Hondendeken achterbank auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Hondendeken achterbank auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-25 16:48

Ik zoek ervaringen met een hondendeken voor op de achterbank.

Het liefst zo’n model wat ook aan de voorstoelen vast zit waardoor het een afgesloten geheel wordt.

Op plaatjes zie ik ook wel modellen die een stevige bodem hebben. Werkt dit prettig?

Houden dit soort dingen je stoelen ook schoon als de hond nat en vies is of werkt het uiteindelijk niet naar wens?

Of is het überhaupt niks en kunnen de honden toch beter achterin de bak?

Ervaringen met fijne modellen of blijf weg modellen krijg ik ook graag.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 08-06-25 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: Hondendeken achterbank auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:50

Die dingen werken prima, koop wel een stevige want ze slijten wel. En denk niet dat je auto schoon blijft, je houdt altijd stof en zand in je auto natuurlijk.
Ik heb ze zelf trouwens wel in de achterbak zitten met een zeer stevige hoes. Een vriendin can me heeft ze altijd op de achterbank met een hoes zoals jij beschrijft eb die is daar prima tevreden mee.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:17

Koop een goede... Wij hebben hem van de Action, maar hij is flinterdun en de maat is nogal klein, hoogstens groot genoeg voor een Volkswagen Up of Kia Picanto haha :P Veel troep belandt er dus naast.
Voor ons is het tijdelijk en dus prima, maar als je het als permanente oplossing wilt kun je beter investeren.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:21

Ik heb inmiddels twee jaar zo’n kleed/hoes op de achterbank van mijn auto en vervoer de hond er regelmatig mee (al dan niet smerig van het wandelen in het bos). Werkt als een tierelier! Via bol besteld (strex hondendeken). Achterbank blijft netjes, alleen af en toe stofzuigen. Ik heb trouwens een Alfa Romeo Mito, hier past dit kleed netjes in.

Edit: onze hond is een kruising Stabij Labrador
Laatst bijgewerkt door Moska op 08-06-25 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:24

Ik heb al jaren deze:

https://www.carparts-expert.com/nl/bagage-transport/huisdier-accessoires/hondendeken-voor-in-de-auto-kleinmetall-allside-comfort-detail.html?srsltid=AfmBOorOcoFULs5BFH9DQf0o2yiItkwVVGrSriSEEeKE-xKy_kinGb1J

Destijds gekocht bij Zooplus, maar ik zag dat hij daar niet beschikbaar is op dit moment.
Stevig genoeg, onze vorige hond was een (hele grote) Golden Retriever en we hebben nu een Leonberger. Die kunnen veilig zitten zonder in het 'gat' tussen voorstoelen en achterbank te hangen en omdat de hangmat ook zijkanten heeft blijft de auto redelijk schoon.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:48

Ik had een vrij prijzige achterbankdeken met plank erin. Was heel erg prettig, mijn reu ging er heerlijk op zitten en die stabiliteit van die plank was nodig, omdat hij niet erg goed ontspant in de auto.

Tegenwoordig heb ik een andere auto waarbij de zitting van de achterbank terug klapt naar achteren. Hierdoor is de hele vloer daar vrij en daar zit mijn hond nu. Nog stabieler en een fijne lage instap.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:16

Mijn Lease auto kon ik niet netjes houden. Nu een bench op de achterbank eigenlijk omdat de hond reactief op honden was met voorbij rijden. Bijkomend voordeel hele schone auto en hond is tevreden. heb de bench ook in huis ( maatje groter). Kan makkelijk ingeklapt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:21

Ik volg even.
Heb een hond die vandaag 1 jaar oud is maar super actief en in de auto het liefst vooraan bij mij op schoot zit. Dat mag uiteraard niet.
In m'n vorige auto stak ik hem in de koffer, maar dan zit hij de hele rit te janken, ik denk omdat hij me niet kan zien.

