft en alles wel even regelt :+

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:43

Ik heb chatgpt de opdracht te geven om mij een aantal vragen te stellen om er zo achter te komen wat voor ras mijn hond als paard zou zijn. De uiteindelijke conclusie is:

"Als jouw hond een paard zou zijn, dan was ze een Arabische Volbloed.
Net als zij is dit ras energiek, slim, waaks en een tikkeltje eigenzinnig. Ze is trouw, dol op knuffelen, altijd in beweging en ondanks haar leeftijd nog steeds jong van geest. Een echte vuurvlieg met een groot hart."

Ik kan mij daar helemaal in vinden.

Ga het morgen eens van de katten proberen.