Ervaringen Poopy zelfreinigende kattenbak gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Ervaringen Poopy zelfreinigende kattenbak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 11:52

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Ervaringen Poopy zelfreinigende kattenbak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:59

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:06

Wij hebben hem! Vind hem heel fijn in gebruik. Katten waren er eerst wel bang van, vonden het vooral eng als hij na de behoefte rond ging draaien.

Inmiddels gaat dat goed en gebruiken ze hem veelvuldig. Nu zijn onze katten niet heel groot en hebben ze altijd vaste ontlasting. Met dunnere ontlasting denk ik wel dat het een smeerboel wordt.

Voor grote katten vind ik hem te klein. En het feit dat er een weegschaal inzit is leuk maar voegt niet zoveel toe. Ik heb niet kunnen vinden dat je hem met grit er in op bijvoorbeel 0 kan zetten. Omdat onze poes stuk lichter is dan de kater kan ik redelijk onderscheiden wie er wanneer op de bak gaat. Maar de gewochten die ie aangeeft kloppen totaal niet. Want ook als ze met 2 pootjes op de rand staan registreer die al iets.

Nu de katten hem volledig in gebruik hebben vind ik hem echt ideaal, hadden er veel eerder 1 moeten kopen :D
Laatst bijgewerkt door Anne_vD op 26-06-25 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 12:15

Bellatrix schreef:
Had je toevallig deze al gevonden?
[BB] Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Geen idee of de Poopy besproken wordt trouwens.

Ja maar daar staat de Poopy inderdaad niet in.
En die is toch een stuk leuker geprijsd ook :D

Anne: bedankt! Ik heb 1 wat grotere kat en 2 kleinere. Ik heb op zolder sowieso bakken staan en die blijven ook wel. Maar deze zou voor een verdieping lager zijn. Daar gaan ze ook graag op, maar staat op een wat onhandige plek en stinkt sneller. Dus daar zou een automatische super handig zijn.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 11:03

Ik heb geen Poopy, maar wel 1tje van hetzelfde model. Ik vind het echt een rotding. |(

Schoonmaken ervan is echt klus, omdat de bak zo diep is. Mijn grote katten (6.5 en 6 kg) passen er niet op. 1 van mijn katten zakt niet helemaal netjes door met plassen, dus de achterkant is steeds ondergeplast.

En de zak zit niet handig aan de zeikant. Het is mij al 2 keer gebeurd dat ik hem net niet strak genoeg had aangetrokken, waardoor die los schoot en dus alles naast de zak kwam. En dan is het schoonmaken helemaal een ramp. Alles kan overal tussen komen te zitten. |(

Ik heb daarnaast ook een litter robot 4. En dan merk je wel dat het gewoon niet te vergelijken is. Ook qua stank, want je ruikt die bak echt wel meer, zeker als de zak wat voller komt te zitten.

Dus ik zou eerder investeren in een (tweedehands?) Litterrobot. Al mijn katten passen er goed op, en is in het dagelijks gebruik veel prettiger.

WendyShet

Re: Ervaringen Poopy zelfreinigende kattenbak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 11:47

Ik heb er ook 1, zeer tevreden. Twee jonge katten die hem gebruiken vanaf kitten af aan.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:38

Wijk je dan met zon Poopy of Litterbox ook af van de hoeveelheid katten + 1 extra bak regel?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:02

2 vrienden van mij hebben hem en beide zijn heel tevreden.
We hebben hem zelf ook, maar 1 van onze katten is ruim 7kg en eigenlijk echt te groot. Daarnaast plast hij als kater "naar achteren" en graaft altijd naar China, dus dat wordt toch sneller een zooitje. Hadden niet voor niks alleen nog hop-in bakken verder :') En alhoewel hij beide bakken gebruikt, merk ik bij allebei de katten wel dat hun voorkeur uitgaat voor de Hop-in XL bak.

Qua stank hier geen last overigens, terwijl het momenteel toch echt wel vrij warm in huis is.