Luisteren jouw katten naar hun naam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Luisteren jouw katten naar hun naam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-25 08:41

Of eigenlijk, luisteren ze sowieso? :+

Die van mij weten hun naam en komen 9 van de 10 keer als ik ze roep.

Maar als ik op hoge toon 'eten!' roep komen ze ook aanvliegen. :D
Schudden met hun bakje met snoepjes heeft ook effect. :j

Dit is Tail. Ze heet Faerytail maar ik roep altijd Tail en daar reageert ze op.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 27-06-25 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 08:43

Katten en luisteren...
Kan dat?! :')

Wat een knapperd is Faerytail zeg! Toffe naam ook!

Hier luisteren ze vooral als ik boos ben en hun naam noem :+
Maar merk dat de kleinste beter luistert dan mn dikkie!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 08:44

Hier luisteren ze alle 4 heel goed naar hun naam, maar als ik ze allemaal moet hebben dan roep ik " Poooeeesssjesss" en dan komen ze er allemaal heel snel aan. Meestal betekent dat dat ze snoepjes krijgen namelijk :D

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 08:45

Hun naam kennen en er naar luisteren zijn twee verschillende dingen. Ze weten dat best, maar komen alleen als het uitkomt. Vooral de oudste kan mij meewarig aankijken als ik hem naar binnen wil roepen. Maar als hij het geluid hoort van het bakje waar hij zijn kattenmelk in krijgt (plastic bakje) of het geluid van een verpakking gehakt die wordt opgemaakt. Bliksem-snel...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Luisteren jou katten naar hun naam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-25 08:47

Die van mij komen eigenlijk altijd als ik ze roep, een enkele keer niet en dan ga ik ze wel zoeken, ik wil zeker weten dat ze in huis zijn anders ga ik niet gerust weg.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 08:49

Onze kat heet Kater en luistert daar ook naar, komt 9 van de 10 keer direct als je hem roept.

Het is trouwens jouW als het bezittelijk is :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Luisteren jouw katten naar hun naam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-25 08:50

Titel aangepast. :D

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 08:54

Ik heb 2 katten, 1 heet Pixie en zij komt altijd gelijk aanrennen als ik haar roep.
De anders heet Lux, die komt soms. Hij snapt zijn naam best maar hij kiest zelf wanneer hij wel of niet wilt reageren. Hij blijft ook gerust lekker slapen.
Ze reageren ook allebei als ik 'eten' zeg, dat snappen ze dus ook prima.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 08:57

Ik heb drie katten en die kennen allemaal hun eigen naam, reageren ook individueel. Maar ze kennen ook woorden als 'buiten', 'binnen', 'eten', 'snoep', 'wachten!', 'kom', 'nee', 'eraf!' en nog veel meer. Gewoon wat praktisch is voor de communicatie :)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:01

Nee, 2 Oost Indische doven heb ik..
En 1 (Nero) luistert wel naar mijn broer als ie hem roept. :')

Net even geprobeerd bij mijn grote vriend Koper,
alleen zijn oren bewegen en dan loopt ie door naar waar hij naar toe wilt.

Maar ze luisteren wel heel goed naar hun bakje met snoepjes.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:03

Wij hebben vier katten, die luisteren allemaal naar hun naam; Nemo, Lilly en Noa en alles ik "POESJE"roep komen ze allemaal. Ze zijn 12,12 en 14

Sinds een paar maanden hebben we een boerderij gekocht en de stalkat mocht bij ons blijven. Die heet Poeskat en ze luistert heel goed naar die naam dus dat hebben we zo gelaten.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:05

Mijn katten luisteren naar hun naam. Maar nog erger. De kater is zo jaloers dat hij soms harder aankomt rennen als hij de naam van de poes hoort. Nu ik dit weet roep ik soms ook haar naam als hij niet gelijk komt, werkt perfect :') Ook kan ik hem vragen te gaan zitten voor een snoepje. Verder is het geluid van het indrukken van de kastdeur waar het voer staat de grootste trigger voor mijn katten. Ze weten gelijk wat dat betekent.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:09

Ja. :D Alle drie!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:09

Ik heb 3 katten: Texel, Djuicy en Amara (Maartje).

Texel en Djuicy luisteren perfect naar hun namen. Die komen ook aanrennen als ik ze roep (vooral Djuicy gaat als een speer).

