Ik ben opgegroeid op een boerderij waar we altijd een paar tamme boerderijkatten hadden om muizen te vangen. Toen ik op mezelf ging wonen, miste ik een kat dus heb ik een jaar geleden een kitten (Muis) mogen verwelkomen. Inmiddels ben ik met mijn vriend gaan samenwonen en gelukkig is Muis ook zijn beste vriendje. We werken beide fulltime en ik heb toch wel het gevoel dat Muis een speelmaatje mist waarmee hij lekker kan spelen en chillen. Daarom zou ik graag een tweede kat aanschaffen, we zouden dan graag weer een kitten (of in ieder geval jonge kat) nemen omdat die voor mn gevoel wel vaak nog een stuk speelser zijn. Ik heb al op de site van het lokale asiel gekeken en daar zaten al een paar leukerds tussen. Ook omdat ze dan meteen gechipt en gecastreerd/sterliseert zijn.
Mijn vriend heeft alleen wat meer twijfels, hij is bang dat het niet goed klikt tussen Muis en de eventuele tweede kat. Hoe kun je dit wenproces het soepelst laten verlopen?
Verder ben ik sowieso op zoek naar alle tips en ervaringen. Ik heb me online al ingelezen maar hoe meer info hoe beter.