Mijn huidige auto heeft een kleine koffer is dus niet ideaal voor een middelgrote hond van 17kg.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:46

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 20:23

turtlelito schreef:
Ik heb al jaren deze:

https://www.carparts-expert.com/nl/bagage-transport/huisdier-accessoires/hondendeken-voor-in-de-auto-kleinmetall-allside-comfort-detail.html?srsltid=AfmBOorOcoFULs5BFH9DQf0o2yiItkwVVGrSriSEEeKE-xKy_kinGb1J

Destijds gekocht bij Zooplus, maar ik zag dat hij daar niet beschikbaar is op dit moment.
Stevig genoeg, onze vorige hond was een (hele grote) Golden Retriever en we hebben nu een Leonberger. Die kunnen veilig zitten zonder in het 'gat' tussen voorstoelen en achterbank te hangen en omdat de hangmat ook zijkanten heeft blijft de auto redelijk schoon.

Deze heb ik ook gehad, op zich echt een prima ding maar het materiaal van de bandjes waarmee je hem vastzet aan de hoofdsteunen was hier echt heel snel kapot. Compleet vergaan aan de kant waar meestal de zon op staat en later ook aan de andere kant. Ik heb het nog een paar keer laten maken maar inmiddels zit er een autodeken in van Kong. Die bandjes lijken van hetzelfde materiaal als gordels, ik hoop dat die wat langer meegaan.

Hou je de achterbank helemaal schoon ermee, nee. Maar ik vind het prettig dat ze niet tussen de achterbank en de voorstoelen kan vallen zo en het houdt het meeste zand en water wel tegen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:09

Wij hadden een doktor Bark… super duur maar elke cent waard

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:15

Hier 1 van temu. Gevoerd en wel. Werkt prima maar ze rijden er zo'n 10x per jaar met mee. In mijn auto zijn de stoelen weg en hebben ze gewoon een groot verblijf achterin met extra hek tegen de achterdeuren en achter de voorstoelen. Dat vind ik toch prettiger zeker als ze ook heerlijk gezwommen hebben.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:47

djinnie schreef:
Ik had een vrij prijzige achterbankdeken met plank erin. Was heel erg prettig, mijn reu ging er heerlijk op zitten en die stabiliteit van die plank was nodig, omdat hij niet erg goed ontspant in de auto.

Hoe werkt dat met een plank? Mijn hond kan ook niet goed ontspannen en ik merk dat hij glijdt op de achterbank hoes. Zoek iets zodat hij wat steviger kan zitten.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:30

Jildau schreef:
Hoe werkt dat met een plank? Mijn hond kan ook niet goed ontspannen en ik merk dat hij glijdt op de achterbank hoes. Zoek iets zodat hij wat steviger kan zitten.

Die plank zit onder/in het gedeelte wat op de zitting van de bank ligt en hangt over het voetengedeelte achter de voorstoelen. Dus ze hebben zo een breder en steviger oppervlakte waar ze op kunnen zitten. Die plank voorkomt niet dat ze glijden. Misschien een deken erop leggen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:35

Ik heb er, ik denk 3 jaar geleden, eentje gekocht en gebruik hem nog steeds. Nu heb ik een auto met leren bekleding, maar voorheen op stoffen bekleding was het verschil echt significant qua viezigheid.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 13:23

N.a.v. dit topic dacht ik, dat moet ik eigenlijk ook eens proberen, i.p.v. al die losse kleden achterin, ik heb een nieuwe op marktplaats gevonden voor heel weinig, die is onderweg, ben benieuwd.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 13:49

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:16

Jildau schreef:
djinnie schreef:

Zoals een bokker al schreef: het autokleed voorkomt geen glijden. Het voorkomt wel het vallen tussen achterbank en voorstoelen.

Ik had er altijd een vetbed op liggen. Zo'n grote en dan dubbel gevouwen.

Kleine auto dus dat dekte de hele achterbank en die plank in de autodeken (ook van kleinmetall overigens) af. Hij heeft daar nooit mee gegleden.

Hij ontspant (en das dan nog een ruim begrip) overigens het beste in een autobench. Dan kan ie in een hoekje leunen en heel soms zelfs even liggen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 18:23

In mijn aygo heb ik er eentje van de Blaffende kat https://deblaffendekat.nl/product/honde ... rt-oranje/ volgens mij staan deze voor veel minder op Temu.
In de Opel hebben we er eentje met plank en die is van Temu. Werkt hartstikke goed voor twee Cockers.
Door de gaten waar de korte lijntjes doorgaan komt er nog wel een hoop zand op de bank, maar over het algemeen blijven de banken schoon. Eén van de twee heeft modder als hobby :D

Afbeelding