Amara is zelf wat schichtig (gevondem boerderijkat en een jaar in het asiel/gastgezin gezeten en niet zo 00 de mensen). Ze weet hoe ze heet, reageert wel, is super lief, maar die komt niet als je roept :P

Onze Emori (is overleden) kwam ook als je jaar riep. Wist ook precies wat haar naam was :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:11

In principe als ze zin hebben luisteren ze wel naar hun naam haha.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:13

Drizz luistert heel goed naar haar naam, komt ook en ook als ze bezig is en even geen tijd heeft, zie je haar oortjes wel heen en weer gaan van ja, ik hoor je, maar nu even niet.
Bootz reageert op álles wat maar geluid maakt. Bootz, Drizz, hallo, pff, boe; als ze maar denkt dat ze aandacht kan krijgen, is ze er al :'). Behalve als ze ergens zit waar ze niet mag zitten, dan is ze oostindisch doof voor élke naam.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:15

Ik heb er veel te veel :+ Eentje komt als ik hem roep. De anderen meestal niet.
Maar als er meerdere in de kamer liggen en ik roep 1 naam, dan is dat ook degene die opkijkt. :))

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:20

Ze kennen alle 7 perfect hun naam (zowel officieel als bijnaam) en reageren als het hun uitkomt.
Thor / Thorretje luistert bijna altijd als mijn jongste zoon hem roept, die twee hebben een speciale band.
Loki luistert bijna altijd naar mijn dochter.

Het geluid van de bijkeukenkast waar het natvoer staat, is uiteraard voor allemaal reden om aan te komen rennen. Zeker op de vaste eettijden.

Loki en Cookie begrijpen ook als ik ze vraag of ze mee naar bed gaan, ze kiezen uiteraard of ze dat willen.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:24

Ik heb hier Max, Moos en Bram.
Roepen voor het eten hoef ik hen nooit :+
En het zijn rode katers, dus ze luisteren als het uitkomt naar hun naam.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:28

Ik heb er nog maar 1 en die luistert meestal wel.
Ze heet Asta, maar noemen eigenlijk altijd Poes
Ze is inmiddels wat dement, maar daardoor lijkt ze nog beter te luisteren als we roepen.
Vooral in de situaties dat ze weer vergeten is in welke ruimte ze is, dan kunnen we haar roepen en komt ze opgelucht aangerend :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:29

Sansa hier luistert wel goed naar haar naam. Die komt ook 9/10x echt aanrennen als je haar roept - dat blijft elke keer zo hartverwarmend om te zien haha. Die 1/10x is ze oost-indisch doof en typisch kat; ‘ik kom alleen als ik vind dat ik moet komen’ maar dat is in verhouding bij haar niet zo vaak haha.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:33

Mijn katten heb ik overgenomen van iemand waarbij ze eerst Mike en Tyson genoemd werden. Naar die namen luisterden ze eigenlijk niet echt.

Ik vond die namen sowieso al niks en heb het veranderd naar Willem en Alex. Naar die namen zijn ze eigenlijk al heel snel gaan luisteren, ook individueel.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:43

Ja ze kennen hun naam ontzettend goed :D behalve als ze ergens in gesneakt zijn waar ze niet horen, zoals de kledingkast :+ Als ik haar dan roep omdat er een kwijt is moet je toch niet denken dat ze komt. :+

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:56

Ja hoor, ze kennen hun naam prima. Yuri luistert heel goed naar z’n naam en komt eigenlijk altijd. Dimi heeft een wat selectiever gehoor. Wanneer ik hem roep komt Yuri in ieder geval wel, meer uit een soort FOMO dan dat hij naar de naam van zijn brother from another mother luistert. Verder betekent KIPPIEEEESSS!!! dat ze eten krijgen en komen ze standaard aangerend. Heb ik ze allebei nodig dan roep ik BOYS en dan komen ze ook beiden.
Oh ja, en ze kennen het commando zit, wat ze heel netjes doen. Bij woorden zoals nee is het gehoor weer bij allebei selectief, maar ook daar kennen ze echt de betekenis wel van.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:07

Onze vorige kat luisterde heel goed naar z'n naam. Hij kwam altijd als je 'm riep, heel soms moest je even wachten omdat hij dan van heinde en verre moest komen. De allerlaatste keer dat ik hem riep kwam hij niet, dat maakte dat we meteen wisten dat het niet goed was en zijn we hem gaan zoeken. Hij lag een paar honderd meter verderop in het maisland, overleden.

Onze nieuwe kat is zijn naam aan het leren. Hij is 2 jaar en heeft nooit een naam gehad. Ik ben heel benieuwd of we het hem aangeleerd krijgen en of hij er naar gaat luisteren.